hoe begin je je verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

hoe ben jij je verzameling begonnen

met een medaille
0
Geen stemmen
met een krantenknipsel
0
Geen stemmen
door een voorwerp die je vond of gekregen heb
20
53%
door een voorwerp in een winkel te kopen
1
3%
door een voorwerp van internet af
5
13%
overig
12
32%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is hoe hij start met verzamelen. Zelf kocht ik voor 3 euro een zwaar beschadigde nederlandse helm op een rommelmart, geen binnenwerk, bronzen plaatje mist en er zit een gat in. Maar oh wat was ik trots!

Ik heb me ook niet echt toegespitst op 1 vlak van de Tweede Wereldoorlog, vind het veel leuker om overal wat van te kopen :) Maar misschien ga ik nog wel voor een Hitlerjugend pak, heb al verschillende dingen ervan dus dat komt wel goed dan.

Maar zoals de rest al zegt.. lees veel en praat veel met andere verzamelaars.. Maar let op.. Vaak is iets inderdaad te mooi om waar te zijn als het daar op lijkt! (uitzonderingen daar gelaten of course)
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

sobel schreef:origineel, sorry hoor maar daar geloof ik weinig van, dat kan echt geen arbeiderswoninkje geweest zijn... een volledig gepakte FJ of US airborne para is NIET te doen voor een arbeidertje, hoe hard het ook klinkt.
Het kan heus wel hoor,
Als een arbeidertje al op leeftijd is en jarenlang ermee bezig is geweest zou het toch kunnen??,
Waar hij woont maakt toch niks uit?
Iemand in een villa kan een bankrekening met rode cijfers hebben en geen spullen in huis,
Iemand in het arbeidershuisje heeft misschien wel goed gevulde bankrekening en mooi ingericht huisje.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

asjemenou schreef: Is deze vraag aan mij gesteld? Ja, ik heb het nog steeds en ik verkoop niets. Ik heb niet zoveel als Johan maar een WOII uniform van het 101e US Airborne heb ik nog net wel.
johan willaert schreef: Dacht je dat ik alles verkocht had, dan?
sorry voor de onduidelijkheid, het was inderdaad bedoelt voor asjemenou.

:)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

asjemenou schreef:
asjemenou schreef:
sobel schreef:heb je nu nogsteeds WW2 amerikaans?
Is deze vraag aan mij gesteld? Ja, ik heb het nog steeds en ik verkoop niets. Ik heb niet zoveel als Johan maar een WOII uniform van het 101e US Airborne heb ik nog net wel.
En een mooie complete service dress van een Amerikaanse piloot.
Jaja wrijf het er maar in!

:wink:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Verzameling

Bericht door asjemenou »

Mijn reactie is niet bedoelt om mensen jaloers te maken ofzo. Ik verzamel al meer dan 20 jaar militaria en 20 jaar geleden was het WOII spul nog veel meer voorhanden dan wat het nu is. Het is geen stoere praat om te zeggen dat je toen WOII spullen kon kopen in een alledaagse legerdump. Wellicht is dat vandaag de dag voor sommige verzamelaars moeilijk voor te stellen maar het is echt waar.
Een schrale troost is misschien dat ik mijn verzameling ook niet in een half jaar bij elkaar heb gespaard. Een paar jaar geleden heb ik zelfs overwogen om mijn gehele verzameling te verkopen maar ik kon dit toch niet over mijn hart verkrijgen. Ik heb toen alleen de naoorlogse dingen verkocht.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ik vond eens wat hulzen hier in de bossen.. toen zag ik dat er 1944 opstond en toen ja.... is "het" begonnen.

De verhalen van mijn opa hebben er ook wel deel aangemaakt.

Sindsdien een detector aangeschaft en op enkele fora/site's op i-net weesten kijken en toen is het erbij verzamelen ook wel gekomen, maar ik spaar nu voornamelijk alleen bodemvondsten.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

sobel schreef:origineel, sorry hoor maar daar geloof ik weinig van, dat kan echt geen arbeiderswoninkje geweest zijn... een volledig gepakte FJ of US airborne para is NIET te doen voor een arbeidertje, hoe hard het ook klinkt.
Nou, geloof het of niet... Jonhy en ik zijn er geweest :P
En ja, het waren 12 poppen :lol:
't zijn de vruchten van 35 jaar hè!
Laatst gewijzigd door Loek D. op 28 apr 2006, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

C. Works schreef:Nou, laatst weer in een arbeiderswoninkje op bezoek geweest...
Van elk land een Para en een Infanterist!
Als je echt gedreven bent...!
Hoezo geloven jullie hem niet?
Ik was er bij en er is niets gelogen van wat hij zegt.
Ik kan alleen nog wat toevoegen: een HitlerJugend pop had hij ook.
En dat stond allemaal op het zoldertje.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Slowchat verwijderd. Graag weer naar het onderwerp.
Goemperd
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 okt 2005, 21:42
Locatie: Stp. Meistersinger

Bericht door Goemperd »

Mijn interesse was gekomen toen, Stichting bunkerbehoud hier in het dorp begon met het opknappen van bunkers.
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ben 20 jaar geleden met een helm begonnen, maar verzamelde niet echt. Ik kocht alles wat los en vast zat en WO2 is, later ben ik me gaan richten op US en heb m,n oude verzameling, die voornamelijk uit helmen bestond verkocht. Daarvan heb ik dan ook een groot deel van mijn huidige verzameling gefinancierd.
Daar is 'ie weer!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Bij ons stond er al 20 jaar een Canadese 3 inch tankdestroyerhuls naast de kachel.......

Bleek dat er ook nog een 3,7 inch huls in de loods lag ....

En toen vond me pa een Duitse helm in de tuin...

Alleen de hulzen zitten nog in me verzameling. De helm heeft ie weggegooid.

Tegenwoordig ga ik veel rommelmarkten en beurzen af en koop ik alles wat los en vast zit (met veel afdingen).
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Tsjah... vroeger kocht ik ook alles wat maar met het leger te maken had.
Toen een hele tijd niks meer mee gedaan.
Tot het rond 4/5 mei was. Ze haden bij ond in de bieb een kleine tentoonsteling en toen is het gekomen.

Eerst beedje verdiept en prijzen en zo. Toet tot het besluit gekomen om foto's te gaan sparen.

Toen kreeg ik de tip van Tim om bijv. een operatie of land te kiezen.
Ik ben toen Oostfront gaan sparen. En de eerste foto's van Tim gekocht.
Toen was ik verkocht. Ik heb nog steeds niet echt veel maar koop allens foto voor foto en heb er veel plezier in.

Tsjah... heb er geen spijt van dat ik ben begonnen. :D
Gebruikersavatar
dynatra
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 mei 2005, 22:57

Bericht door dynatra »

Haplo schreef:Dat niet alleen.
Je kan het er niet eens neerzetten.

US, Canadees, Brits, Duits, Italiaans,
Dat zijn al 10 poppen.
Rete duur en gewoon niet te plaatsen vanwege geen ruimte.
offtopic: dit verklaart waarom hij in een arbeiders huisje woont

maar ik ben begonnen met een nederlandse m1 helm, ik heb wo2 altijd al wel interessant gevonden, al sinds ik alsklein kind de film the longest day zag :)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Mijn interesse is begonnen doordat mijn opa mij een helm van de Luftwaffe had gegeven en 2 duitse gasmaskerbussen. Daarna is mijn verzameling steeds groter geworden.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Plaats reactie