Wat is de waarde van deze objecten?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Wat is de waarde van deze objecten?

Bericht door Markoz »

Hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel deze Rode Kruis doos voor krijgsgevangenen ongeveer waard is?


Afbeelding

Alvast bedankt
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

En weet iemand ook wat voor soort helm dit is? Ik weet dat het een Duitse is, en volgens mij een m35 maar weet het absoluut niet zeker. En wat schatten jullie dat hij waard is?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

De helm is in ieder geval van het type M40 wat te zien is aan de ventilatiegaten die bij de helm ingeslagen zijn. Bij een M35 heb je losse ringetjes die strak om het luchtgat heen zijn geslagen. De helm ziet er perfect uit, mooi met orginele verf, binnenwerk en kinriem. Wat hij waard is, is mede afhankelijk van het feit of er ook nog een decal(plaatje van de adelaar met hakenkruis) op de andere kant van de helm(die op de foto's niet te zien is) staat.

Mag ik vragen hoe je aan deze mooie helm komt?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

SiNiStEr schreef:De helm is in ieder geval van het type M40 wat te zien is aan de ventilatiegaten die bij de helm ingeslagen zijn. Bij een M35 heb je losse ringetjes die strak om het luchtgat heen zijn geslagen. De helm ziet er perfect uit, mooi met orginele verf, binnenwerk en kinriem. Wat hij waard is, is mede afhankelijk van het feit of er ook nog een decal(plaatje van de adelaar met hakenkruis) op de andere kant van de helm(die op de foto's niet te zien is) staat.

Mag ik vragen hoe je aan deze mooie helm komt?
Helaas staan er op de andere kant geen decals. En beide voorwerpen heb ik samen met wat boekenseries (bv hele serie over churchill) gekregen van een oude man die veel verzamelde maar kleiner ging wonen. Hierom deed hij wat spul weg wat ik kreeg :)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Heey,

Ik denk dat de waarde van de helm tussen de 80-100 euro zit. De helm ziet er op de foto's goed uit.

Wat een geluk dat die man je deze spullen hebt gekregen. Om jaloers van te worden. :x
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Geuf
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 dec 2005, 19:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door Geuf »

ik denk dat de waarde van die helm stukken hoger ligt.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Hij mist de decals en is hier en daar ook een beetje beschadigd. Ik denk dat je er niet heel veel meer voor kunt krijgen. Misshien 20 euro meer.

Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben :)
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Er zit wel een compleet binnenwerk in en een net stormriempje. En de orginele verf zit er nog op. Geen idee wat het opbrengt wel meer dan € 100.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Zit er trouwens nog wat in de doos van het rode kruis? :?:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Nope :)

Het is trouwens ook niet dat ik ze wil verkopen ofzo, ik wilde gewoon even weten hoeveel ze waard zijn.

De man van wie ik het kreeg zei 3 jaar geleden dat de helm 100 waard was, en de kist 200 of iets dergelijks als ik het me goed kan herrineren.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Volgens mij zie je die kisten ook bijna niet meer. :cry:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Ik heb hem nog maar 1x in een museum gezien, maarja.. dat museum is nu dus dicht :(
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Waarde van een complete helm ligt toch wat hoger als 100 euro.
Reken toch maar snel op 350 euro! Met een decal nog meer!
Kun je eens wat meer foto's maken, liefst buiten in daglicht?
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Geuf
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 dec 2005, 19:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door Geuf »

nog ff op germanhelmets.com zitten gluren en de leren liner klopt niet. er zitten zweetgaten aan de voorkant van de helm. die horen daar niet te zitten als het een duitse is. en als mijn engels nog een beetje uptodate is.

5. Is the leather liner an eight finger liner? Does it have sweat holes in the forehead area?
Other than liners sized 60 or 61 cm, all original combat style leather liners generally had eight fingers with five sweat holes in each. In some cases liners also had nine fingers, but mainly on the larger size examples. Original liners were made of sheep, goat, and pigskin (not cow hide). Original leather liners in combat helmets never had sweat holes in the forehead like the former West German Border Guard helmet liners. In addition, original leather liners were made of tan (cream colored) leather that often turned brown with age. Original liners were not dyed red-brown or dark brown like those found in postwar Norwegian Home Guard helmets.

bron: http://www.german-helmets.com/HOW%20TO% ... 20FAKE.htm




hoe dan ook een zeer mooie helm. en zeker wat meer waard dan 80 euro.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Geuf, ik zie geen zweetgaten op de voorkant??? Ben ik scheel??
Waar zie jij die?
Infanterie: Königin aller Waffen!
Plaats reactie