Avondje disco

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Waardoor zou dit veroorzaakt worden.
Is dit een botsing van culturen?
Falend integratie-beleid?
Vervaging van christelijke/joodse/humanistische normen en waarden?

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Gelukkig hebben wij hier in ons dorp niet zo veel last van, ik denk dat dit ook vaker in de steden voorkomt omdat er daar meer allochtonen wonen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik houdt het op een verruwing van de gehele samenleving. Alles moet tegenwoordig maar kunnen en gewoon zijn, iedereen moet de ander uit kunnen maken voor weet ik wat, onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Gangsta is tegenwoordig cool, een beetje fatsoensnormen zijn ver te zoeken. Mensen dringen bij de roltrap en de lift, niemand staat meer op voor oude mensen in de metro en bij de kassa is voorpiepen eerder regel dan uitzondering. Durf er bovendien nog eens iets van te zeggen, dan is de winkel te klein en ben jij de boosdoener.

Wat ik er als laatste over kwijt wil; waar gevochten wordt zijn altijd 2 partijen in het spel. Ik wil graag geloven dat jullie niet begonnen zijn, maar vreemd is het wel dat je twee weken geleden al gevochten hebt en nu alweer met een groep op de vuist gaat. Dat zal toch niet komen omdat jullie zo gezellig iedereen met rust aan het laten zijn??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Zhukov schreef:Ik houdt het op een verruwing van de gehele samenleving. Alles moet tegenwoordig maar kunnen en gewoon zijn, iedereen moet de ander uit kunnen maken voor weet ik wat, onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Gangsta is tegenwoordig cool, een beetje fatsoensnormen zijn ver te zoeken. Mensen dringen bij de roltrap en de lift, niemand staat meer op voor oude mensen in de metro en bij de kassa is voorpiepen eerder regel dan uitzondering. Durf er bovendien nog eens iets van te zeggen, dan is de winkel te klein en ben jij de boosdoener.

Wat ik er als laatste over kwijt wil; waar gevochten wordt zijn altijd 2 partijen in het spel. Ik wil graag geloven dat jullie niet begonnen zijn, maar vreemd is het wel dat je twee weken geleden al gevochten hebt en nu alweer met een groep op de vuist gaat. Dat zal toch niet komen omdat jullie zo gezellig iedereen met rust aan het laten zijn??
Klopt, maar als vriendengroep kom je voor elkaar op ( tenminste zo is het bij ons ) dus als je vriend word geslagen, ga je niet op een afstandje toe staan kijken, tenminste ik niet.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het gekke is dat ik dit gedrag vroeger elke week meemaakte met een jongen in Abcoude die luisterde naar de naam Jeroen. Hij en zijn maten stampten elke vrijdagavond een willekeurige kroegganger in elkaar. Ik denk dat ik voortaan maar iedereen die Jeroen heet ga haten :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

maar waarom worden ze dan zo vaak geweigerd ?
bij disco´s

tuurlijk zijn er ook wel nederlanders die een beetje verveld doen

maar meestal zijn het toch wel allochtonen ook al mag je dat niet hard opzeggen want dat mag niet in nederland
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

bertjan schreef:
maar meestal zijn het toch wel allochtonen ook al mag je dat niet hard opzeggen want dat mag niet in nederland
Waarom niet?
Dat heet toch vrijheid van meningsuiting?
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Zhukov schreef:Ik houdt het op een verruwing van de gehele samenleving. Alles moet tegenwoordig maar kunnen en gewoon zijn, iedereen moet de ander uit kunnen maken voor weet ik wat, onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Gangsta is tegenwoordig cool, een beetje fatsoensnormen zijn ver te zoeken. Mensen dringen bij de roltrap en de lift, niemand staat meer op voor oude mensen in de metro en bij de kassa is voorpiepen eerder regel dan uitzondering. Durf er bovendien nog eens iets van te zeggen, dan is de winkel te klein en ben jij de boosdoener.

Wat ik er als laatste over kwijt wil; waar gevochten wordt zijn altijd 2 partijen in het spel. Ik wil graag geloven dat jullie niet begonnen zijn, maar vreemd is het wel dat je twee weken geleden al gevochten hebt en nu alweer met een groep op de vuist gaat. Dat zal toch niet komen omdat jullie zo gezellig iedereen met rust aan het laten zijn??
Ik heb zelf het idee dat dit te maken heeft met het anders overkomen van de wereld dan hoe het echt is.

Het lijkt namelijk vaak zo dat de schreeuwlelijk in kwestie zo zeker is van zijn zaak dat hij dit overal durft te verkondigen; dit terwijl hij dit vaak uit onzekerheid of schuldbewustheid/zelfontkenning doet.
De rustige,kalme mens die weet dat ie het bij het juiste eind heeft komt vaak zwak over omdat ie de noodzaak niet heeft om zichzelf te verdedigen en om erger te voorkomen eerder het veld zal ruimen voor de ander waardoor die kalme mens wederom zwakker overkomt.

Om dus sterk over te komen (en helaas willen we dat allemaal) leert men dit gedrag aan.


@ harro: lol
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Waarom niet?
Dat heet toch vrijheid van meningsuiting?
nee dit mag niet want dan discrimineer je
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

bertjan schreef:
Waarom niet?
Dat heet toch vrijheid van meningsuiting?
nee dit mag niet want dan discrimineer je
Persoonlijk zal mij dat een zorg zijn.
Zij kunnen er anders ook wat van.
Staan we weer kiet.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Robin Vercammen schreef:Best wel toeval dat die vechtpartijen vaker gebeuren als er allochtonen bij zijn... :W
Is dit een gegeven of een veronderstelling?
PPL schreef:Vervaging van christelijke/joodse/humanistische normen en waarden?
Heeeeey, die ken ik! Heb je de peroxide al klaarstaan?
Haplo schreef:Zij kunnen er anders ook wat van.
Joepie, laten we in wij/zij verhoudingen gaan denken. Dan los je veel op.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Is dit een gegeven of een veronderstelling?
ja er zijn geen cijfers van maar spreek anders een politieagent of uitsmijter en die zouw ook zeggen dat allochtonen toch wel iets vaker beginnen met ruzie schoppen

dat is hun manier van uitgaan lekker meppen

maar harro heb je zelf nog nooit zoiets meegemaakt dan ?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik geef les op een zwarte school bertjan. De enige die mij ooit geslagen heeft was een autochtoon.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

maar daar zijn dus nooit problemen op die school of in die buurt

gekker vraag maar stem jij ook groen links of sp
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, die stem ik niet. Jij bent al de zoveelste die dat wil weten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie