Franse Wo1 Jas

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Franse Wo1 Jas

Bericht door Julian »

hallo!

Ik heb net deze Franse Wo1 jas gekocht.
Ik ga er vanuit dat deze origineel is omdat het me sterk lijkt dat Franse Wo1 militaria word na gemaakt en ook als je kijkt naar de feedback van deze persoon lijkt het me sterk.
Maar ik wil het toch even vragen.
Infomatie als om welk model het gaat enzo is ook welkom :)

http://cgi.ebay.fr/VESTE-FRANCAISE-BLEU ... dZViewItem

Alvast bedankt :)
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Hallo Julian, ik heb je vraag even voorgelegd,
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/v ... php?t=3771
Ik hoop dat je wat aan het antwoord hebt.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ziet er niet echt "positief" uit...
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

Bericht door militairmuseum »

Je moet niet vergeten dat ze in Frankrijk veel waarde hechten aan de 1e WO en die zelfs belangrijker vinden dan WO2.Let maar eens op, in ieder Frans dorp staat een standbeeld ter nagedachtenis aan WO1 met veel namen erop, later plaatsten ze er een klein bordje op het standbeeld bij met slechts een paar namen van wo2 slachtoffers.Wo1 was dus erg belangrijk voor de Fransen.Veel Fransen bewaarden hun kleding uit die tijd dus goed en er zijn er nog redelijk veel over.

Het kan dus heel goed zijn dat je een authentieke hebt, althans naar mijn oordeel ziet hij er wel orgineel uit, mischien dat hij het 31 embleem opnieuw vastgenaaid heeft ofzo maar kan ook orginele staat zijn,ik kan het niet zo goed zien.(embleem zelf ziet er wel orgineel uit maar stiksel niet en embleem zit scheef,althans te scheef voor het legerty in die tijd).

Als verkoper had ik hem denk ik nooit gekozen(prijzig en als ik feedback lees is ook niet geweldig), maar denk dus wel dat je een orginele jas hebt.

Zoals op de Wo1 pagina word gezegd is ruiken niet onbelangrijk.Vaak hebben militaire objecten uit bepaalde tijden een bepaalde geur.Ook moet je goed letten op vlekken en stiksel en kleurverschillen.Via internet kopen is eigenlijk niet al te slim, je kan beter iets op een beurs of met orginele papieren kopen dan een neppe namaak Jas uit china of namaak medaille ofzo krijgen via internet.Controleer ook met documenten of internet of het uniform eruit ziet zoals beweert wordt en hoort.

Overigens is het voordeel van ebay dat als het niet echt blijkt te zijn je je geld terug kan krijgen.
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

Bericht door militairmuseum »

Ik zit nu overigens op wo1 forum.
Daar hadden ze het ook over deze jas.
HET IS GEEN ORGINELE.
hij is namelijk na-oorlogs, oud maar niet uit wo1 dus.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Is inderdaad een na-oorlogse jas, model 1920 :(
Toch bedankt voor alle reacties :)

PS: Sorry, voor me late reactie, was het topic even kwijt geraakt... :P
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Die verkoper heeft 22 negatieve feedback gekregen in de loop der tijd... Beetje veel. Ik kan geen Frans, maar het word 'copies' kan ik wel begrijpen ;)

779
Plaats reactie