SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thanks!!! :D Maar er moet nog veel meer bijkomen als het aan mij ligt. Op het verlanglijstje staan een Luftwaffe Flak soldaat, een Luftwaffe piloot en een RAF piloot nog erg hoog aangeschreven. Moet even kijken welke eerst gaat komen en waar ik het spul moet gaan laten. ;) :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

SiNiStEr schreef:Thanks!!! :D Maar er moet nog veel meer bijkomen als het aan mij ligt. Op het verlanglijstje staan een Luftwaffe Flak soldaat, een Luftwaffe piloot en een RAF piloot nog erg hoog aangeschreven. Moet even kijken welke eerst gaat komen en waar ik het spul moet gaan laten. ;) :roll:
En hoe je het gaat betalen. :wink:

Maar goed, zonder meer een paar interessante projecten nog.
Succes.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Haplo schreef:
SiNiStEr schreef:Thanks!!! :D Maar er moet nog veel meer bijkomen als het aan mij ligt. Op het verlanglijstje staan een Luftwaffe Flak soldaat, een Luftwaffe piloot en een RAF piloot nog erg hoog aangeschreven. Moet even kijken welke eerst gaat komen en waar ik het spul moet gaan laten. ;) :roll:
En hoe je het gaat betalen. :wink:

Maar goed, zonder meer een paar interessante projecten nog.
Succes.
Hahaha, jah inderdaad jah, maar ik heb wel in gedachten hoe het er ongeveer uit moet zien. Neem niet het allerduurste spul meteen. Wil redelijk simpel beginnen met:
- Luftwaffe schuitje
- Blauw-grijze vliegers jas
- Blauw-grijze vliegeniers-overal
- Luftwaffe koppel met riem(heb ik nog liggen)
- En vliegeniers laarzen.
Dit zou dan een Luftwaffe Stuka piloot zijn die standby staat voor de vlucht op zijn basis.
Wordt inderdaad niet goedkoop, maar zo is het evt. nog haalbaar. Moet in een luchtoorlog verzameling toch minstens Luftwaffe piloot hebben zitten. De oorlog werd niet alleen door geallierde piloten gevochten natuurlijk, zonder vijand geen oorlog. :P ;)
Overigens wordt dit ook geen projectje voor heel binnenkort hoor, maar gewoon voor over een jaartje ofzo. Ik heb nu nog 2 projecten liggen voor dit jaar(USAAF piloot op pop drukken en Luftwaffe flak soldaat die zich overgeeft afmaken met M42 SD helm en kar98.) Dat gaat me nog zo'n 750 EUR. kosten. :oops: :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Gaat lekker zo! :)
Nice :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nick schreef:Gaat lekker zo! :)
Nice :wink:
Thanks Nick! :D Gaat inderdaad lekker. Heb gisteren ook alweer een orginele camo sjaal van parachutezijde(ter vervanging van mijn repro witte zijden USN sjaal die op mijn USAAF piloot zit), een RAF pamflet(oproep voor de NLD'se jeugd) en een slang voor mijn A-10a oxygenmask gereserveerd bij QM militaria. Dit spul haal ik op 6 mei in Duiven bij hem op. :D
Collectie breidt zich dus redelijk uit op het moment... en zo moet dat ook!!! :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

SiNiStEr schreef: Collectie breidt zich dus redelijk uit op het moment... en zo moet dat ook!!! :P ;)
Geef ik je helemaal gelijk in :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nou hier zijn weer een stel nieuwe aanwinsten:

- Allereerst mijn aanwinsten van vandaag. Ik had deze spullen, op de Adlers na, al wel een tijdje gereserveerd staan bij QM store(Henny), maar vandaag heb ik ze in Duiven bij hem kunnen oppikken. De aanwinsten zijn de volgende:
- Slang voor mijn A-10a oxygen mask. Dankzij deze aanvulling is hij nu weer compleet. :D
- Vol pakje met War Bond lucifers en een aanvallende B-26 Marauder op de voorkant. War bond spullen zoals deze lucifers waren iets duurder als dezelfde producten normaal, maar voor deze meerwaarde kon Amerika meer oorlogsspullen kopen en produceren. Op deze manier kon ook het gewone huishouden zijn steentje bijdragen aan de oorlog. Leuk item dus voor in de collectie.
- Sjaal van camo-parachute zijde(voor op mijn piloot)
Verder heb ik nog 2 leuke Adlers in goede staat gevonden op de beurs. Een Nederlandse speciale editie over "de oorlog tegen de Bolsjewieken" en een normale Duitse uitvoering van 16 november 1943.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

- En dan mijn mooiste aanwinst van de laatste tijd een 100% orginele Duitse Luftwaffe M35 DD. Helaas is de adelaar compleet verdwenen al is het decal nog goed als ghost-decal zichtbaar. De driekleur is nog wel voor een deel duidelijk aanwezig en de helm zit op wat krasjes na nog volledig in zijn mooie vroeg-LW blauwe verf. Ook zit het orginele binnenwerk er nog in net als de originele kinriem. Verder heb ik er ook meteen een LW broodzakriem bijgekocht die over de helm kan waardoor het ontbreken van de adelaar totaal niet op zal vallen. Overall een geweldig mooie helm waar ik heel blij mee ben en die een mooi plaatsje in mijn collectie zal krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nou dat was het alweer voor nu. Maar er staan nu wat grotere aankopen op de planning namelijk een LW piloten jas, een LW overjas en een LW schuitje. Ik heb al wel wat op het oog, maar het wordt waarschijnlijk wel eind mei voordat ik een van deze spullen heb gekocht. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Ik vind die M35 DD echt heel mooi Sander!
Zoals ik eerder al heb gezegd vind ik ook dat hij een hele mooie kleur heeft :) !
En ja...jammer van de adelaar, maar inderdaad zal het met die broodzak riem niet meer opvallen! Ben trouwens benieuwd hoe de broodzak riem staat, ik vind het namenlijk heel mooi met een broodzak riem erom heen :) !
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Inderdaad een mooie helm :) Maarreeuuh heb je de loterij gewonnen ofzo? :P Alsk zie wat je allemaal wil gaan kopen, ben je wel flink wat geld kwijt.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Julian: Thanks!!! Ik zal ook nog wel wat foto's maken als de broodzakriem er omheen zit. :)

@Alex: Helaas heb ik de loterij(nog) niet gewonnen. Het klopt dat de spullen die ik noemde zeker niet goedkoop zijn, maar als je een mooie pop neer wilt zetten kun je op een gegeven moment niet meer om de duurdere spullen heen. Zeker als je over bijv. een Luftwaffe piloot praat. Ik heb voor de spullen de volgende prijzen in mijn hoofd:
- LW overjas 200-250
- LW blauw/grijze pilotenjas 450-600
- LW schuitje 175-250
En bijv. de LW pilotenjas daar heb ik er al een paar van op het oog. Moet even bekijken welke het wordt. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

SiNiStEr schreef:@Julian: Thanks!!! Ik zal ook nog wel wat foto's maken als de broodzakriem er omheen zit. :)
Ja graag :) !
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Mooi spul zeg!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Julian schreef:
SiNiStEr schreef:@Julian: Thanks!!! Ik zal ook nog wel wat foto's maken als de broodzakriem er omheen zit. :)
Ja graag :) !
Sorry Julian dat de foto's van de helm met de broodzakriem erop nog steeds niet verschenen zijn, maar het heeft ook even geduurd voordat ik de riem een keer fatsoenlijk op de helm had zitten. Nu dat eindelijk gelukt is zal ik morgen even proberen foto's van de helm met riem te maken. :)
pionier schreef:Mooi spul zeg!
Thnx Pionier! :)

Ik heb de laatste tijd nog weer wat leuke aanwinsten op de kop weten te tikken. Enkel de munitiekist is hiervan al binnen. De rest moet nog binnen komen. Maar ik laat ze jullie toch alvast zien. ;)

Een 2cm. FLAK munitiekist voor 100 2cm. Sprenggranaten-Patronen L'spur. De kist is nog in goede staat, met zijn orginele verf en markeringen en is ook nog met een WA-stempel gestempeld(niet op foto). De etiketten aan de binnenkant zijn nog de orginele en zijn ook nog beschreven, echter de etiketten aan de buitenkant waren weggesleten maar een paar correcte kopieen van deze etiketten zijn er weer overheen geplakt precies op dezelfde plaats. Het metaal zit niet meer in de kist, maar aangezien de kist toch dicht is zie je hier niks van en is het geen gemis. Overall dus een heel mooi kistje. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dit is een aanwinst waar ik echt ontzettend blij mee ben, namelijk een hele mooie LW blauwe Duitse gasmaskerbus met orginele riemen en camoverf erop. Deze krijg ik waarschijnlijk van het weekend of volgende week binnen en ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb. :D :-X
Het mooie is dat ik er ook nog een inspectieperiode op heb, dus mocht er toch nog iets niet goed zijn aan de bus(wat ik niet verwacht) dan kan ik hem altijd nog retouneren. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En naast deze Duitse aanwinsten heb ik ook nog weer wat USAAF spul op de kop weten te tikken. Een van die USAAF spullen is een USAAF flight computer. Het is een type AN 5837-1. Op de achterkant staan de instructies over hoe je hem moet gebruiken. Deze werden door navigators aan boord van bommenwerpers e.d. gebruikt om o.a. de werkelijke luchtsnelheid en de hoogte correctie te meten.
AfbeeldingAfbeelding

Verder heb ik nog 2 USAAF uitrustingsstukken weten te bemachtigen voor een heel mooi prijsje. Ten eerste een mooie USAAF A-11 flying trousers in goede staat welke ik in de toekomst nog een keer wil gaan gebruiken voor een laat-oorlogs uniform van een Heavy Bomber Pilot net als de tweede aanwinst namelijk een A-14 oxygen mask met slang in een redelijke staat. Normaal zijn deze maskers erg duur daar het de meest gebruikte zuurstof maskers van de oorlog zijn, maar dit was een USA ONLY auction op ebay, oftewel deze was alleen beschikbaar voor mensen in de USA. Nou daar is minder interesse voor deze zuurstof maskers als hier, dus kon ik deze redelijk goedkoop krijgen omdat ik in de USA een betrouwbare connectie heb die deze voor mij wil ontvangen en hem aan mij wil doorsturen. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Dit was het even voor nu. Ik heb eind juli waarschijnlijk nog een hele mooie aanwinst welke ik voor mij apart heb laten leggen en waar ik nu al heel blij mee ben, maar hierover laat ik jullie nog even in spanning. Er is slechts een persoon die misschien weet waar ik het nu over heb en dat is op het moment ook even genoeg. :evil: :P
Het enige wat ik er nu alvast over zeg is dat het met name de verzamelaars van Duits spul zal interesseren en dat het de eerste gerichte aankoop is voor de LW piloot die ik neer wil gaan zetten. In eerste instantie eerst maar eens op buste, later met broek en laarzen misschien een keer op pop, maar dan zijn we naar alle waarschijnlijkheid wel weer een tijdje verder. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

net spul jo !
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
4RUS
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 mar 2006, 23:43
Locatie: Cuijk(NL),Kiew(UA)

Bericht door 4RUS »

netjes!
inspectieperiode...soms nodig. :wink:
Gesloten