Vragen over EK1

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Iron cross
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2006, 10:42
Locatie: Urk (Flevoland)

Vragen over EK1

Bericht door Iron cross »

Hallo

Ik heb een vraag.
1:Hoe kan ik een valse ijzerenkruis 1ste klass herkennen?
2:En waar moet een echte EK1 aan voldoen dat deze echt is?

Bedankt voor uw reactie alsvast :)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

#vragen => #as-mogendheden

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

als antwoorden voor zover ik ze weet:

1. Hier zijn geen vaste richtlijnen voor, want als dit zo was dan veranderde de vervalsers deze 'gebreken' wel en dan zou nu niemand ooit nog een copie kruis kopen
2.poeh,.. het heeft vaste afmetingen (de preciese weet ik zo niet) en vaak is het opgebouwd uit drie stukken (maar pas wel op, er zijn dus ook zeldzamere varianten uit één deel die toch origineel zijn!!!! :!: ) Dan heb je ook nog verschillende sluitsystemen. En alsof dat nog niet genoeg verwarring is heb je ook nog EK1's met klein makersmerkje (bijv. L21) maar ook EK1's zonder makersmerkje die toch net zo origineel zijn.
Kortom genoeg verwarring
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

kijk anders eens op WA-forums. Daar is nog de meeste info te vinden
----
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Hier staat nuttige informatie mbt het EK1:

http://www.wehrmacht-awards.com/iron_cr ... cross1.htm

Gr Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Rémy carré schreef:als antwoorden voor zover ik ze weet:

1. Hier zijn geen vaste richtlijnen voor, want als dit zo was dan veranderde de vervalsers deze 'gebreken' wel en dan zou nu niemand ooit nog een copie kruis kopen
2.poeh,.. het heeft vaste afmetingen (de preciese weet ik zo niet) en vaak is het opgebouwd uit drie stukken (maar pas wel op, er zijn dus ook zeldzamere varianten uit één deel die toch origineel zijn!!!! :!: ) Dan heb je ook nog verschillende sluitsystemen. En alsof dat nog niet genoeg verwarring is heb je ook nog EK1's met klein makersmerkje (bijv. L21) maar ook EK1's zonder makersmerkje die toch net zo origineel zijn.
Kortom genoeg verwarring
mvg
Rémy
Eerste klasse ek1 met L/21...ik denk het niet :wink:
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Giel schreef:
Rémy carré schreef:als antwoorden voor zover ik ze weet:

1. Hier zijn geen vaste richtlijnen voor, want als dit zo was dan veranderde de vervalsers deze 'gebreken' wel en dan zou nu niemand ooit nog een copie kruis kopen
2.poeh,.. het heeft vaste afmetingen (de preciese weet ik zo niet) en vaak is het opgebouwd uit drie stukken (maar pas wel op, er zijn dus ook zeldzamere varianten uit één deel die toch origineel zijn!!!! :!: ) Dan heb je ook nog verschillende sluitsystemen. En alsof dat nog niet genoeg verwarring is heb je ook nog EK1's met klein makersmerkje (bijv. L21) maar ook EK1's zonder makersmerkje die toch net zo origineel zijn.
Kortom genoeg verwarring
mvg
Rémy
Eerste klasse ek1 met L/21...ik denk het niet :wink:

gaat maar om het idee van makersmerjes in de verschillende onderscheidingen, maar in het vervolg zal ik dit soort praat wel overlaten aan de experts :oops: :lol:
----
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Giel schreef:
Eerste klasse ek1 met L/21...ik denk het niet :wink:
’T is inderdaad geen variant waar je mee dood gegooid wordt maar L/21 kruisen bestaan wel degelijk:

L/21 = Foerster & Barth, Tunnelstraße 71, Pforzheim

L/21 heeft een slechte naam gekregen omdat dit een codering is die je met grote regelmaat op een vervalsing met schroefbevestiging aantreft en op een andere zeer overtuigende vervalsing die te herkennen is aan een erg roestig oppervlak, een lage datum inzet (tegen de rand van het kruis aan, wat nagenoeg nooit gebeurde) en een net niet correcte naald aan de achterzijde.
Maar er bestaan dus wel degelijk goede L/21 kruisen 1e klas.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

En Giel heeft zijn gelijke gevonden :wink:
Plaats reactie