Bezienswaardigheden in Arnhem

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bezienswaardigheden in Arnhem

Bericht door LHek »

Binnenkort ga ik naar het Airborne Museum in Arnhem toe. Nu ik er dan toch ben, zijn er dan nog plaatsen die wel een bezoekje waard zijn?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

museum in oosterbeek bedoel je toch?

je zou naar de ginkelse heide kunnen gaan, de brug in arnhem zelf natuurlijk, het kruispunt in oosterbeek waar vroeger in de 2 hotels first aid posts zaten die midden in de frontlinie lagen, je zou naar het tunneltje onder het spoor nabij wolfheze kunnen gaan, sint elizabeth gasthuis en het nu museum voor moderne kunst, hier is veel en hard gevochten...
verder is het kerkhof met alle gevallen britten en polen ook een bezoek waard!
het oude kerkje ook een erg mooie plek, en zo is er nog wel wat te bedenken ;)

*enige kennis van de geschiedenis en omgeving is wel handig ;)*
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het airborne kerkhof van Oosterbeek is ook de moeite, echt een iddylische plek.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Aan het vliegveld van Deelen is er ook een museum en er staat een prachtige 88'.Het oorlogsmuseum 40-45 zie: http://www.oorlogsmusea.nl/museum.asp?9

Het is zeker een bezoekje waard.Wel wat rommelig maar een zeer mooie verzameling.Wat ook tof is is dat de gidsen je toffe verhalen vertellen.
Wat je ook niet elke dag ziet,is het feit dat ze een shop ebben waar ze originele onderscheidingen en uniformen verkopen.Echt de moeite waard!!!!!!!!!!!

greetz
gilles
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

gilles schreef: Wat je ook niet elke dag ziet,is het feit dat ze een shop ebben waar ze originele onderscheidingen en uniformen verkopen.
En 't is er nog nieteens duur ook!
Ik heb er een schitterende H.Verplf. zak uit 1944 gekocht, voor 10 Euro! :)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik zal kijken of ik dat museum ook kan bezoeken. Ik ben wel benieuwd naar dat winkeltje.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja ik zal ook eens een kijkje wagen in dat winkeltje, en het museum natuurlijk ook! Is wel gaaf als iemand je nog verhalen verteld ook! Ik luisterde ook altijd graag naar de verhalen van m'n opa en oma :)
Plaats reactie