Wat gebeurt er met ingeleverde/in beslag genomen spullen?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Spullen die worden ingeleverd of in beslag worden genomen worden uiteindelijk vernietigd. Alleen als een in beslag genomen goed nodig is als bewijs in een proces wordt het langer bewaard.

Ik kan niet voor alle korpsen spreken, maar ik heb zelf bij Amsterdam Amstelland gewerkt. Daar werd alles wat inbeslag was genomen of wat door burgers werd aangeleverd zéér zorgvuldig geadministreerd en bewaard, totdat het vernietigd werd. Als je betrapt werd op het ontvreemden van zaken die in beslag waren genomen of waren aangeleverd kon je op vrij stevige maatregelen van de korpsleiding rekenen, tot ontslag aan toe.

Er zullen vast wel eens rotte appels tussen zitten, maar voor wat betreft het bureau waar ik heb gewerkt werd naar mijn beste weten volledig integer met dergelijke zaken omgegaan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

En sjoerd waarom werk je er niet meer? :) Toevallig ook wat geprobeerd? :evil: hehehe P.S. dit is alex :P
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ben of was jij politieagent sjoerd ? 8)
Maar als het een zeldzaam ding is en musea hadden interesse of andere particuliere verzamelaars en het betreft bijvoorbeeld een helm,
Mag die van wel verkocht/weggeven worden. :roll:
Of is het zo eenmaal ingeleverd is vernietiging. :evil:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

KätheHelfrich schreef:
Polte schreef:Dat doen ze zo gauw niet. ;)

Veel verdwijnt ook in eigen verzameling van die lui.. neem dat maar van me aan.
Je bedoelt hiermee Overloon?

Zo ja, kun je dit soort beweringen hard maken?
Harro schreef:Polte zegt dat soort dingen enkel uit irritatie over zijn eigen in beslag genomen verzameling. Stoere praat zonder enige feitelijke onderbouwing.
Wat een heilige boontjes..

Is toch ook zo met illegaal vuurwerk. Ik ken ze persoonlijk die agenten..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Gefreiter Porta
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 dec 2005, 14:10
Locatie: Belgie(Oost-Vlaanderen)

Bericht door Gefreiter Porta »

Internet is echt geen vrijplaats waar je zonder bewijs dingen kunt gaan roepen.

Maar wel je eigen mening toch?!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jelle.H schreef:
Is toch ook zo met illegaal vuurwerk. Ik ken ze persoonlijk die agenten..
Geldt ook voor in beslag genomen vuurwerk. Voor alle in beslag genomen goederen.

Dat jij agenten kent die in beslag genomen vuurwerk zelf afsteken lijkt me hoogst ongeloofwaardig.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

the_king88 schreef:Ben of was jij politieagent sjoerd ? 8)
Maar als het een zeldzaam ding is en musea hadden interesse of andere particuliere verzamelaars en het betreft bijvoorbeeld een helm,
Mag die van wel verkocht/weggeven worden. :roll:
Of is het zo eenmaal ingeleverd is vernietiging. :evil:
Ik was politieagent. (En nee, ik ben niet ontslagen, ik heb zelf ontslag genomen en daar waren ze niet blij mee.) Ik ben nu weer gewoon HBO student, misschien dat ik later nog eens terugkeer.

Er worden wel spullen geveild. Bij 'de domeinen' kan je vaak voor een habbekrats allerlei spullen kopen, zoals in beslag genomen auto's enzo. Het hangt ook een beetje van het soort goed af, hoe het allemaal precies zit weet ik niet.
(Ik hoefde het alleen maar aan te nemen, op papier te zetten en in de kluis te leggen... :wink: )
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

heb je mischien wat meer info over die kluis ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:Jelle.H schreef:
Is toch ook zo met illegaal vuurwerk. Ik ken ze persoonlijk die agenten..

Dat jij agenten kent die in beslag genomen vuurwerk zelf afsteken lijkt me hoogst ongeloofwaardig.
100% zeker dat dit voorkomt! Ik weet dit uit de eerste hand, al is het een jaar of 8 geleden.

Vanwaar toch jouw ongeloof op dit punt, dvaupell?
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Hoe lang was je agent Sjoerd? En was je bij de vernietiging aanwezig?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Waarom denk je dat deze mensen bij de politie zitten?
Ze vinden het zelf allemaal hoogst interessant! :!: !
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik ben anders nogsteeds van mening dat ze er wel zijn als je ze nodig hebt...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Seyffardt schreef:
100% zeker dat dit voorkomt! Ik weet dit uit de eerste hand, al is het een jaar of 8 geleden.

Vanwaar toch jouw ongeloof op dit punt, dvaupell?
Ik wil best aannemen dat dit soort dingen soms voorkomt, dat heb ik in eerdere posts ook al genoemd. Waar ik bezwaar tegen maak is dat hier een beeld wordt geschetst dat het meer regel dan uitzondering is.

Dat kan gewoon niet waar zijn. Zoals al door anderen is aangedragen zou dit diefstal en fraude betekenen!
Als je niet eens meer kunt vertrouwen op het zelfreinigend vermogen van het politieapparaat, dan weet ik het ook niet meer. Ik hoor weinig berichten over corruptie in de Nederlandse politie.

Ik ben het met jullie eens dat het spannende verhalen zou kunnen opleveren, maar ik heb de indruk dat e.e.a. in dit topic op stoere wijze wordt overdreven, sorry.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie