Uitlatingen Chaves tegen Bush..

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Hoe spreek je Scheveningen uit in bijvoorbeeld........het Texaans ?

Leo
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ské-veniengen denk ik...?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Proos schreef:Graag weer terug naar het onderwerp.

Dank :)
Goed idee.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Harro schreef:Ik vrees dat Amerikanen die de gevangenis in Scheveningen willen bereiken door een landing bij Scheveningen zich niet echt bekommeren om een stelling die een groepje pubers bij Zwolle opwerpt ;)
haha _/-\o-
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Is er ergens wat over te lezen over de dreiging(kleine) van Venezuela??
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

micky schreef:Is er ergens wat over te lezen over de dreiging(kleine) van Venezuela??
Kamer vreest militaire invasie op Antillen


De Kamerfracties van CDA, VVD en LPF vrezen voor de veiligheid van de Nederlandse Antillen. Venezuela zou bezig zijn de militaire kracht te vergroten, maar ook toekomstige instabiliteit op Cuba en Haïti zou een risico kunnen vormen. Woordvoerders van de drie partijen willen dat ministers Kamp en Pechtold de gevaren in kaart gaan brengen. Tevens moet Nederland maatregelen treffen.

"De Antillen zijn een grote gatenkaas. De tijd van aanmodderen is voorbij. Het gaat wel om de veiligheid van onze rijksgrenzen", zegt VVD-Kamerlid Zsolt Szabo. Hij maakt zich vooral zorgen over de Venezuelaanse president Hugo Chavez, die met regelmaat oorlogszuchtige taal uitslaat richting de Nederlandse eilanden die voor de kust van zijn land liggen. "Hij heeft al eens gezegd dat als Nederland één been van de eilanden afhaalt, hij er met twee benen zal binnenstappen", aldus Szabo. Volgens de VVD'er is Venezuela bezig het reservistenleger uit te breiden van 150.000 naar twee miljoen, zijn er onlangs 100.000 AK47 machinegeweren besteld in Rusland en wil het Zuid-Amerikaanse land van Spanje patrouilleboten en militaire transportvliegtuigen kopen.

Behalve de militaire risicoanalyse moet in een veiligheidsonderzoek tevens drugstransporten, mensensmokkel en wapenhandel worden belicht, zo vinden Szabo en LPF'er Mat Herben. Hun CDA-collega Roland Kortenhorst waarschuwt ook voor Cuba, waar een toekomstige dood van de bejaarde dictator Fidel Castro voor politieke onrust kan zorgen. Nederland heeft op de Nederlandse Antillen en Aruba ongeveer duizend man aan marine- en kustwachtpersoneel. Ze hebben een fregat, twaalf speedboten, rhibs, drie patrouilleschepen, twee Fokker 60 patrouillevliegtuigen en twee helikopters tot hun beschikking.
bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/63418
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

danku
:)
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

De NAVO is vrij actief in Afghanistan (ISAF). Dit ligt bepaald niet in het genoemde gebied. De NAVO is trouwens ook in bijv. Sudan actief (Darfur) en in Irak.
Excuses, ik zou me moeten verduidelijken dat wat ik heb opgeschreven enkel slaat op militaire aanvallen tegen Noord-Amerika en Europa. Militaire vredesmissies staan er buiten. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

micky schreef:danku
:)
graag gedaan...

Maar ze zijn wel bang ervoor...en Chaves zegt ook wel dat hij die eilanden wilt...maar zou die kans groot zijn dat hij ook daadwerkelijk iets zal doen?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ik vond dit trouwens in een reactie op het nieuwsbericht: http://frontpage.fok.nl/nieuws/63418

AndrewWigging schreef: Nee, een aanval op de Antillen is geen aanval op de NAVO. Art 5 zegt heel duidelijk dat die allen voor een -policy alleen geldt voor 'an armed attack against one or more of them in Europe or North America', en niet daarbuiten. Artikel 6 werkt dat verder uit: gebiedsdelen onder de Kreeftskeerkring (waar de Antillen ver onder liggen) zijn uitgezonderd van artikel 5. Uiteraard hebben de Fransen weer wat uitzonderingen bedongen Dat is ook de reden dat de NAVO niet kon worden betrokken bij de Falkland-oorlog.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dean- schreef:Maar ze zijn wel bang ervoor...en Chaves zegt ook wel dat hij die eilanden wilt...maar zou die kans groot zijn dat hij ook daadwerkelijk iets zal doen?
Ik hoop van niet. Maar er zijn gekken genoeg op de wereld. Ik denk wel dat de Nederlandse regering duidelijke stappen moet maken. Bijvoorbeeld door een det. van de GGW (Groep Geleide Wapens) in het gebied te stationeren. Tevens wat meer troepen er naar toe. En wat vaker gaan oefenen in dat gebied......een beetje 'show of force' laten zien.

Denk wel dat we meer te vrezen hebben van die Venezuelaan dan van Cuba of Haiti.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Charly1975 schreef:
Dean- schreef:Maar ze zijn wel bang ervoor...en Chaves zegt ook wel dat hij die eilanden wilt...maar zou die kans groot zijn dat hij ook daadwerkelijk iets zal doen?
Ik hoop van niet. Maar er zijn gekken genoeg op de wereld. Ik denk wel dat de Nederlandse regering duidelijke stappen moet maken. Bijvoorbeeld door een det. van de GGW (Groep Geleide Wapens) in het gebied te stationeren. Tevens wat meer troepen er naar toe. En wat vaker gaan oefenen in dat gebied......een beetje 'show of force' laten zien.

Denk wel dat we meer te vrezen hebben van die Venezuelaan dan van Cuba of Haiti.
Ja, ben het geheel met je eens. Zeker nu venezuela marine schepen gaat kopen van Spanje en hun leger uitbreiden. Ik denk dat Nederland maar eens met goede maatregelen zal moeten komen(als is het maar tijdelijk). Zoals je zegt grote oefeningen en meer troepen (Met duidelijke aanwezigheid) en laten weten dat we ''onze'' eilanden niet zomaar laten afpakken ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

een reserve leger uitbreiden van 150000 soldaten naar 2 miljoen moet is niet niks.

En als de eilanden zouden worden aangevallen zou Nederland ze dan met geweld terugpakken?
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Ik ben er vast van overtuigd dat de VS weldegelijk zal ingrijpen. Als het al niet de VS zal zijn die Nederland eerst zal melden dat er een Ven. aanval op komst is.

In hun achtertuin laten ze dat niet toe, wees gerust!

En de Falklands: is er geen beetje kans dat Thatcher de NAVO gevraagd heeft om niet in te grijpen? Vergeet niet dat de Falklandoorlog politiekgewijs perfect op tijd kwam.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

VS en Venezuela zijn nou niet echt goede vriendjes...Dus ik denk dat de Amerikanen ons best willen helpen...Natuurlijk om Chavez, maar ook vast om hun basis op de Antillen...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie