Post hier jouw wo2 wapens

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Auke J. schreef:Duitse militaria is niet eerlijk onder de verzamelaars verdeelt :(

vijf k98's voor een man! Ik zal er maar mee moeten leven. Als er per verzamelaar niet meer dan een wapen mocht worden gehouden zouden alle wapens met ongeveer 150 euro in prijs verlaagd worden. ( denk ik) Zoveel zouden er dan vrijkomen.
Is toch niet leuk als alles "eerlijk" verdeelt wordt. Dan is het verzamelen toch niet leuk meer als je wordt opgelegd hoeveel je van iets mag hebben. Het is nou eenmaal een moeilijke hobby waarin niet alles meer makkelijk te vinden is en vaak dan ook nog duur is.
Vind het juist mooi dat ik iets aan me collectie kan toevoegen wat moeilijk te krijgen is. Ondanks dat misschien iemand anders er wel 30 van heeft. Maar die persoon verzameld dan misschien ook wel 30 jaar langer als mij.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Das waar, maar ik bedoelde dat doordat sommigen wel iets van 8 van dezelfde wapens hebben, anderen er veel meer moeite voor moeten doen omdat ze daardoor moeilijker zijn te krijgen ( soms is het niet eens mogelijk), waarom zoveel van hetzelfde... zou je niet aan 1 of 2 genoeg hebben?

Ik begrijp best dat sommigen na 30 jaar verzamelen 8 k98 karabijnen bij elkaar hebben verzameld, maar mijn mening is toch dat 7 van die wapens bij elkaar teveel van het goede is, iemand anders zou er met 1tje een hele mooie pop compleet kunnen maken terwijl die ander ze allemaal werkloos aan de muur heeft hangen. ( dit is mijn mening en geen verwijt)

Gr Auke
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Auke J. schreef:Das waar, maar ik bedoelde dat doordat sommigen wel iets van 8 van dezelfde wapens hebben, anderen er veel meer moeite voor moeten doen omdat ze daardoor moeilijker zijn te krijgen ( soms is het niet eens mogelijk), waarom zoveel van hetzelfde... zou je niet aan 1 of 2 genoeg hebben?

Ik begrijp best dat sommigen na 30 jaar verzamelen 8 k98 karabijnen bij elkaar hebben verzameld, maar mijn mening is toch dat 7 van die wapens bij elkaar teveel van het goede is, iemand anders zou er met 1tje een hele mooie pop compleet kunnen maken terwijl die ander ze allemaal werkloos aan de muur heeft hangen. ( dit is mijn mening en geen verwijt)

Gr Auke
Genoeg redenen om er meer te hebben:

1. Iemand kan er meer hebben omdat hij ze op code, jaar, of type verzameld.
2. Hij kan ze misschien wel gebruiken om bijvoorbeeld zijn 8 poppen compleet te maken met een wapen.
3. Het kunnen giften zijn veteranen of bekenden en dat je ze daarom niet weg doet.
4. Misschien zijn ze allemaal afkomstig uit het gebied waar die man over verzameld.
5. Misschien vindt hij het wel een gewoon een mooi wapen waarom hij deze graag verzameld.

En zo zijn er nog wel meer te bedenken. :wink:
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

Auke J. schreef:Duitse militaria is niet eerlijk onder de verzamelaars verdeelt :(
Je bent gewoon te laat geboren, net als ik trouwens.
Toen ze -ik weet niet wanneer- de Leie hebben gebagger smeten ze alles wat ze eruit haalden op een hoop. Je had de wapens er maar uit te pikken :o
....maar vandaag de dag.....
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Auke,
Ik ben vorig jaar bij iemand op bezoek geweest voor de aankoop van een Luger.
Ik heb toen een namiddagje kunnen genieten van zijn privé-collectie
van meer dan 140 Lugers :shock: . Ik denk dat we zouden verschieten van
de collecties die in privé-handen bestaan (ook in onze lage landen).
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

:cry: Life is hard if youre born to late :P

Ach op een moment komt het toch allemaal weer vrij en krijg ik misschien een kans om een k98 te kopen voor maar 1000 euro :wink:

Maar voor nu moet ik even sparen om ook maar iets te kunnen kopen.

Je hebt gelijk nico, natuurlijk mogen ze er meer hebben om in hun verzameling te voegen. My mistake :oops:
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ik denk dat je bij de K98 een 0 teveel hebt gedaan :P? Want anders mag je van mij wel paar K98's kopen :D
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

Dean- schreef:Ik denk dat je bij de K98 een 0 teveel hebt gedaan :P? Want anders mag je van mij wel paar K98's kopen :D
verkoop jij K98's aan 100 euro dan :?
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Nee :P ik bedoel tegen de tijd dat ik genoeg verdien is de prijs misschien wel opgelopen tot 2000 euro ofzo ;) dan is een k98 voor 1000 euro natuurlijk een koopje!

En mocht je een k98 voor 100 euro te koop hebben dan ben ik je man!
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Hebben we het hier wel over een oorlogse Kg98k? :?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Waarom zouden we het niet over een oorlogse hebben?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

1000,- voor een Kg98k is wel HÉÉL erg duur, zelfs als we het over de prijs het jaar 2100 hebben! Echt veel zeldzamer worden ze niet!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

C. Works schreef:1000,- voor een Kg98k is wel HÉÉL erg duur, zelfs als we het over de prijs het jaar 2100 hebben! Echt veel zeldzamer worden ze niet!
Dat is natuurlijk niet de prijs van nu.
En over een 94 jaar heb je geen idee wat ze zullen kosten.
Best mogelijk dat het een €1000,- moet gaan opbrengen.
Alles zit in collecties vast.
Men verkoopt het gewoon niet zo snel meer.
Op die manier krijg je dus schaarste in het aanbod en worden ze duurder.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

C. Works schreef:1000,- voor een Kg98k is wel HÉÉL erg duur, zelfs als we het over de prijs het jaar 2100 hebben! Echt veel zeldzamer worden ze niet!
Dat weet je maar nooit! Ooit zullen ze zeker zo duur zijn. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Polte schreef:
steelpots schreef:Afbeelding

steelpots :?
Dat is wel heel erg ruig!
Lijkt me opa's schuurtje wel tijdens de oorlog :P 8)
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie