Duitse Bunker Uit Wo2 Onaangeroerd Gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Vet stoer dat je zoiets vind,
Het graven was al de moeite waard als je alleen al in de bunker kon komen kijken,
Zonder vondsten was ik al blij dat ik er sinds lange tijd voor eerst in kon :D
Maarruh ik blijf dit natuurlijk ook wel even volgen :wink:
Ben benieuwd hoe het afloopt en of je nog iets speciaals tegenkomt. :)
Succes met verder spitten :yes: :cheer:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ja veel succes!!
als je hulp nodig hebt met graven,
houden we een kleine graaf-meeting :lol:
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

is limburg niet een beetje ver naar noord holland?? :lol: :|
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

koen schreef:is limburg niet een beetje ver naar noord holland?? :lol: :|
Mwoa als hij er veel voor over heeft is het te doen he :)
Op de fiets of lopend lijkt het me wel ver :wink:
Maar de trein is altijd een optie he 8)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

the_king88 schreef:
koen schreef:is limburg niet een beetje ver naar noord holland?? :lol: :|
Mwoa als hij er veel voor over heeft is het te doen he :)
Op de fiets of lopend lijkt het me wel ver :wink:
Maar de trein is altijd een optie he 8)
haha, dan gaat het zeker een stuk sneller, gelukkig woon ik dichter bij dus mocht hij hulp nodig hebben ben ik aanwezig :wink:
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

haha allemaal bedankt voor de aangeboden hulp maar deze graaf ik tog liever zelf uit :lol: :D

groetjes

karel
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mag dit allemaal - wettelijk gezien?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ligt eraan, alles wat je vind moet je eigelijk afgeven aan de grond eigenaar! Maar als ej het stil houdt en de plaats niet zegt kan er eigelijk weinig gebeuren lijkt me.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Met andere woorden: zolang je illegaal bezig bent is het goed? Triest gedrag zeg.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Feldwebel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2006, 10:52

Bericht door Feldwebel »

...ik denk te weten waar jij die bunker 'gevonden' heb: in de duinen van Egmond! In mijn jeugd, jaren vijftig, verdwenen daar veel bunkers onder het zand om de jeugd er weg te houden.
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Harro schreef:Met andere woorden: zolang je illegaal bezig bent is het goed? Triest gedrag zeg.
Nee dat zeg ik niet. Ok het is wel illigaal maar ik bedoelde het niet op die manier. Het enige leuke aan illigaal graven is dat je alles mag houden wat je vindt, maar als de landeigenaar er achter komt dat je op zijn land aan het graven bent dan kun je weleens pech hebben (zeker als het land van de gemeente is), is het land van een boer kun je netjes gaan vragen nee heb je, ja kun je krijgen. Maar in dit geval gewoon graven!
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

pvt_Ed schreef:
Harro schreef:Met andere woorden: zolang je illegaal bezig bent is het goed? Triest gedrag zeg.
Nee dat zeg ik niet. Ok het is wel illigaal maar ik bedoelde het niet op die manier. Het enige leuke aan illigaal graven is dat je alles mag houden wat je vindt, maar als de landeigenaar er achter komt dat je op zijn land aan het graven bent dan kun je weleens pech hebben (zeker als het land van de gemeente is), is het land van een boer kun je netjes gaan vragen nee heb je, ja kun je krijgen. Maar in dit geval gewoon graven!
In dit geval kan je niet graven. Duinen zijn natuurgebied (grootste gedeelte idd als ik het goed heb). als ze je pakken terwijl je die duinen omploegt...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Goed punt Dean. Duinen zijn eigendom van het Rijk. Met andere woorden: het is illegaal, ik neem aan strafbaar? Maar dat maakt sommige leden hier blijkbaar geen moer uit.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Vorige lente was ik aan de kust in Oostende, op het strand een afgebakend gebied, vol met bunkers (Duits WOII), even geaarzeld toen ik de "verboden toegang" bordjes zag (vroeger een militair oefen terrein), maar aangezien heel wat paadjes kriskras door het domein liepen was ik dus niet de enige die er zich niks van aan trok. Dus ik samen met m'n zoontje alle bunkers even goed bekenen. En 's avonds er nog eens heen met m'n broer om alle bunkers en gangen van binnen eens te "beleven". Strafbaar??? Waarschijnlijk wel, maar dat ze eerst eens werk maken van het opsporen van krapuul, dat de politie die op 2 minuten rijden van een winkel waar ingebroken word eerst maar zorgt dat het geen half uur duurt, dat men eerst maar eens zorgt dat ze een inbreker die vluchtmisdrijf pleegt na 24 uur niet terug los laten om hem dan sanderdaags terug te moeten betrappen tijdens een inbraak, en zo kunnen we uuuuuren doorgaan.
Harro, nog nooit iets gedaan die niet mocht? Wel wel, maak je niet druk om iemand die de belevenis van het jaar doormaakt.
Zolang ze maar geen soft drugs kopen voor persoonlijk gebruik (wat dan wel mag?????) zolang ze hun vrije tijd niet doorbrengen in de kroeg, .........
Natuurlijk kan er kans bestaan op gevaar ofzo, maar met een zweverige of dronken kop is de kans heeel wat groter.
En graven ze de ingang bloot en betreden ze de bunker, het is hun verantwoordelijkheid. Dat avontuur is ze van mijnentwege gegund.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

bollebekboerke schreef:Vorige lente was ik aan de kust in Oostende, op het strand een afgebakend gebied, vol met bunkers (Duits WOII), even geaarzeld toen ik de "verboden toegang" bordjes zag (vroeger een militair oefen terrein), maar aangezien heel wat paadjes kriskras door het domein liepen was ik dus niet de enige die er zich niks van aan trok. Dus ik samen met m'n zoontje alle bunkers even goed bekenen. En 's avonds er nog eens heen met m'n broer om alle bunkers en gangen van binnen eens te "beleven". Strafbaar??? Waarschijnlijk wel, maar dat ze eerst eens werk maken van het opsporen van krapuul, dat de politie die op 2 minuten rijden van een winkel waar ingebroken word eerst maar zorgt dat het geen half uur duurt, dat men eerst maar eens zorgt dat ze een inbreker die vluchtmisdrijf pleegt na 24 uur niet terug los laten om hem dan sanderdaags terug te moeten betrappen tijdens een inbraak, en zo kunnen we uuuuuren doorgaan.
Harro, nog nooit iets gedaan die niet mocht? Wel wel, maak je niet druk om iemand die de belevenis van het jaar doormaakt.
Zolang ze maar geen soft drugs kopen voor persoonlijk gebruik (wat dan wel mag?????) zolang ze hun vrije tijd niet doorbrengen in de kroeg, .........
Natuurlijk kan er kans bestaan op gevaar ofzo, maar met een zweverige of dronken kop is de kans heeel wat groter.
En graven ze de ingang bloot en betreden ze de bunker, het is hun verantwoordelijkheid. Dat avontuur is ze van mijnentwege gegund.

Nou hier ben ik het toch met Harro eens, alhoewel je een goed punt hebt met je beredenering denk ik dat je de fout in gaat door te stellen dat, omdat er veel ergere illegale dingen zijn, dit meteen een excuus is om een ander 'licht' vergrijp dan maar wel te plegen. Illegaal blijft illegaal!!!!
mvg
Rémy
----
Gesloten