Misschien iemand op dit forum die bij de landmacht werkt?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Misschien iemand op dit forum die bij de landmacht werkt?

Bericht door Mike.H »

Nou zoals mijn vraag al luidt; Is er misschien iemand op dit forum die bij de landmacht werkt :)? ik vraag dit namelijk omdat ik een profielwerkstuk moet maken. (ik zou graag naar de KMA willen gaan en dan Officier bij de Infanterie worden) en daar moet ook een interview bij.. ik zou het echt heel erg op prijs stellen als er iemand was die bij de landmacht werkt en die het niet erg zou vinden om op een paar vragen antwoord te geven... dus denk niet dat ik domme vragen ga stellen van; is het leuk daar?... maar serieuze vragen die belangrijk zijn voor mijn toekomst...

wie zou mij willen helpen!? :?:

alvast bedankt

mike
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Ik heb toevallig wel gisteren een brief van het ministerie van defensie gekregen met de oproep me te melden voor de vrijwillige dienstplicht (niet verplicht) :lol: (echte dienstplicht is namelijk opgeschort). Maar er zijn hier ook echte militairen ja.
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Rémy carré schreef:Ik heb toevallig wel gisteren een brief van het ministerie van defensie gekregen met de oproep me te melden voor de vrijwillige dienstplicht (niet verplicht) :lol: (echte dienstplicht is namelijk opgeschort). Maar er zijn hier ook echte militairen ja.
mvg
Rémy

euh?... op je 16e?... voor het oriëntatiejaar ofzo? ja naja de dienstplicht is er toch allang niet meer...?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Iedereen krijgt op zijn 16e/17e een brief van het ministerie van defensie. Hierin wordt uitgelegd dat we geen actieve dienstplicht meer hebben, totdat er oorlog uitbreekt.
Verder wordt er je verteld dat de landmacht iets voor jou zou kunnen zijn en dat je er zeker meer informatie over moet gaan verwerven.

Gewoon reclame voor de landmacht, van ons belastinggeld dus :)

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ja inderdaad. Er staat het jaar dat je 17 wordt en dit jaar wordt ik 17 vandaar,.... en in de brief staat ook dat de dienstplicht niet is afgeschaft maar opgeschort
dus...
Al ben ik niet echt het type om bij de landmacht te gaan :o maar in de brief wordt niet alleen de landmacht maar ook de marine,luchtmacht en marechaussee genoemd. Dit laatste past denk ik nog het beste bij mij (of msschien toch de luchtmacht)
mvg
rémy
----
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

nou dan krijg ik binnen kort denk ik ook z'n briev ben bijna 17!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Rémy carré schreef:ja inderdaad. Er staat het jaar dat je 17 wordt en dit jaar wordt ik 17 vandaar,.... en in de brief staat ook dat de dienstplicht niet is afgeschaft maar opgeschort
dus...
Al ben ik niet echt het type om bij de landmacht te gaan :o maar in de brief wordt niet alleen de landmacht maar ook de marine,luchtmacht en marechaussee genoemd. Dit laatste past denk ik nog het beste bij mij (of msschien toch de luchtmacht)
mvg
rémy

@ rémy; Oh oke bedankt... hmm ga je ook echt de luchtmacht in of denk je van; het zal me worst wezen ik ga wat anders doen?...


@ Miesjel; Oke dankje voor uitleg... jij reageert er een beetje op van; die landmacht, die kan me gestolen worden.. jij bent dus geen militair.. goed of niet?..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Heb die brief nooit gezien :S
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Iedereen ff het leger insturen lijkt me wel goed idee eigk. Beetje manieren bij leren enzo :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

van mij mogen ze het doen, denk wel at ze failliet gaan, of dat wij te veel belasting moete dokken.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

alex schreef:Iedereen ff het leger insturen lijkt me wel goed idee eigk. Beetje manieren bij leren enzo :P
goeie.. beetje meer discipline... als ik me broertje hoor man.. shit.. wat een lompe boer.. je hebt ook zo'n school; Glenn Mills ofzo?.. daar word je ook dik veel discipline bijgebracht en dat werkte heel positief op die leerlingen daar... het leger vond het prachtig en je maakt grote kans op een functie bij het leger als je daar hebt gezeten...

jij het leger in Alex?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Geloof dat ze dat laatst geprobeerd hebben met bepaalde groepen mensen, maar is mislukt om 1 of andere manier. Was ook te duur ja.

779
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Ik zou het wel een goed idee vinden om weer de dienstplicht in te voeren. Hier leer je discipline welke je ook in je verdere leven kunt gebruiken. Maar nee, ik zoal denk ik niet vrijwillig gaan. Dit omdat ik graag iets wil hebben wat beter verdient en meer in mijn straatje past. Al heb ik wel het een en ander gehoord over dat je toch verder kon studeren ofzo ook al zat je in het leger/luchtmacht/marine. Maar hier moet ik me maar eens in verdiepen.
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Militaire keuring door gekomen, ze zeurden alleen over mijn ADHD. Toch niet het orientatiejaar gedaan maar voor HAVO gekozen. Alles was al rond tot ik werd gebeld dat ik bij de roeiers kon beginnen. Dat is helaas niks geworden. achteraf spijt want khad in examenjaar havo kunnen zitten maar ja...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Rémy carré schreef:Ik zou het wel een goed idee vinden om weer de dienstplicht in te voeren. Hier leer je discipline welke je ook in je verdere leven kunt gebruiken. Maar nee, ik zoal denk ik niet vrijwillig gaan. Dit omdat ik graag iets wil hebben wat beter verdient en meer in mijn straatje past. Al heb ik wel het een en ander gehoord over dat je toch verder kon studeren ofzo ook al zat je in het leger/luchtmacht/marine. Maar hier moet ik me maar eens in verdiepen.
mvg
Rémy
Dus als ik eerlijk voor mezelf ben kan ik eigenlijk de discipline wel gebruiken, want eigenlijk ben ik te ongedisciplineerd als ik eerlijk ben :oops:
----
Plaats reactie