Bestaat er behoefte aan een nieuwe website over WOII

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Bestaat er behoefte aan een website zoals hieronder beschreven.

Ja
9
45%
Nee
11
55%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Zwikbeer1
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mar 2004, 12:44
Locatie: Tongeren, België

Bestaat er behoefte aan een nieuwe website over WOII

Bericht door Zwikbeer1 »

Hallo allemaal,

Over de tweede wereldoorlog zijn op internet enorm veel websites te vinden. Maar ik loop al geruime tijd rond met een idee voor een site. Dit idee is voortgekomen uit het feit dat alle informatie over WOII nogal verspreid is over vele sites.
Mijn vraag is bestaat er een behoefte voor een site die een totaal beeld in het algemeen en het Koninkrijk der Nederlanden in het bijzonder tijdens WOII bestrijkt.
Dit klinkt niet nieuw, maar ik denk dan bijvoorbeeld aan het geven van een beeld per dag zodat je op die dag kunt zien wat waar gaande was. Hier in Nederland, in Nederlands-indië, bij de koopvaardij, de Koninklijke marine, het algemene oorlogs verloop, enz. Maar ook de mogelijkheid, als er bijvoorbeeld over schepen wordt geschreven, een foto of foto's hiervan indien voorhanden te bekijken.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik heb nee gestemd, met het idee over een nieuwe site hebben ik en Guido in de tijd ook rondgelopen, maar uiteindelijk bleek het ons beter voor het algemeen belang om mee te werken aan http://www.wo2.nl :)

En het toeval wil dat wo2.nl nog artikels nodig heeft over WOII in het koninkrijk der nederlanden :wink:
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ik heb ja gestemd.
Als je die ambitie's hebt om zo'n website te creëren dan moet je dat zeker doen.
Veel succes ermee.
Gast

Bericht door Gast »

Lijkt mij een goed idee, persoonlijk vind ik wo2.nl niet zo'n heel uitgebreide site. Ik zou alleen over Nederland en bijbehorende eilanden enz. iets schrijven want daar is op het internet weinig over te vinden, en dat onderwerp is al uitgebreid genoeg. En even dan info:
Nederland had 1 tank, ik geloof een Franse Renault, maar tijdens demonstraties liep hij vast in de grond en besloot de regering er niet meer te kopen; ''de Nederlandse grond is niet geschikt voor tanks''. (Ik weet niet of iemand dat zo zei, maar dat was de verklaring voor het feit dat de Nederlandse regering niet meer tanks kocht). Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Anonymous schreef:Lijkt mij een goed idee, persoonlijk vind ik wo2.nl niet zo'n heel uitgebreide site.
Daarom kunnen we alle hulp gebruiken om hem nog verder uit te breiden :)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ik heb nee gestemd het is beter om de bestaande sites completer te maken dan nog een oncomplete nieuwe site
Starting up again
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik stem niet, :)

Want ik zou liever zien dat je meehielp aan een bestaande site zoals woII om die uit te breiden, maar ik vind ook dat als jij die ambitie heb dat je dat dan moet proberen!
Gast

Bericht door Gast »

Het was de tank Renault FT-17 die Nederland had gekocht.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik weet niet of je in je eentje aan die nieuwe website wilt gaan werken? Ik kan namelijk uit ervaring spreken dat het ontzettend veel werk is. Wat mij betreft kun je van de schil van wo2.nl gebruik maken om daar je eigen dingen aan toe te voegen.Volgens mij is het domein wo2.nl best interessant om dé website over wo2 van te maken.

Maar goed, mocht je toch alles alleen willen doen dan wens ik je daarbij veel succes :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Zwikbeer1
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mar 2004, 12:44
Locatie: Tongeren, België

Bericht door Zwikbeer1 »

antwerpx schreef:Ik heb nee gestemd, met het idee over een nieuwe site hebben ik en Guido in de tijd ook rondgelopen, maar uiteindelijk bleek het ons beter voor het algemeen belang om mee te werken aan http://www.wo2.nl :)

En het toeval wil dat wo2.nl nog artikels nodig heeft over WOII in het koninkrijk der nederlanden :wink:
Persoonlijk vind ik wo2.nl erg mager en krijg je niet echt een overzicht van wo2, meestal (ook andere sites) worden er geen verbanden gelegd met het gehele wereldplaatje. Neem bijvoorbeeld: het nemen van "indische gijzelaars" hier in nederland. Wie weet waarom en in welke omstandigheden deze beslissing is genomen. En hoe is het verder met hun verging. Alleen de Jong in HKdN in wo2 heeft dat in zijn boek werk staan. Maar je moet wel delen 11 gelezen hebben omdat goed te begrijpen. In een nieuw te creeëren site wil ik al deze zaken ook precies in de tijd geplaatst hebben. In de zelfde periode was er ook activiteit van de Kon. Marine, de koopvaardij en de algemene oorlog gaande. Waar het eigenlijk op neer komt is het samen bundelen van mijn gehele boekenkast, dag voor dag van af augustus 1939.
Proos schreef:Ik weet niet of je in je eentje aan die nieuwe website wilt gaan werken? Ik kan namelijk uit ervaring spreken dat het ontzettend veel werk is. Wat mij betreft kun je van de schil van wo2.nl gebruik maken om daar je eigen dingen aan toe te voegen.Volgens mij is het domein wo2.nl best interessant om dé website over wo2 van te maken.

Maar goed, mocht je toch alles alleen willen doen dan wens ik je daarbij veel succes :)
Ik heb al meer websites gemaakt en weet dat dit ONTSTELLEND veel werk is, wat de "schil" van wo2 betreft, deze beantwoord niet aan mijn visie die ik voor ogen heb. Ook ben ik mij er terdegen van bewust dat dit een monster project gaat worden en dank je dan ook voor het gewenste succes.

Er staat overigens nog geen letter op papier, ben net bezig met een verkennend onderzoek. 8)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

ik heb ja gestemd om dezelfde reden die Adrian zei. Als je het wilt moet je t gewoon doen.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Heb je ook de tijdlijn van wo2.nl gezien zwinkbeer1?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik stem niet.
Ik zou nee stemmen omdat ik vind dat een dergelijke site al bestaat (http://www.go2war2.nl ) en dat er heel veel sites zijn waar mensen met veel plezier iets dergelijks proberen te realiseren. Maar dan redeneer ik van de klant uit.
Ik zou ja stemmen als je van jezelf uit redeneert. Als jij het leuk vind om een dergelijke wesbsite zelf te maken en je wil niet meehelpen aan bestaande initiatieven, dan moet je het zeker gaan doen.
Belangrijk is dat je zelf plezier hebt in wat je doet.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ook ik ben niet van plan te stemmen, omdezelfde redenen als Roel. Het lijkt me een mooi idee om een gigantische tijdlijn te maken met alle gebeurtenissen in nederland in de 2e wo erin, maar ik vind ook dat je kunt proberen een bestaande site uit te breiden met die informatie.
Indien je je plan doorzet: Sucses! :)
Gebruikersavatar
Zwikbeer1
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mar 2004, 12:44
Locatie: Tongeren, België

Bericht door Zwikbeer1 »

Proos schreef:Heb je ook de tijdlijn van wo2.nl gezien zwinkbeer1?
Ja ik heb wo2.nl goed bekeken. Inprincipe valt er wel over enige samenwerking na te denken alleen al omdat een nieuwe site een colossaal werk is.
Ik vind wel het uiterlijk van wo2.nl erg kil en de letters van de navigatie (linker kant) zijn niet goed leesbaar.
Maar als je wil kunnen we wel van gedachte wisselen.
Ik ben tot slot nog een vreemdeling en je hebt geen idee wat ik weet en vise versa.
Plaats reactie