en dan ben je de oude slechterik...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

en dan ben je de oude slechterik...

Bericht door sobel »

hallo,

er overkwam mij vandaag toch iets raars, dat moet ik gewoon wel even met jullie delen.

ik kwam terug van de kijkshop omdat ik daar een nieuwe klok had gekocht, deze zat netjes voorop mijn fiets en ik reed via de dijk opweg naar huis toe, ik zag voor mij een groep jongeren (1 jongen, 2 meisjes) dat zich al vreselijk irritant gedroeg, ik had zoals gewoonlijk muziek op mijn hoofd en probeerd deze jongeren netjes in te halen, hoor ik opeens achter gelach en geroep, ik doe dus mijn hoofdtelefoon af en kijk achterom, de jongen nog harder lachen.

dit pikte ik dus niet (enigzins terecht) ik wacht daarom 10 meter verder tot de jongen voorbij komt fietsen, en ik ga vervolgens naast hem fietsen, ik vraag op een op dat moment vriendelijke toon waar hij mee bezig is en waarom hij zo doet, ontkent ie alles.
ik zei er meteen maar bij dat ik het wel accepteer maar dat er ook jongeren kunnen zijn die je direct van de fiets af trappen, met de waarschuwing dat als hij het nog eens deed ik hem ook maar een trapje zou geven, hij vervolgens weer lachen en ik denk, laat maar zitten ik rij door.

ik reed vervolgens de dijk af om naar huis te gaan, ik keek nog even om, om te kijken wat ze deden, stopten ze en gingen ze keihard lachen.
tja dan heb je aan mij een hele kwade, ik rij vervolgens maar weer de dijk op om hen te volgen, zij keihard fietsen, ik vervolgens ook, de dader rijd een stukje verder de dijk weer af, ik volg hem en hij stopt voor de supermarkt, ik vraag hem nog normaal waar hij mee bezig is, de jongen begint vervolgens te huilen, en te zeggen, je hoeft me niet te trappen (had ik heel niet gedaan :? ) mensen die uit de winkel liepen zagen dat, en vroegen aan mij hoe oud ik was, nadat ik antwoorde 15 jaar, en ze vroegen hetzelfde aan de jongen, hij was 14 jaar.
vervolgens word er aan mij gevraagd waar ik mee bezig ben, ik leg de situatie een beetje uit maar voor dat ik mij verhaal goed kon doen zegt die jongen dat ik hem van zijn fiets wou trappen...
krijg ik opeens van die mensen te horen van ''ooit gehoord van zinloos geweld?'' ik werd rood gloeiend van binnen, maar zei niets omdat ik wist dat ik goed zat... de jongen is vervolgens hard weggefietst, en die mensen zeiden dat ik normaal moest doen...

ik dacht meteen bij mezelf, omdat hij een kop kleiner is en begint te janken zit ik fout?

hoe denken jullie er over?

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Tja Sobel, je had ook de oudere en wijzere kunnen zijn, maw gewoon doorfietsen en de zaak vergeten.
Wist je zeker dat die jongen jou zat uit te lachen? Was de bedreiging echt nodig?

Wel een vaag verhaal hoor ...
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het is mij idd. een beetje een raadsel waarom je ze niet gewoon negeerde.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ze lachte me eerst uit, iets wat ik opzich nog geen drama vind, maar ik denk een keer lachen is wel genoeg, daar hoef je geen 5 min mee door te gaan, ik vraag dus gewoon op een normale toon waar hij mee bezig was... en het was in mijn ogen niet zozeer een bedreiging, dit was in iedergeval niet de opzet... ik wou even duidelijk maken dat ik er niet van gedient was, en dat velen anderen dat ook niet zullen zijn, ik heb de persoon geen trap of iets dergelijks gegeven...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Precies.
Gewoon negeren in het vervolg.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

mischien wel een goed idee ja, het zijn denk ik ook allerlei factoren zoals het weer (tegenwind) die erbij komen kijken... mischien dat ik het daardoor niet kon hebben
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

je had gewoon als eerste moeten gaan janken :lol:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

hahaha:P ze zien me aankomen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Nou kom op zeg... als ik vol in me gezicht word uitgelachen ga ik ook eventjes om opheldering vragen... ik vind het juist wel goed wat je gedaan hebt, want wat als je ze de volgende keer tegenkomt?.. ik herken het ook wel in mezelf...had ook zoiets gehad een keer... maar toen groepje van 6 irritante brugjes... ik kwam terug van tennis... en zij me uitschelden toen ik net de hoek omfietste... ik pik dat dus niet en ga is even heel leuk vragen waar ze mee bezig zijn.. 4 van de 6 fietsen hierop weg en de andere 2 doen het haas in hun broek.. ik rustig vragen waarom ze me uitscholden en opeens zo'n vader van een van die kinderen komt en die kindjes de grootste verhalen verzinnen dat ik gedreigd had ze te slaan enzo... nou ik ben nog nooit zo boos geweest als toen (hehe misschien vorige zaterdag in disco net zo erg, maar toch wel aardig boos dus) en die vader boos doen enzo... naja na een tijdje had ik er geen zin meer in en kon hij barsten.. vent me achterna rijden naar me huis wat vlakbij was en heel gesprek met me vader enzo... achja...

vind het wel heel erg overdreven van die mensen enzo :S zinloos geweld?... hehe idd Drs S. als jij had gehuild dan waren zij de zondebok geweest ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

als ik ze weer tegen kom laat ik ze gaan, volgens mij was de boodschap duidelijk overgekomen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gewoon hoofdtelefoon ophouden en niets laten merken. Als je geen reactie geeft is de lol er snel vanaf voor die kinderen.

Maar wat mij natuurlijk bezig houdt: wat is er zo lachwekkend aan Sobel? :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hahaha :P misschien die klok?...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

er is opzich niets lachwekkends aan, de hoofdzaak ligt hem meer bij het geen hoe ouderen er op reageren, je ziet dat dat kind door te huilen direct een streep voor krijgt, terwijl de situatie helemaal niet bekend is...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

heb ik ook een keer last van gehad, ik was toen nog 16 en ik fietste naar huis wordt ik op eens geblokkeerd door 3 jongens. twee van hen waren 16+(scooter) andere een jaar of 15.
zij mij vol uitschelden, maar wat ze niet gezien hadden dat ik een stukkie pijp me had, want ik was wat dingen thuis aan het lassen en ik had het net gehaald, dus ik zeg tegen z'n gast je gaat weg of ik verbouw je gezicht. zij lachen tot dat ik die pijp tegen zijn neus zet en weer op me schouder leg om te gaan slaan(niet dat ik wou slaan maar wat moet je op z'n moment dat er voor de rest geen kip op straat is.
die jong schrok zo hard dat hij zeker zijn broek vol gescheten had, zo hard fietste hij weg. de ander jongens gingen toen ook maar.

gelukkig had ik een groote mond, en dat zijn die haarlemmers niet helemaal gewend. Dit is ook 1 van de redenen dat ik het niet zo heb op haarlemmers, maar dat is een ander verhaal.

het belangerijkste is dat het allemaal goed is afgelopen, en dat er geen gewonden zijn gevallen.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Gewoon hoofdtelefoon ophouden en niets laten merken. Als je geen reactie geeft is de lol er snel vanaf voor die kinderen.
Weet je wat Harro, ik ben het met je eens.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gesloten