Computerprobleem.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Computerprobleem.

Bericht door Darryl »

Ik zit met een probleem! Toen ik mijn computer weer opnieuw opstarte bleek dat alle icoontjes etc etc... heel groot waren...Hoe los ik dit op?

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Klik eens met de rechtermuisknop op de achtergrond en kies eigenschappen, controlleer daar eens bij 'instellingen'. Waar staat de schuif op en hoe heet de videokaart?

Het kan zijn dat de resolutie heel laag staat, de videodrivers niet zijn geladen of er misschien een verandering is in de DPI (dots per inch) instelling (normaal 96 dpi).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

De schuif staat op 800 x 600. Het beeld veranderde toen ik een spel afsloot...Waar staat hoe de videokaart heet? DPI staat op 96.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Kun je de schuif dan niet hoger zetten?? 800x600 is ook wel erg klein... Ik zit op 1280x1024 pixels.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Dat is een stuk beter! :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een spel, bijvoorbeeld iets in volledig scherm en 3d, past vaak de resolutie aan. Bij het afsluiten is dan waarschijnlijk iets fout gegaan en bleef de resolutie staan dat in het spel werd gebruikt, in dit geval 800x600. Controleer, als je het omhoog zet, ook even of de refresh-rate niet heel laag staat nu. Vanaf 75hz heb je een stuk minder last van je ogen (tenzij je met een LCD-scherm werkt, refresh is alleen interessant voor CRT monitoren, met zo'n beeldbuis).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik heb een LCD scherm dus alles is goed. Bedankt heren! 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Plaats reactie