Uitlatingen Chaves tegen Bush..

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Charly1975 schreef:
Dean- schreef:Maar aanval op navo land is toch aanval op de navo ;)?
Dean- schreef:Ik weet er verder niks vanaf, maar hebben ze toen hulp gevraagd ik weet bijna zeker dat Nederland aan de EU en aan de NAVO hulp zal vragen:)
Eerst geef je aan dat een aanval op een NAVO land automatisch een aanval is op alle andere NAVO landen en vervolgens vraag je je af of Groot-Brittannië om hulp heeft gevraagd nadat Argentinië de Falklandeilanden had aangevallen. En dat Nederland ook hulp zou vragen

Als een aanval op een NAVO land een aanval is op de hele NAVO lijkt het me dat ze niets hoeven te vragen.



Wie weet hoe het nu echt zit met ' Een aanval op één NAVO land is een aanval op de GEHELE NAVO ' ??
Lijkt me niet dat een NAVO land op eigen houtje tijdens de Falkland oorlog soldaten erheen zou sturen. Dan zouden ze het lijkt me toch wel vragen of ze hulp nodig hebben...Of zie ik het nu verkeerd?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Daarom vraag ik me ook af of het wel zo is of een aanval op een NAVO land een aanval op de gehele NAVO is. Want als dat zo zou zijn waarom zou je dan iets vragen ? Dan stuur je toch gewoon je troepen om je bevriende natie te helpen ???
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

De NAVO heeft een zéér strikt beleid op het gebied van militaire interventies. Volgens de artikelen 5 en 6 van het verdrag mag de NAVO enkel opereren in Europa, Turkije en Noord-Amerika en op zee enkel op de Atlantische oceaan en de Middelandse Zee. En zelfs daarop blijven ze ten noorden van de kreeftskeerkring.

Ik denk niet dat de NAVO ook maar iets zal doen als Venezuela Nederland aanvalt. :roll:

Chavez noemt Bush een leugenaar, een ezel en ziekelijk. Blijkbaar heeft de beste kerel niet naar zichzelf gekeken. :mrgreen:
Ik heb er geen kracht meer voor
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

vincent schreef:De NAVO heeft een zéér strikt beleid op het gebied van militaire interventies. Volgens de artikelen 5 en 6 van het verdrag mag de NAVO enkel opereren in Europa, Turkije en Noord-Amerika en op zee enkel op de Atlantische oceaan en de Middelandse Zee. En zelfs daarop blijven ze ten noorden van de kreeftskeerkring.

Ik denk niet dat de NAVO ook maar iets zal doen als Venezuela Nederland aanvalt. :roll:

Chavez noemt Bush een leugenaar, een ezel en ziekelijk. Blijkbaar heeft de beste kerel niet naar zichzelf gekeken. :mrgreen:
Hmm, okey bedankt. Eigelijk toch best raar, de Nederlandse Antillen horen bij het koninkrijk der Nederlanden, en Nederland bij de NAVO. Maar als de antillen worden aangevallen doen ze niks :?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Dean- schreef:
vincent schreef:De NAVO heeft een zéér strikt beleid op het gebied van militaire interventies. Volgens de artikelen 5 en 6 van het verdrag mag de NAVO enkel opereren in Europa, Turkije en Noord-Amerika en op zee enkel op de Atlantische oceaan en de Middelandse Zee. En zelfs daarop blijven ze ten noorden van de kreeftskeerkring.

Ik denk niet dat de NAVO ook maar iets zal doen als Venezuela Nederland aanvalt. :roll:

Chavez noemt Bush een leugenaar, een ezel en ziekelijk. Blijkbaar heeft de beste kerel niet naar zichzelf gekeken. :mrgreen:
Hmm, okey bedankt. Eigelijk toch best raar, de Nederlandse Antillen horen bij het koninkrijk der Nederlanden, en Nederland bij de NAVO. Maar als de antillen worden aangevallen doen ze niks :?
dat lijkt me idd. wel een beetje vreemd :?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Vincent:
Volgens de artikelen 5 en 6 van het verdrag mag de NAVO enkel opereren in Europa, Turkije en Noord-Amerika en op zee enkel op de Atlantische oceaan en de Middelandse Zee.
De NAVO is vrij actief in Afghanistan (ISAF). Dit ligt bepaald niet in het genoemde gebied. De NAVO is trouwens ook in bijv. Sudan actief (Darfur) en in Irak.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Voorzichtige conclusie: De NAVO heeft interne regels die door de NAVO staten weer op een eigen manier ingevuld mogen worden ????

Lijkt me een Nederlandse regeling....een wetje maken en zoek het maar uit of het werkt of niet :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zolang de NAVO Nederland maar steunt bij een Amerikaanse aanval op Scheveningen :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Harro schreef:Zolang de NAVO Nederland maar steunt bij een Amerikaanse aanval op Scheveningen :mrgreen:
Ach die Amerikanen komen niet verder dan Zwolle...
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Voordat ze Zwolle bereiken moeten ze nog eerst langs ons....... :wink: dus ze komen niet eens bij Zwolle :evil:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Charly1975 schreef:Voordat ze Zwolle bereiken moeten ze nog eerst langs ons....... :wink: dus ze komen niet eens bij Zwolle :evil:

:evil: als jij nou ff alvast een stelling maakt waar alle leden van wo2.nl inkunnen en wat WO2 wapens bijvoorbeeld :P.. dan komen we al heel ver :P!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

In de buurt hebben we al 3 forten uit de Waterlinie. Qua wapens uit WO II weet ik niet zoveel.....maar als jullie ff een vliegveld maken daar in de buurt dan planten we er wel een partij leuke kisten die nog best een robbertje kunnen vechten tegen de 'nieuwerwetse' kisten van de Amerikanen. :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Charly1975 schreef:In de buurt hebben we al 3 forten uit de Waterlinie. Qua wapens uit WO II weet ik niet zoveel.....maar als jullie ff een vliegveld maken daar in de buurt dan planten we er wel een partij leuke kisten die nog best een robbertje kunnen vechten tegen de 'nieuwerwetse' kisten van de Amerikanen. :wink:
naja als je Diemaco's en Glock's weet te regelen ben ik ook zeker tevreden.. FN Minimi's ook goed :D! paar Leopard tanks (wel de nieuwste met lange loop M2a6 dacht ik?) enne naja een paar F-16's of we moeten zorgen dat ze eerder JSF's leveren :D

ik regel de Stingers wel :P...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Graag weer terug naar het onderwerp.

Dank :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik vrees dat Amerikanen die de gevangenis in Scheveningen willen bereiken door een landing bij Scheveningen zich niet echt bekommeren om een stelling die een groepje pubers bij Zwolle opwerpt ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie