Avondje disco

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

laat het dan altijd zijn dat het áltijd allochtonen zijn die ruzie zoeken en ruzie krijgen.. zij zijn hier toch *te gast* of niet dan.. als ik in Frankrijk op vakantie ben dan ga ik ook niet de eerste de beste discotheek in, me klem zuipen en erop los rammen?...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

nee want daar word je wel vast gezet en het land uit gezet

hier is het pappen en nathouden

knuffelen hangplekken en uitkering

en hopen dat er niks in de media komt want dat is niet goed
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

bertjan schreef:nee want daar word je wel vast gezet en het land uit gezet

hier is het pappen en nathouden

knuffelen hangplekken en uitkering

en hopen dat er niks in de media komt want dat is niet goed
nee dat is niet goed voor de multi- culti. samenleving :roll:
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike.H schreef:laat het dan altijd zijn dat het áltijd allochtonen zijn die ruzie zoeken en ruzie krijgen..
Opmerkelijk. Autochtonen zoeken en krijgen nooit ruzie??? :shock:
Mike.H schreef:zij zijn hier toch *te gast* of niet dan..
Nee, dat zijn ze niet. Op een zeer kleine minderheid na zijn alle zgn. "allochtonen" van jouw leeftijd hier geboren en hebben de Nederlandse nationaliteit. Ze zijn dus zeker niet "te gast"
Mike.H schreef:als ik in Frankrijk op vakantie ben dan ga ik ook niet de eerste de beste discotheek in, me klem zuipen en erop los rammen?...
Dat hoop ik niet, maar ga je nu in Nederland geboren jongeren van allochtone afkomst neerzetten als vakantiegangers?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nicodemus
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40
Locatie: Leiden

Bericht door Nicodemus »

Volgens mij moeten we inderdaad ook een deel van de oorzaak in de cultuurverschillen zoeken. Zelf zijn al mijn vrienden aardige makkers die niet snel aggressief worden of gaan meppen. Toch valt het mij op dat allochtonen vaak een aggresievere ''atttitude'' naar Nederlanders hebben.
Het wantrouwen is gewoon erg groot en sommige bars in Leiden worden op vrijdagavond gewoon gedomineerd door allochtonen. Hier vindt je dan ook vrijwel geen Nederlandse jongeren, met het gevolg dat er een scheiding is tussen 'goede' en 'foute' bars. Ik vind dat absurd maar wat bijvoorbeeld Mike over veel allochtonen denkt denken de meeste allochtonen ook over ons. Alleen is er aan hun kant niemand die hen daarop aanspreekt :( .....
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:hier is het pappen en nathouden

knuffelen hangplekken en uitkering

en hopen dat er niks in de media komt want dat is niet goed
Kun jij aantonen dat alleen allochtonen hangplekken krijgen, dat alleen allochtonen uitkeringen krijgen en dat problemen met allochtonen uit de media worden gehouden? Of zou het zo zijn dat ze recht hebben op een uitkering en hangplekken omdat we in Nederland een democratie zijn met gelijke rechten voor iedereen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nicodemus schreef:Alleen is er aan hun kant niemand die hen daarop aanspreekt :( .....
Of überhaupt mensen die met elkaar praten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ik weet niet of je mijn eerste post goed heb gelezen, maar ik liep juist naar die vent toe die mij omver beukte... ik heb gezegd dat hij op moest houden en de andere kant maar op moest gaan.. en toen begon het gedonder? wie is er hier nu agressief?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Sjoerd schreef:Alcoholgebruik is, mijns inziens, dus wel een belangrijke factor, maar niet de enige.
Ik ben dat met je eens, daarom spreek ik (en het geciteerde artikel) over "grootste oorzaak" en niet over "enige" of "de oorzaak". Heb je hier dan trouwens niet nog een aspect van het probleem beet? Het via via elkaar kennen uit de boerendisco is tussen allochtonen en autochtonen ver te zoeken. Vandaar ook het "zij" waar "wij" last van hebben zonder te willen nadenken over wat we er samen aan kunnen doen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike.H schreef:ik weet niet of je mijn eerste post goed heb gelezen, maar ik liep juist naar die vent toe die mij omver beukte... ik heb gezegd dat hij op moest houden en de andere kant maar op moest gaan.. en toen begon het gedonder? wie is er hier nu agressief?
Heb jij veel allochtonen onder je vrienden?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

die bij me waren of algemeen?

er waren op dat moment geen allochtonen vrienden...

ik heb een stuk of 5 allochtonen vrienden.. een braziliaan, 2 Marrokaanse jongens en 2 Turkse.. ohja en nog een paar vriendinnen van buitenlandse afkomst.. Why?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Misschien moet je eens denken aan Sjoerd en zijn boerendisco.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Nicodemus schreef:Volgens mij moeten we inderdaad ook een deel van de oorzaak in de cultuurverschillen zoeken. Zelf zijn al mijn vrienden aardige makkers die niet snel aggressief worden of gaan meppen. Toch valt het mij op dat allochtonen vaak een aggresievere ''atttitude'' naar Nederlanders hebben.
Het wantrouwen is gewoon erg groot en sommige bars in Leiden worden op vrijdagavond gewoon gedomineerd door allochtonen. Hier vindt je dan ook vrijwel geen Nederlandse jongeren, met het gevolg dat er een scheiding is tussen 'goede' en 'foute' bars. Ik vind dat absurd maar wat bijvoorbeeld Mike over veel allochtonen denkt denken de meeste allochtonen ook over ons. Alleen is er aan hun kant niemand die hen daarop aanspreekt :( .....
Harro je moet niet alleen de stukjes eruit pikken die jij kan beantwoorden... jij pakt nu alleen het laatste stukje eruit... het eerste stuk en dan heb ik het over die "attitude" die beantwoord je dan niet...

vraag maar eens op je school hoe er over nederlanders in het algemeen wordt gedacht..

*ps voel je nu niet aangevallen ik wil alleen wel eens horen wat je erop te zeggen hebt*
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik weet precies hoe mijn leerlingen over Nederlanders denken. Ze vinden het domme rascisten. Mijn leerlingen zouden zich ook Sjoerd en zijn boerendisco moeten aantrekken. Helaas staan beide groepen - allochtone EN autochtone jongeren - niet open voor wederzijds contact. En dat is precies wat ik bedoel met: teveel wij en zij en bijna geen "ons".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik woon in de omgeving van meerdere boerendorpjes waar nauwelijks mensen met allochtone achtergrond wonen. Gedurende disco's en andere festiviteiten wordt hier dus niet gevochten tussen allochtonen en autochtonen, maar wel tussen de jongerengroepen uit de verschillende dorpen. Boerengat 1 tegen boerengat 2, zeg maar.

Geweld in het uitgaansleven wordt naar mijn mening dus niet zozeer veroorzaakt door de allochtonen, maar door intolerantie tussen verschillende groepen. In grote steden zijn de allochtonen buitenstaanders en in de dorpjes zijn "die boeren" uit het andere dorp de buitenstaanders. Deze buitenstaanders proberen hun stempel te drukken op het uitgaansleven en de incrowd vindt dat natuurlijk niks. Mede door overmatig alcohol- en drugsgebruik is een klein vonkje genoeg om het kruitvat te laten exploderen.

Kijk ook eens naar het zinloze geweld met dodelijke afloop: in meerdere gevallen waren het gewoon autochtone jongeren die zich misdragen hebben.

Laten we op dit forum dus eens ophouden met generaliseren. We zouden gezien het onderwerp hier beter moeten weten!
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie