Overschrijven met IBAN kan FOUT gaan!!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Overschrijven met IBAN kan FOUT gaan!!!

Bericht door pionier »

Ik kom zojuist thuis en ik kreeg van mn pa een minder leuke mededeling te horen (ik dacht gelijk, wie is dood). Gelukkig is het iets minder ergs.

Het schijnt dus dat als je het verkeerde adres van de verkoper bij een iban nummer krijgt, en je maakt het over, dat de buitenlandse bank zomaar 50 euro of zelfs nog meer van het over gemaakte bedrag kan in houden. Ik kreeg dit dus te horen omdat mn pa op de bank werkt, en kan nakijken wat er gebeurt.

Lekker dus. Dankzei deze fout van de verkoper 50 euro weg.

Bij deze ben ik dus 50 euro kwijt. Ik ben ook zeer zeker niet meer van plan het gekochte object te betalen.

Bij deze, weest gewaarschuwd. Ik baal er best van. Ik hoop eerlijk gezegd niet dat dit na 1 uur word verplaats naar de 'babbelbox'.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

oow das sh*t,
gelukkig betaal ik nooit zo :)
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Dat is lekker...
Heb 't gelukkig nog nooit mee gemaakt, en hoop t nooit mee te maken.

Hopelijk komt het toch nog goed!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Dat kan ook liggen aan het feit of je wel of niet de kosten doet delen o.i.d. geloof ik. Wat je kunt aangeven bij de overschrijving, denk dat het dit eerder is dan een verkeerd adressje.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

Stravers schreef:Dat kan ook liggen aan het feit of je wel of niet de kosten doet delen o.i.d. geloof ik. Wat je kunt aangeven bij de overschrijving, denk dat het dit eerder is dan een verkeerd adressje.
Bij europese overschrijvingen zijn er geen bankkosten
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

luc schreef:
Stravers schreef:Dat kan ook liggen aan het feit of je wel of niet de kosten doet delen o.i.d. geloof ik. Wat je kunt aangeven bij de overschrijving, denk dat het dit eerder is dan een verkeerd adressje.
Bij europese overschrijvingen zijn er geen bankkosten
Hmmm dat hangt toch aan de hoogt van zo`n bedrag af of niet ? :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Voor een Europese Betaling betaal je in B idd GEEN kosten....
29th Let's Go!!!!!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nee overschrijven is naar de meeste europese landen gratis, zo ook Duitsland. Het is puur vanwege dat ik een verkeerd adres heb gehad. Het schijnt dat de meeste banken voor het terug storten even 50 euro in kosten brengen.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Wel kloten dat je 50 euro door de neus geboord word op zo`n manier :?
Maar goed dit is niet terug te krijgen op 1 of andere manier?
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nee vast niet. Ik ga eBay nog eens inlichten, maar die kunnen er vast ook niks aan doen. Het is een geluk dat ik op het moment genoeg geld heb en toch nog genoeg ove rheb voor oa Ciney.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Stravers schreef:Dat kan ook liggen aan het feit of je wel of niet de kosten doet delen o.i.d. geloof ik. Wat je kunt aangeven bij de overschrijving, denk dat het dit eerder is dan een verkeerd adressje.
Klopt wel, je kan verschillende opties aanvinken. Als je hierbij de verkeerde aanvinkt dan moet je betalen, ook binnen europa! Heb daar ook eens een rekening voor gekregen, zal me niet snel weer gebeuren.

Maar kan me haast niet voorstellen dat door een verkeerd adres het geld niet overkomt. Als Iban en Bic goed zijn, moet het toch goed komen? Heb zelf wel eens dat ik geen adres invul en komt toch goed.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Klopt wat je zegt dat van verkeerd aanvinken

Echter kan ik niet over maken als ik geen adres in vul.

Aangezien mn pa op de bank werkt, heeft ie dus een uitdraai gemaakt van wat er fout is gegaan:

Reden: Naam en rek. nr. begunstigde komen niet overeen...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Internetbankieren

Bericht door asjemenou »

Zeg pioneer, hoe kan een buitenlandse bank nu zomaar 50 Euro van jou inhouden? Als de gegevens op zo'n internationale cheque niet kloppen dan kan de transactie toch ook niet gemaakt worden?

Zelf heb ik zoiets ook eens meegemaakt. Een jaar of 5 geleden heb ik een keylogger op m'n computer gehad. Deze registreerde dus alle aanslagen die ik op m'n toetsenbord maakte dus ook die van m'n electronische bankoverschrijvingen. Ik kwam er achter omdat er ineens 36 gulden van m'n rekening was afgeschreven. Een bedrag wat ik dus niet had overgemaakt. Gelukkig was het bedrag niet hoog. Sindsdien ben ik gestopt met het electronisch overmaken van geld en doe ik het weer op de oude vertrouwde manier. Hoelang ik dit nog kan doen weet ik niet want zo langzamerhand wordt je wel verplicht om je bankzaken electronisch te gaan doen. Ik sta niet negatief tegenover computers ofzo, ik werk er zelfs elke dag mee en zie er dus ook de voordelen van maar zo veilig als wat men beweerd dat Internetbankieren zou zijn is het zeker niet!
Een bekende van mij die nogal eens wat (ver)koopt via Ebay en gebruik maakt van Paypal is al 2 keer geld kwijt geraakt doordat hackers z'n rekening hebben gekraakt.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Re: Internetbankieren

Bericht door pionier »

asjemenou schreef:Zeg pionier, hoe kan een buitenlandse bank nu zomaar 50 Euro van jou inhouden? Als de gegevens op zo'n internationale cheque niet kloppen dan kan de transactie toch ook niet gemaakt worden?
De bank van degene waar naar het over is gemaakt heeft gezien dat het adres niet bij de rekening hoort. Voor de veiligheid sturen ze het dan terug, maar wel met 50 euro minder.
Plaats reactie