negermoppie

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Dit meen je niet...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

sobel schreef:zwartwitjes?

hoe zit het daarmee
Nee, das multi-cultureel :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Marketingmensen van de fabrikanten waarschuwden trouwens al dat het niets uitmaakt. Mensen blijven het toch gewoon negerzoenen noemen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Vind het belachelijk dat overal en altijd die mensen zich bedreigd en gediscrimineerd voelen.. Waar kan je je 24/7 mee bezig houden zeg.. ipv dat ze nou eens gingen werken :P

779
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Het is begonnen toen frietje oorlog niet meer mocht maar ze het frietje vrede wouden noemen.

Overigens vinden de negers het helemaal niet erg dat zoiets negerzoen heet.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Pauper gezeur allemaal, ZWARTE PIET ownt (Y)!!! Hij is toch ook zwart of nie dan...en negers noemen elkaar toch ook non stop hey zwarte of het nigger of weet ik t! Ze moeten eens een keer niet alles zo negatief inzien. Net als sommige andere etnische minderheden ;) die voelen zich ook ALTIJD gediscrimineerd.

Misschien is dat wel een handige vraag voor de inburgeringstoets: Hoe heten deze zwarte snoepjes???

Of hoe heten deze koeken die vooral in A'dam heel erg populair zijn???

LOL, get a life!!!

Sbas
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

volgens mij word hierdoor juist de aanleg gelegd....
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik vraag me echt af wat de donkeren mensen uit onze samenleving hier nou echt zelf van zouden vinden. Naar mijn mening is het idioot om de naam Negerzoenen te verbieden, om te beginnen is neger volgens mij een heel normaal woord, en in deze context wordt er ook niemand mee beledigd.

Het idee om Sinterklaas ook maar af te schaffen gaat al helemaal te ver. Deze organisatie zou misschien eerst eens de achterliggende gedachtes van dit soort dingen moeten bestuderen, en dan eens kijken wat er nou ECHT onacceptabel is, in plaats van zo wanhopig gaan mierennkeuen.

Overigens kan ik me prima voorstellen dat Buys er helemaal niet mee zit. Ze stonden gisteren met foto van de Negerzoenen en al op de voorpagina van de Telegraaf, en dat helemaal voor niks :D

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Het is wel een leuk stukje reclame voor Buys anders.
Behoorlijk stukje publiciteit.

En de organisatie die sinterklaas wil afschaffen.....
Laten ze die organisatie maar afschaffen, stelletje ****************.
Hoezo het voor de kinderen verpesten.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Net zoals de Nederlandse fabrikant vraag ik mij het nut hiervan af. Wij eten hier al jaren Mellow-Cakes, maar noemen het Negerinnentetten (Excusez-moi l'africain). Misschien moeten ze net de officiële benaming weglaten en de volksmond (Waar we natuurlijk ook een leuk woord voor zouden kunnen vinden maar het wijselijk laten) op de verpakking zetten, dan graakt Mellow Cakes wel ingeburgerd.

Ik vraag mij soms af hoe andere mensen hun Sniklaasperiode hebben doorgebracht. Ik zat persoonlijk altijd tevergeefs te wachten tot ik Zwarte Piet door de schoorsteen hoorde komen (misschien omdat er bij ons thuis een nogal lijvige gietijzeren plaat de schoorsteen opening afsluit, maar goed, men kan niet aan alles denken). Door de honderden jaren roet was die man zijn aangezicht verkleurd, vertelde men. Als we dan even kijken dat die stichting dat roet associëert met zwart-Afrikanen, kunnen we gerust afleiden dat die stichting schoorsteenvegers onlosmakelijk verbindt met mensen van een andere huidskleur. Van vooroordelen en racisme gesproken :wink:
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

De Stichting Eer en Herstel maakt meer kapot dan men lief is als ze ook nog eens over Sinterklaas gaan beginnen.

Mij is als kind ook altijd uitgelegd dat de Zwarte Piet door het roet in de schoorsteen zo zwart is geworden....als ik een echte 'neger' (Een Surinamer in dit geval..die bij ons in het dorp woont) zag lopen dacht ik echt niet dat het Zwarte Piet was hoor! Bijna ieder kind snapt het verschil wel tussen iemand met een van nature bruine huidskleur en Zwarte Piet volgens mij.

Mijn vriendin liet me pas foto's zien van vroeger van haar Sinterklaasfeesten op Aruba....zelfs daar is Zwarte Piet zwart (d.w.z. een Arubaan had zich nog verder ingesmeert met schoensmeer).

Volgens mij bestaat die stichting uit een stel mierenn**kende nietsnutten die waarschijnlijk helemaal niet eens de mening vragen van de mensen waar het om gaat (in dit geval de 'negers') of ze zich er werkelijk aan ergeren. En als ze er 10 vragen en er antwoord er maar 1 dat hij/zij zich er aan ergert dan ondernemen ze al actie. De mening van de overige 9 die zich er niet aan storen doet er voor hun niet toe.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

vanaf april gaat het in....
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Nu gaat het nog simpel om de benaming neger/zwarte/kleurling.
Erger wordt het als men bezwaren gaat hebben dat die neger/zwarte/kleurling telkens maar opnieuw dat knechtje kan spelen van die grote machtige blanke Sinterklaas.
Wie weet zien we ooit nog een zwarte Sinterklaas met een witte Piet ... :shock:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Waarom bestaat er nog geen "stichting anti stichting eer en herstel" ?
Vraag ook subsidie aan bij de sponsorloterij en meld je aan als goed doel.
Er bestaan in Nederland heel veel goede (?) doelen die vet gesponsord en gesubsidieerd worden met zeer vreemde doelen.Ook de stichting Eer en Herstel profiteerd mee van alle ingezamelde gelden onder het motto "gezamelijke goede doelen".
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

bennie schreef:Waarom bestaat er nog geen "stichting anti stichting eer en herstel" ?
Vraag ook subsidie aan bij de sponsorloterij en meld je aan als goed doel.
Er bestaan in Nederland heel veel goede (?) doelen die vet gesponsord en gesubsidieerd worden met zeer vreemde doelen.Ook de stichting Eer en Herstel profiteerd mee van alle ingezamelde gelden onder het motto "gezamelijke goede doelen".
als jij hem opricht dan word ik lid :) en ik ben nu echt serieus
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie