Traagheid?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Traagheid?

Bericht door Drs. S. »

Ligt het aan mij of is het forum de laatste paar dagen wat trager in het laden dan anders? Het maakt mij niet zo veel uit hoor, het is alleen wat ongemakkelijk als je haast hebt. Ik wilde dus even checken of het aan mij ligt of niet.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik merk ook dat het soms wat langer duurt, vooral als er smileys in berichten staan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Er zijn twee dingen veranderd laatst.

Ik heb vorige week Zend Optimizer 3 geinstalleerd en aangezet.
En gisteren heb ik andere software op onze dns-server gezet.

Zend Optimizer zou het eigenlijk wat kunnen versnellen en de DNS server is - heb ik gemeten - in ieder geval niet trager.

We hebben geen bijzondere load op de server. Bandbreedte kunnen we aan en CPU zit op 2% gemiddeld over de laatste 24 uur.

Hoelang merk je er al iets van? Kun je iets specifieker zijn? Ik zal anders vanavond even Zend uitzetten en dan kun je morgen even kijken of je het idee hebt dat het sneller gaat. Bij mij vliegt het in ieder geval over m'n scherm, maar ik wil best e.e.a. proberen :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het zou ook kunnen dat het aan mijn provider ligt. Ik merk het bij meerdere sites. Mijn provider is Chello, en we weten allemaal wat een super reputatie dat bedrijf heeft... :roll:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ik zit bij KPN en de laatste tijd gaan alle forums langzamer (ook deze). Maar het downloaden gaat gewoon even snel als vroeger. Ik snap er ook niet veel van.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik heb in ieder geval nergens last van, bij mij gaat het allemaal gewoon netjes. :)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Proos schreef:Hoelang merk je er al iets van? Kun je iets specifieker zijn? Ik zal anders vanavond even Zend uitzetten en dan kun je morgen even kijken of je het idee hebt dat het sneller gaat.
Moeilijk, ik zou zeggen: woensdag plus of min 1 dag.

Ik drukte net op de refresh knop en het koste 11 seconden om dit topic weer te laden (normaal een stuk sneller). Ik zal morgen posten of het dan sneller gaat.

Bedankt voor de moeite in ieder geval.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Heb je een virusscanner op de pc staan en eventueel iets om op spyware te scannen? (spybot, adaware)? Misschien nog rare toolbars geïnstalleerd staan e.d.?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik heb verder niks veranderd. Op andere internetsites heb ik geen last van traagheid.

btw: ik raak verwend, vroeger had ik een 5kB foonmodem :P
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Da's wel een goede test, Drs. S.
Als ik op verversen druk duurt het minder dan 3 seconden om e.e.a. weer op mijn scherm te krijgen en ik heb bepaald geen snelle verbinding (Via WiFi op een 1 Mb ADSL verbinding met 2 PC's.)

Mijn conclusie zou zijn dat het iets met (de instellingen van) je PC te maken moet hebben. Duurt het refreshen ook zo lang als je op een andere site/forum zit?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik was je net voor :)
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

:)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En hoe gaat het vandaag?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Gaat prima.
Pagina laden duurt soms even.
Maar dat heb ik altijd al gehad.
Maar zolang het nog niet reageerd als image shack hoor je mij niet klagen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Proos schreef:En hoe gaat het vandaag?
Stukken beter, refreshen koste me +/- 1 seconde. Das een hele verbetering. :)

Bedankt voor de moeite!
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Plaats reactie