Uitlatingen Chaves tegen Bush..

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Uitlatingen Chaves tegen Bush..

Bericht door Mike.H »

heeft iemand al iets gehoord van de uitlatingen van President Chavez van Venezuela gehoord en zo ja wat vind men van deze dronkemans uitlatingen?...

hij heeft bush een alcoholist genoemd, Mr. Danger, 'You are a Donkey mister Danger' heeft hij gezegd en nog meer van dat gedoe en waarom; omdat Bush had gezegd dat Chavez de democratie ondermijnde...

reacties graag :)! ik denk zelf eerder dat die Chavez dronken daar heeft gezeten ofzo, want het slaat nergens op.. net die Italiaan die zo in het nieuws wilt komen... aandacht trekker...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

zal wel weer een gevalletje zijn van 'ik wil internationaal in het nieuws komen' . Is inderdaad lijkt mij meer aandacht trekkerij dan iets anders. Het beste wat Bush nu kan doen is geen verdere reactie of aandacht hieraan besteden, dan houdt het vanzelf wel op.
mvg
Rémy
----
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Geloof dat Chavez de vorige keer zei dat Bush dreigde zijn land binnen te vallen. Achja, dit zijn leuke filmpjes voor de leukste thuis :)

779
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ja inderdaad... slaat toch nergens op... zit die dikzak daar in ze grote stoel; 'You are a monkey mister danger!' en die Venezuelanen maar knikken enzo.. bah
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nou, Bush heeft wel een serieus drankprobleem gehad (en zijn dochters hebben het nu nog). Maar om hem dan nu nog een dronkelap te noemen. Ach, als je ziet wat de regering Bush de Amerikanen allemaal wijsmaakt over andere landen dan kan ik er niet zo mee zitten als iemand eens iets over hem zegt hoor. "Saddam heeft kernwapens!", "er is een direct verband tussen Al Quaida en Saddam!" en die Amerikanen maar knikken :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

O, maar Harro neem maar van mij af dat ik hem ook liever vandaag dan morgen zie weg gaan vanwege zijn (in mijn ogen) foutieve beleid. Maar mijn hele filosofie hierover zul je wel niet willen weten dus die zal ik je besparen :P . Maar ik vind het zoiezo al slecht aangepakt door Chavez en daarbij denk ik dat door zijn optreden meer overkomt als 'het kleine jongentje dat het niet kan hebben dat Bush een mooier groter zandkasteel heeft' om het zo uit te drukken :lol:
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Flink ruzie laten maken, als ie dan de ABC-eilanden zou innemen hebben we des te meer kans op hulp van de Amerikanen lijkt mij.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Nou mijn inziens heeft Venezuela niet eens de mogelijkheid/durf iets uit te richten op oorlogsgebied. Al is het maar om wat ze dan van de gehele Westerse wereld kunnen verwachten als represailles.
mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Vergis je niet, het is misschien niet allemaal even modern wat ze hebben, maar wij hebben dan ook nauwelijks beveiliging op die eilanden. Met een enkel fregat en zonder luchtsteun voorkom je een eventuele landing van Venezuela niet.

En Chaves is nu net zo'n figuur dat het nog gewoon gaat doen ook. Internationale gemeenschap heeft het nakijken, zie ook Argentinië met de Falkland. Toen kwam er niemand de Engelsen te hulp. Zeker nu Amerika een oorlog op meerdere fronten voert en daarbij Iran en Noord-Korea op de korrel heeft. Dit het ideale moment voor wat ongein uit te halen.

Overigens vermoed ik ook niet dat Nederland de eilanden met geweld zal terugnemen, ik verwacht ten hoogste een blokkade met Nederlandse bodems voor de kust van Venezuela. Op het moment dat de olie niet meer stroomt is het misschien met wat onderhandelen op te lossen.

Het probleem is echter dat iemand die zulke rare dingen roept waarschijnlijk niet voor rede vatbaar is of deze gevolgen inziet. Ook blijft het de vraag of de Nederlandse regering de beelden van zogenaamde slachtoffertjes ten gevolge van de blokkade (gebrek aan voedsel en medicatie enzo) kan verdragen.

Chaves is een idioot, maar dit weet hij wel, en idioten maken daarbij soms rare beslissingen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ik hoop dat het niet zover komt, ik denk niet dat Nederland zijn ballen durft te laten zien en de eilanden terug te veroveren. Maar aanval op navo land is toch aanval op de navo ;)?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Da's waar....maar ja....Groot-Brittanië was ten tijde van de Falkland oorlog volgens mij ook al lid van de NAVO....en echt geholpen zijn ze ook niet dacht ik zo.

Mocht Venezuela trouwens de ABC eilanden aanvallen onderschat dan ook niet de bewoners van de ABC eilanden....ook zij zullen verzet bieden. Niet alles hangt af van Nederland natuurlijk. Ook de eilandbewoners zelf zitten er niet op te wachten en degenen die hun eiland willen verdedigen zullen dit dan ook zeker doen.

Overigens denk ik niet dat die meneer van Venezuela echt zo dom is als ie eruit ziet en z'n krachtige woorden daadwerkelijk waar maakt. Hij is gewoon mediageil.

Het laatste punt: Onderschat inderdaad de offensieve krachten van een land als Venezuela niet...ook al hebben ze misschien niet het modernste van het modernste helemaal kansloos zijn ze zeker niet.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Charly1975 schreef:Da's waar....maar ja....Groot-Brittanië was ten tijde van de Falkland oorlog volgens mij ook al lid van de NAVO....en echt geholpen zijn ze ook niet dacht ik zo.

Mocht Venezuela trouwens de ABC eilanden aanvallen onderschat dan ook niet de bewoners van de ABC eilanden....ook zij zullen verzet bieden. Niet alles hangt af van Nederland natuurlijk. Ook de eilandbewoners zelf zitten er niet op te wachten en degenen die hun eiland willen verdedigen zullen dit dan ook zeker doen.

Overigens denk ik niet dat die meneer van Venezuela echt zo dom is als ie eruit ziet en z'n krachtige woorden daadwerkelijk waar maakt. Hij is gewoon mediageil.

Het laatste punt: Onderschat inderdaad de offensieve krachten van een land als Venezuela niet...ook al hebben ze misschien niet het modernste van het modernste helemaal kansloos zijn ze zeker niet.
Ik weet er verder niks vanaf, maar hebben ze toen hulp gevraagd ik weet bijna zeker dat Nederland aan de EU en aan de NAVO hulp zal vragen:)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dean- schreef:Ik hoop dat het niet zover komt, ik denk niet dat Nederland zijn ballen durft te laten zien en de eilanden terug te veroveren. Maar aanval op navo land is toch aanval op de navo ;)?
Zijn er dan dreigementen van Chavez die duiden op een aanval op de Nederlandse Antillen? De enige die de afgelopen jaren dreigden Nederlands grondgebied aan te vallen zijn naar mijn weten de VS.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Harro schreef:
Dean- schreef:Ik hoop dat het niet zover komt, ik denk niet dat Nederland zijn ballen durft te laten zien en de eilanden terug te veroveren. Maar aanval op navo land is toch aanval op de navo ;)?
Zijn er dan dreigementen van Chavez die duiden op een aanval op de Nederlandse Antillen? De enige die de afgelopen jaren dreigden Nederlands grondgebied aan te vallen zijn naar mijn weten de VS.
Blijkbaar zijn die dreigement er wel anders zouden ze zoiets ook niet zeggen. Ik zoek nog ff verder naar andere bronnen.
Nederlandse defensieminister Kamp niet bang voor Chavez
De Nederlandse minister van Defensie Henk Kamp (CDA).
Hugo Chavez zou Aruba en de Nederlandse Antillen onder controle willen krijgen.
De inwoners van de Nederlandse Antillen en Aruba hoeven niet bang te zijn voor een militaire aanval van Venezuela. Volgens de Nederlandse minister Henk Kamp (Defensie) is daarvoor geen reden en kan de Nederlandse krijgsmacht een aanval van Venezuela gemakkelijk pareren. Kamp zei dat donderdag in een debat met de Tweede Kamer over de Nederlandse kustwacht op de Antillen.

Onverdraagzame volkspopulist
Kamp noemde de Venezolaanse president Hugo Chavez een onverdraagzame volkspopulist met veel geld die "met grote ogen kijkt naar de snippertjes voor de kust van Venezuela die onderdeel vormen van het Nederlands Koninkrijk". Chavez zou de eilanden voor de kust onder zijn controle willen brengen. De Antillen liggen ongeveer 50 kilometer voor de kust van Venezuela.

Tweedehands marineschip
Volgens Kamp is Venezuela met slechts een tweedehands marineschip geen enkele partij voor de Nederlandse marine. Maar Chavez wil investeren en kan binnen vijf tot tien jaar een aanmerkelijk krachtiger krijgsmacht hebben. Nederland zal via diplomatieke en politieke weg proberen te voorkomen dat Venezuela alsnog een serieuze militaire dreiging voor de Antillen gaat vormen, aldus Kamp.

bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_18063 ... omArtikels
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dean- schreef:Maar aanval op navo land is toch aanval op de navo ;)?
Dean- schreef:Ik weet er verder niks vanaf, maar hebben ze toen hulp gevraagd ik weet bijna zeker dat Nederland aan de EU en aan de NAVO hulp zal vragen:)
Eerst geef je aan dat een aanval op een NAVO land automatisch een aanval is op alle andere NAVO landen en vervolgens vraag je je af of Groot-Brittannië om hulp heeft gevraagd nadat Argentinië de Falklandeilanden had aangevallen. En dat Nederland ook hulp zou vragen

Als een aanval op een NAVO land een aanval is op de hele NAVO lijkt het me dat ze niets hoeven te vragen.



Wie weet hoe het nu echt zit met ' Een aanval op één NAVO land is een aanval op de GEHELE NAVO ' ??
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie