hoever gaan jullie in het verzamelen...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

hoever gaan jullie in het verzamelen...

Bericht door Reca »

Hallo,
Ik heb een vraag naar aanleiding van de poll van C Works (verzamelgebied&leeftijd) Ik vraag me namelijk af hoever jullie gaan in het verzamelen en hoeveel geld jullie erin steken in verhouding met het geld wat jullie hebben/krijgen bij werk, van ouders of ergens anders.
Het gaat me hier vooral om mensen van 17 of jonger, aangezien je vaak vanaf de 18 een vaste baan hebt met groot salaris in verhouding of student zijn.
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Euhmmm best veel vooral vorige maand.... ruim 800 euro uitgegeven aan verzameling :shock:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

tja je bent ook achttien met de bijkomende voordelen op salaris gebied.
toch?? :)
----
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Nou met dat stageloontje schiet het ook niet echt op.... en ik moest eigk sparen voor auto en luftwaffe jasje maar ja dat jasje moet maar ff wachten dan denk ik :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Nou ik breng dus dagelijks een dagblad rond, en heb me laten vertellen dat dit op het moment ook het best betalende baantje is als je niet fulltime in een winkel kunt staan. Mocht onverhoopt iemand een baantje weten wat meer dan 110 de maand verdient, weet je me wel te vinden hoop ik :P ??
Rémy
----
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik breng ook samen met een vriend van me (Johny Frost op dit forum :P ) blaadjes rond... Dat "schuift" nu per persoon per week 10,-.
Dan kom je dus op ca. 520,- euro per jaar, en dat gaat er allemaal in!
Voor de rest zet ik m'n zakgeld op de bank en pin af en toe wat van de rente vor iets extra's.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Haha jkzal het laten horen. Als je wilt zien wak van die 800 euro heb gekocht kijk maar naar mijn verzameling topic van mij :wink:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

In de zomervakantie steevast vakantiewerk, gaat voor 100% in de verzameling. Ook is het handig dat mijn pa mee uitgeeft aan mijn verzameling.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik werk ongeveer 15 uur per week in een supermarkt, plus zakgeld enz... ik leg ongeveer 100 euro per maand apart voor militaria... dit gaat meestal niet op, dus spaar ik het voor de wat grotere dingen, en ik heb net een leuk brommertje gespot van 2000 dus dat word ook weer ff sparen.

Sobel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik heb in de vakantie 1100 euro verdient, en dat besteed ik nu nog eens (alhoewel niet veel). Verder krijg ik 7 euro per week, en meestal wel een centje van m'n ouders voor naar de beurs,
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik loop met dagblad van het noorden.
Verdien met mijn wijk elke maand minimaal 210 euro,
Daar gaat groot gedeelte naar mijn verzameling,
En vanaf april heb ik nog wijkje erbij waar ik +- 90 a 100 mee verdien.
En krijg elke week ook nog 15 euro zakgeld :oops: :oops: en beetje handel (geen illegale handel) :P
Maar ben bezig met rijbewijs dus als ik die heb word het iets minder want dan moet ik autoverzekering+wegenbelasting dokken :cry:
Maarja dan heb ik wel beter vervoer naar beurzen en dergelijke toe 8)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Ik loop nu stage en ga volgende maand starten met mijn nieuwe fulltime baan, het is alleen jammer dat ik ook een huis gekocht heb waardoor ik het geld dat ik straks ga verdienen naar de bank moet brengen ipv aan mijn hobby te besteden.
Mja soms laat ik me gaan zoals afgelopen week heb ik een Infanteriesturmabzeichen, panzerkampfabzeichen en een Kerstmarsch 1936 medaille gekocht.
-- Rik --
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Als je 18 of ouder bent zou ik als uitzendkracht gaarn werken bij een fabriek. Verdiend goed, ploegentoeslag etc.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ik verzamle nu zo`n 1,5 jaar en mijn marktwaarde van mijn collectie ligt op dit moment rond de 2500/3000 euro.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik denk dat de mijne zeker wel 6000 euro is...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Plaats reactie