Avondje disco

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Naja ik denk wel dat er genoeg over is gezegt... denk dat ik me een beetje teveel heb opgewonden... maja ben wel ongerust hoe het verder moet.. zoals Harro al zegt; het is zij en wij en geen ons...

en je hebt bij elk volk een rotte appel natuurlijk.. het viel me die avond gewoon nogal op zegmaar..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

KevinP schreef:Laten we op dit forum dus eens ophouden met generaliseren. We zouden gezien het onderwerp hier beter moeten weten!
Dat is het belangrijkste maar de afgelopen jaren toonden aan dat hier weinig kans op is. De inspanning van het zoeken naar een oplossing is veel moeilijker dus voor veel leden hier is het veel makkelijker om het wij en zij gevoel te voeden en te verbreiden want dat is de makkelijkste weg. Dan hoef je niet na te denken want het is toch allemaal "hun" schuld. Hierin is het forum niet anders dan de rest van de wereld.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike.H schreef:Naja ik denk wel dat er genoeg over is gezegt... denk dat ik me een beetje teveel heb opgewonden... maja ben wel ongerust hoe het verder moet.. zoals Harro al zegt; het is zij en wij en geen ons...

en je hebt bij elk volk een rotte appel natuurlijk.. het viel me die avond gewoon nogal op zegmaar..
Het siert je dat je hierover na wil denken Mike! Betere contacten tussen allochtonen en autochtonen is echt de enige zinvolle oplossing. Als zoiets de volgende keer weer zou gebeuren en drie allochtonen stappen ertussen omdat die vinden dat hij van Mike moet afblijven, dan voel je je toch heel anders? En dat kan alleen als het contact beter wordt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ja maja kijk.. mijn vrienden die allochtoon zijn die komen daar meestal niet... maja ik probeerde het die avond ook bij praten te houden.. lukte me de vorige keer bij die discotheek ook gelukt en ik heb die ruzie van die keer opgelost door deze keer ook met die jongen te praten en ik heb hem een rondje gegeven dusja :) dat zit wel weer goed... nu nog maar is kijken hoe ik dat volgende keer doe
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Mike, als je vrienden hebt met een allochtone achtergrond, zul je des te meer begrijpen hoe verkeerd het is om te generaliseren. Veel overeenkosten zullen deze ruziezoekers qua gedrag waarschijnlijk niet vertonen met je vrienden van allochtone achtergrond. Deze vrienden zullen zich waarschijnlijk schamen voor de personen waar zij elke keer in negatieve zin mee geassocieerd worden.

Het is ontzettend vervelend dat bepaalde groepen allochtonen problemen veroorzaken, maar wat doet hun achtergrond nou eigenlijk ter zake? Of je nou van allochtone of autochtone achtergrond bent, je hoort je gewoon te gedragen.

In elk geval ook mijn complimenten dat je er uiteindelijk toch over nadenkt zonder te generaliseren. Een rondje geven is een goede oplossing. Wel wat duurder dan iemand een klap op zijn bek geven, maar uiteindelijk zal het rondje heel wat meer opleveren. :)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

KevinP schreef:Mike, als je vrienden hebt met een allochtone achtergrond, zul je des te meer begrijpen hoe verkeerd het is om te generaliseren. Veel overeenkosten zullen deze ruziezoekers qua gedrag waarschijnlijk niet vertonen met je vrienden van allochtone achtergrond. Deze vrienden zullen zich waarschijnlijk schamen voor de personen waar zij elke keer in negatieve zin mee geassocieerd worden.

Het is ontzettend vervelend dat bepaalde groepen allochtonen problemen veroorzaken, maar wat doet hun achtergrond nou eigenlijk ter zake? Of je nou van allochtone of autochtone achtergrond bent, je hoort je gewoon te gedragen.

In elk geval ook mijn complimenten dat je er uiteindelijk toch over nadenkt zonder te generaliseren. Een rondje geven is een goede oplossing. Wel wat duurder dan iemand een klap op zijn bek geven, maar uiteindelijk zal het rondje heel wat meer opleveren. :)
hehe ja das waar, maja als die jongens er ook zo over dachten als die andere hadden 2 ervan nu geen blauw oog en 1 had geen last van z'n zaakje beneden... en ik had geen bult onder me oog.. en dan mocht ik gewoon over 2 weken weer gaan en dat mag nu niet :( maja.. maar eens kijken hoe ik dat in het vervolg doe...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Ik heb effe alles gelezen en wil (deze keer iets zinvols) iets toevoegen :

Ik kom uit limburg, zoals de meesten uit de regio valkenburg/margraten./maastricht. ging ik vroeger (op me 16) uit in De Smid in Reymerstock daar was het IEDERE week knokken (door autochtonen) in Valkenburg is het ieder jaar knokken tussen de hollendere en de autochtonen Limbo's.

Ik heb ze al op me gezicht gekregen van een indo.

Heeft het misschien iets te maken met gebrek aan respect van allochtonen t.o.v. nederlanders......

Zelf beginnen met "jenken" als ook maar iets wat op discriminatie lijkt inde lucht hangt en andersom ho maar met het respect !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik ken zulke situaties wel,
de mensen in mijn omgeving zijn veelal racistisch, (ik zeg expres mensen in mijn omgeving, omdat het zeker geen vrienden zijn!)
deze racisten kennen geen enkele vorm van wederzijds respect in mijn ogen, het is altijd maar die ''kut alloctonen'', zelf doen ze niets volgens hun, het is denk ik tegenwoordig meer dingen accepteren van elkaar, en dingen laten gaan... iets wat ik de afgelopen tijd heb geleerd


Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

ja, is bij ons op school ook, allemaal grote bek maar als de allochtone naar ze toe komen dan is het allemaal in koor "amen, dat was ik niet"
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

^kev schreef:ja, is bij ons op school ook, allemaal grote bek maar als de allochtone naar ze toe komen dan is het allemaal in koor "amen, dat was ik niet"
hier niet hoor ben der een paar keer getuige van geweest...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

bij ons valt dat ook wel mee, het is altijd van 20 meter afstand schelden en na 5 min wegrennen, te zwak
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

sobel schreef:bij ons valt dat ook wel mee, het is altijd van 20 meter afstand schelden en na 5 min wegrennen, te zwak
nou hier niet.. hier is het dat een paar allochtonen ruzie kregen met een paar boeren *die niet zo van allochtonen houden* en nu gebeurd dat niet meer omdat de groep allochtonen die ruzie zoeken kleiner word...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

harro heb niet zo 123 een bron maar ik weet nog dat er van alles in de diamanten buurt was waar ook van alles loos was maar dat werd ook fijn stil gehouden
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bertjan, waarom weten wij daar dan van?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

sobel schreef:bij ons valt dat ook wel mee, het is altijd van 20 meter afstand schelden en na 5 min wegrennen, te zwak
ja, bij ons ook
30 man schelden en dan zeggen ze na school om 4 uur. 4 uur: staat er van elke kant mischien net 5 mensen.
Plaats reactie