Een excess van een centraal geleid systeem.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Een excess van een centraal geleid systeem.

Bericht door Arjen »

www.nu.nl schreef: PEKING - Een gemeente in de Chinese provincie Hubei heeft de ambtenaren verplicht dit jaar voor omgerekend 228.000 euro drank te consumeren van een plaatselijke stokerij. Tijdens recepties en andere gelegenheden moeten de borrels van het merk Xiaohutuxian op tafel komen, aldus The China Daily van vrijdag.

De autoriteiten van Hanzhou willen de drankproducent op deze manier danken voor de investeringen in de regionale economie. De 105 gemeentelijke afdelingen of instanties waarvoor de regeling geldt, hebben heuse 'alcoholtargets' gekregen. Zo moet het hoofdbureau van politie voor bijna 3000 euro Xiaohutuxian in de kelen van de wetshandhavers gieten.


Wie de doelstellingen niet haalt, zal publiekelijk worden "bekritiseerd". Afdelingen die goed hun best hebben gedaan, kunnen rekenen op een bonus van 10 procent van het gestelde quotum.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Ik snap het niet helemaal, :?
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Rare jongens....die Chinezen
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Kostelijk! Ik raad Hooghoud bij deze aan om forse investeringen te maken.

Jammer genoeg ben ik alleen geen ambtenaar.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Proost!
:P
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Wat een prachtig verhaal Arjen!

... En nu maar hopen dat 't spul een beetje te drinken is...

Ik vind trouwens het babbelboxgehalte vrij hoog, dus daar gaat dit topic verder.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie