US Uniformen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

US Uniformen

Bericht door Tim »

Wat vinden jullie van volgende twee uniformen ?
Ze zouden weinig kosten maar ik zoek natuurlijk naar meer informatie. Ik heb er eigenlijk weinig hoop in dat ze echt orignieel zijn. Aan de kenners om te oordelen :)

De eerste is een corporal jas van de 6e Armoured Division E.T.O.
De verkoper weet er zelfs bij te zeggen dat de korporaal 3 jaar dienst had waarvan 2.5 jaar overzees. Alles 100% origineel en wo2.

Afbeelding
Afbeelding

De tweede is een sergeant service dress van de 82e Airborne Division all american. 100% origineel volgens de verkoper. Ook wo2 ?

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!
Tim
Laatst gewijzigd door Tim op 10 mar 2004, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

:shock: 100 euro..! Zal wel iets over de echtheid zeggen
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Re: US Uniformen

Bericht door Ernst-H »

Tim schreef:De eerste is een corporal jas van de 6e Armoured Division E.T.O. De verkoper weet er zelfs bij te zeggen dat de korporaal 3 jaar dienst had waarvan 2.5 jaar overzees. Alles 100% origineel en wo2.
Deze jas is een nette originele. In één van de binnenzakken zal je een etiket kunnen vinden met waarschijnlijk een 1944 datum erop. Over die jaren dienst enzo.................daarin heeft de verkoper waarschijnlijk gelijk.....dat is te zien aan de strepen op de linker (voor de drager) mouw
Deze jassen zijn nog vrij veel te vinden. Ik heb eind 2003 eenzelfde jas verkocht van een sergeant in de 8th USAAF (jas gedateerd 1944, alle insignes aanwezig) voor totaal ca 80 Euro.
Prijs die de verkoper vraagt is dus iets aan de hoge kant voor een (nog) niet echt zeldzaam jasje.
Tim schreef:De tweede is een sergeant service dress van de 82e Airborne Division all american. 100% origineel volgens de verkoper. Ook wo2 ?
Hierover weet ik niks met zekerheid. Mijn instinct zegt me dat het een na-oorlogse jas is. Etiket ziet er niet uit als de etiketten die ik ken uit WO2
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Thx Ernst voor de mooie reactie

Spotgoedkoop eigenlijk als je vergelijkt met de Duitse jassen ...
Ik denk dan ook dat dit de volgende decennia veel duurder zal worden.
Weet iemand waarvoor de E.T.O. precies staat ?

Kan iemand nog wat meer zeggen over één van deze jasjes
Het tweede jasje dacht ik ook net na wo2 te dateren.
Laatst gewijzigd door Tim op 10 mar 2004, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

ETO: European Theatre of Operations
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

De ETO patch zie je ook op de rechtermouw van het bovenste plaatje
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ahzo :idea:

Het tweede is inderdaad na-oorlogs, maar er staat geen jaartal in.
Laatst gewijzigd door Tim op 10 mar 2004, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ik vind t wel ne goede prijs opzich
Starting up again
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

ik zou zeggen koop het voor 110 euro heb je nog niet eens een blaco jas van een engelse soldaat dus dit is zeker een koopje en als je dit 2de uniform niet wil kan je het nog altijd door verkopen

pieter
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Wow, het word tijd dat ik eens een us uniform ga kopen, zelfs als investering is het een goede koop!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Dat jasje helemaal bovenaan heb ik ook :shock:, alleen dan anders :lol:, die van mij ziet er ook ongeveer zo uit maar heeft andere strepen op de mouw (meer) en heeft originele batons op de borst (2 rijen) En er zit een broek bij, wat zou dit samen ongeveer waard zijn? (Tevens gedateerd begin 1945) En oja er zat in de binnenzak een foto van de drager in wat ikzelf best bijzonder vond
Plaats reactie