Iran...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Bereid Iran zich voor op een oorlog?

ja
49
82%
nee
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Iran...

Bericht door Foxley »

Jullie hebben allemaal wel gehoord van het atoomprogramma van Iran.
Ze hebben vrijdag een raket afgevuurd die, zoals ze zeggen, onzichtbaar is op de radar. Wat denken jullie ervan? Bereid Iran zich voor op een oorlog en willen ze een atoombom ontwikkelen? Moeten wij ons serieuze zorgen gaan maken? Ik zou graag jullie mening horen,

Foxley


bron: http://www.ad.nl/buitenland/article246640.ece
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tja....
Ik heb er eigenlijk nog weinig van meegekregen :oops:
Dus ik zou het niet weten.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

kijk hier maar eensklik hier :wink:
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

Ik denk persoonlijk dat ze een A'bom aan het produceren zijn. Maar dat dacht Bush ook van Sadam en toen bleek het om "loos alarm" te gaan. In mijn ogen heeft Iran kwade bedoelingen en het is best mogelijk dat binnen nu en 3 maanden er een oorlog is is Iran, of niet natuurlijk.
Better to fight for something than live for nothing.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Iran heeft in het verleden altijd al heibel gehad met Amerika, Amerika leverde wapens aan Irak tijdens de Irak-Iran oorlog, heeft in de jaren 60 of 70 de sjah van Iran in het zadel geholpen, helpt israel, en heeft zit nu in Irak, ik vind het geen wonder dat Iran vijandig tegenover Amerika staat......

We zullen zien wat de toekomst brengt
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Iran wil een militaire macht worden, vooral doordat andere landen in de regio ook nucleaire programma's hebben. (Pakistan en India)

Verder is het voor hun nooit slecht om de VS en bevriende staten (bijv. Israël) te kunnen bedreigen.

Maar een raket onzichtbaar voor radar? De Chinezen werken er hard aan en de Soviets hebben 't in het verleden geprobeerd en hebben tot nu toe gefaald. En dan zou zo'n landje als Iran het wél lukken? :bonk:
Ik heb er geen kracht meer voor
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

Maar een raket onzichtbaar voor radar? De Chinezen werken er hard aan en de Soviets hebben 't in het verleden geprobeerd en hebben tot nu toe gefaald. En dan zou zo'n landje als Iran het wél lukken?
Dat zeggen ze en de VS zegt dat we deze uitspraak serieus moeten nemen. Het kan wel maar ze kunnen net zo goed bluffen.
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Het lijkt me dat Iran niet veel goeds in de zin heeft.
Zeker is wel dat de informatie die wij via de media tot ons krijgen niet helemaal juist is omdat de gegevens altijd ofwel onder Iraanse, ofwel onder westerse controle staan.
Van vrije nieuwsgaring zal echt geen sprake zijn.

Iran zou heel graag Israel van de kaart vegen en daar in de (extreem) islamitische wereld de "blits" mee maken. Het zou me niet verbazen als men daar een dergelijke actie in voorbereiding heeft.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik ben van mening dat we met zijn allen de verkeerde kant op aan het lopen zijn. Alleen door vergevingvan beide kanten kunnen we vooruitgang boeken.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Bereid Iran zich voor op een oorlog?
Ja, en als we in het westen niet uitkijken hebben we een full-scale jihad over enkele jaren.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Gisteren was wel een nieuwsbericht op CNN live over een hogesnelheids torpedo die Iran getest had of iets dergelijks. Er waren ook videobeelden van.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Iran is zich niet aan het voorbereiden op een oorlog want dat zou suïcidaal zijn. Tenzij je voorbereiding op verdediging tegen een Amerikaanse aanval ook zo noemt. De regering daar weet heel goed dat Amerika hun leger van de kaart kan vegen en zal vegen als het er op aankomt. Het enige dat Teheran wil is haar spierballen tonen om indruk te maken op de eigen bevolking en het westen (Amerika) te waarschuwen. "Blijf van ons af" zeggen ze. Vandaar ook al die televisiebeelden van onzichtbare raketten, snelle torpedo's en massale oefeningen van het leger. Ze willen indruk maken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Amerika kan echt niet nog een oorlog aan. Kijk naar de bende in Afghanistan en Irak op dit moment.
Mocht Amerika Iran van de kaart vegen met een paar atoombommen (anders lukt het echt niet) dan heeft Amerika al zijn privileges verspeeld. Zelf een paar doelen selectief uitschakelen zal weer worden opgevat als een aanval op de Islam met alle gevolgen van dien.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Harro schreef:Iran is zich niet aan het voorbereiden op een oorlog want dat zou suïcidaal zijn. Tenzij je voorbereiding op verdediging tegen een Amerikaanse aanval ook zo noemt. De regering daar weet heel goed dat Amerika hun leger van de kaart kan vegen en zal vegen als het er op aankomt. Het enige dat Teheran wil is haar spierballen tonen om indruk te maken op de eigen bevolking en het westen (Amerika) te waarschuwen. "Blijf van ons af" zeggen ze. Vandaar ook al die televisiebeelden van onzichtbare raketten, snelle torpedo's en massale oefeningen van het leger. Ze willen indruk maken.
Ik ben het met Harro eens: Iran bereid zich voor op een defensieve oorlog. Degene die het meest oorlogzuchtig zijn zijn Blair en Bush. Laat die twee eerst eens de puinhoop van Irak maar eens opruimen en dan kijken we wel weer verder. Tegen die tijd is de rest van de wereld er in geslaagd om via normaal overleg Iran op andere gedachten te brengen. Dan heb ik het dus over een tijdsbestek van een aantal jaren. Voor die tijd is het Amerika en Groot-Brittannië toch nog niet gelukt om van Irak weer een normaal land te maken. Misschien is er in die tussentijd ook wel weer een nieuwe regering in Iran die wat milder is.

Als Iran werkelijk wordt aangevallen hoop ik ten zeerste dat de Nederlandse regering nou eens een keer niet zich als een mee-loper gedraagt en zich niet met de aanvallen bemoeit. Anders ben ik er zeker van dat we ook hier in Nederland enorme rotzooi krijgen.

Iran zal een aanval zeker ook uitdragen als een aanval op de islam en dat is letterlijk dodelijk voor de wereld. Dat zou namelijk betekenen dat het 3e moslimland in rij wordt aangevallen (Afghanistan, Irak en dan Iran)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Charly1975 schreef:Iran zal een aanval zeker ook uitdragen als een aanval op de islam en dat is letterlijk dodelijk voor de wereld. Dat zou namelijk betekenen dat het 3e moslimland in rij wordt aangevallen (Afghanistan, Irak en dan Iran)
Sterker nog: het derde moslimland waarbij Amerika de schijn tegen zich heeft dat het om olie gaat.

Wat Charly schrijft is in mijn ogen juist. Het feit dat de VS zich geen nieuwe oorlog kan veroorloven is voor Iran natuurlijk nog een extra reden om eens flink spierballen te tonen. De president van Iran wil zich namelijk graag naar zijn bevolking en moslims overal te wereld profileren als DE verdediger van de islamitische wereld. Het is een imago kwestie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie