Digicam...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Digicam...

Bericht door Harro »

Ik heb een oude Kodak DC200 plus gekregen maar zonder software. Dus ik allerlei foto's gemaakt en de camera aangesloten op de computer maar dat doet natuurlijk niets. De gulle gever is nu niet thuis maar in het begeleidende briefje schrijft hij dat ik de foto's met "ACDSec" can laden. Maar ik heb geen flauw idee wat dat is. Google brengt allerlei arabische en japanse tekste. Wie kan mij helpen?

Thanks in advance,
Timo
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Misschien kun je eens een mailtje sturen naar de fabrikant.

Met mijn vorige camera heb ik dit probleem ook gehad. De fabrikant heeft me toen gratis de software opgestuurd.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Kun je niet d.m.v. mappen de foto's 'uit' het toestel slepen?? Dus dat je in Deze Computer de poort van het toestel opent ofzo?? Volgens mij moet je dan zo de foto's naar een andere map kunnen slepen, of niet?

Ik heb overigens geen fototoestel hoor, maar zo doe ik het ook met m'n mp3-speler. :P
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maarschalk: de camera maakt sowieso geen contact met de computer. Op de website van Kodak staan allerlei downloads voor deze camera maar niet voor Windows XP :(

Toch maar even wachten tot de gever weer thuis is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik heb zelf ook een Kodak, maar van een ander type. Daar kan ik de software wel eens van opzoeken als je er belang bij hebt.

Wat ik echter normaliter doe is de SD kaart uit mijn camera klikken en deze in mijn laptop prikken. Vervolgens kan ik dan gewoon met mijn verkenner e.e.a. kopieren.

Ik heb het in gevallen dat ik mijn laptop niet bij de hand had ook wel eens via mijn PDA gedaan. Zowel de laptop als de PDA kunnen SD kaartjes lezen (en schrijven)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Digicam...

Bericht door Proos »

Harro schreef:"ACDSec"o
Ik ken wel ACDSee, maar dat is geen driver oid, maar een programma waarmee je gemakkelijk door grote hoeveelheden plaatjes kunt browsen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dit is voor mij allemaal abacadabra. Ik heb er echt geen verstand van :oops:

Wat ik weet is dat er idd. een Kodak Digital Sience Card in zit maar als ik via de meegeleverde kabel contact zoek met mijn computer zie ik op het scherm op de camera dat hij contact zoekt maar dat lukt dus niet.

Ik kreeg hem als gift van een vriend in Duitsland (mijn framebouwer, voor de fietsers onder ons). Nu ik het handgelezen briefje nogeens lees kan het ook ACDSee zijn, maar ik begrijp van Gijs dat ik daar niets aan heb als er geen contact gemaakt wordt met mijn computer? :? :( Ik stuurde hem een mailtje maar hij is niet thuis.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Via onderstaande link kun je het programma "Picture Easy" downloaden. Dit was de originele software welke met de camera werd meegeleverd.

Ondanks dat de software van 1999 is verwacht ik dat het ook onder Windows XP zou moeten draaien... Windows zou namelijk Downwards compatible moeten zijn ...

http://www.kodak.com/global/en/service/ ... sySw.shtml
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Yes! Via het downloaden van ACDsee heb ik hem aan de praat gekregen en de foto's naar mijn computer overgebracht. Het werkt dus! Joepie :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Krijg ik nu eindelijk de foto's van je wielen te zien? :D :lol:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zoiets?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nice! :o
Wat voor zadel heb je er eigenlijk opzitten?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Een gestripte Selle Italia Flite :)

Nog wat plaatjes...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:Een gestripte Selle Italia Flite :)
Dan neem ik aan dat je een broek met een goede zeem hebt. :wink:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je hebt je naam op het frame laten zetten! :D
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie