wat heb ik nodig?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Idd die softair pistolen waren ook op ciney. Vorr maar €10 maar wel een duure grap als je gepakt word.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Inderdaad.... ruilen? :D
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

die van een stuk ijzer gemaakt mp40's op Ciney bij die ene kraam waren maar 5 euro, van een afstandje leeken ze best egt
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Is er trouwens niet enige kans dat de wapenwetgeving wordt aangepast aan de regels van onze ooster- en zuiderburen???
Want nu is het echjt belachelijk streng. En de mensen die kwaad willen met wapens krijgen ze toch wel, dus alleen de verzamelaars worden de dupe!!

mvg
rémy
----
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Zo zei een duitser op Ciney:

Grass rauchen ist in Holland in ordnung aber wann es auf waffen an kommt...

Ik meen zoiets gehoord te hebben dat men de regels wil recht trekken met de europese wetten.
-=TB=-
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:17

Bericht door -=TB=- »

en is dan dan positief of negatief voor NL?
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

positief!!!

dus hoe sneller hoe beter

mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

tja maar dan krijg je waarschijnlijk wel meteen een europese grondwet
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-=TB=-
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:17

Bericht door -=TB=- »

Idd, denk dat Nl wet wat soepeler word maar de belgische en duitse wat strenger zodat alles het zelfde word.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Kunnen wij ook nepwapens hebben!!!
Dus kan ik er ook een paar uit spanje halen })
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Wapenwetgeving

Bericht door asjemenou »

Het blijft leuk speculeren over toekomstige Europese wapenwetgevingen maar voorlopig is het nog niet zo ver (als ie er al komt).
Persoonlijk zit ik ook niet op zo'n mildere wapenwet te wachten. Je moet tenslotte ook de positieve kant van zo'n strenge wetgeving inzien. Als het voor Nederlandse militariaverzamelaars zou worden toegestaan om allerlei (gedeactiveerde) vuurwapens te mogen bezitten dan wordt Nederland in één klap een hele hoop zogenaamde "militariaverzamelaars" rijker. Want wanneer mag je je nu een militariaverzamelaar noemen, als je 2 legerjassen bezit of moet je 20 legerjassen hebben? Waar ligt de grens en hoe wordt dat bepaald?
Ik weet dat het als militariaverzamelaar/re-enactor wel mogelijk is om dergelijke gedeactiveerde vuurwapens te mogen bezitten. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kan een re-enactor op dit forum, die daar wel ervaring mee heeft daarover iets meer vertellen.

Verder wil ik niet te veel off topic gaan maar wat de opiumwet in Nederland betreft, perfect is ze niet maar van veel andere landen is ze dat zéér zeker niet (het doen of dat het probleem niet bestaat is sowieso geen oplossing)! Waarom laten de landen die zoveel kritiek op ons drugsbeleid hebben het drugstoerisme aan Nederland van hun staatsburgers dan nog steeds voortbestaan? Laat de regeringen van deze landen hun hand eerst maar eens in eigen boezem steken.
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

asjemenou:
Persoonlijk zit ik ook niet op zo'n mildere wapenwet te wachten. Je moet tenslotte ook de positieve kant van zo'n strenge wetgeving inzien. Als het voor Nederlandse militariaverzamelaars zou worden toegestaan om allerlei (gedeactiveerde) vuurwapens te mogen bezitten dan wordt Nederland in één klap een hele hoop zogenaamde "militariaverzamelaars" rijker.
En dat zou een probleem zijn omdat ... ???
Trouwens geloof je echt dat er in belgië zoveel meer militariaverzamelaars zijn dan in Nederland ?

Want wanneer mag je je nu een militariaverzamelaar noemen, als je 2 legerjassen bezit of moet je 20 legerjassen hebben? Waar ligt de grens en hoe wordt dat bepaald?
Waarom zou men mensen gaan catalogeren als militaria-verzamelaar, militaria-amateur, militaria-liefhebber of iets anders. Iedere verzamelaar is verschillend in zijn interesse, mogelijkheden, filosofie, aanpak, doelstellingen, enz.



Ik heb op Ciney een niet-gedeactiveerde Mauser Gew.98 gekocht. Als dit stuk geschiedenis van 89 jaar oud was verprutst omwille van één of andere wetgeving, zou het voor mij geen cent waard geweest zijn. Ik heb alle begrip voor mensen die gedeactiveerde wapens kopen, maar ik persoonlijk vind er niets aan.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

ZEN.45 schreef: Ik heb op Ciney een niet-gedeactiveerde Mauser Gew.98 gekocht. Als dit stuk geschiedenis van 89 jaar oud was verprutst omwille van één of andere wetgeving, zou het voor mij geen cent waard geweest zijn. Ik heb alle begrip voor mensen die gedeactiveerde wapens kopen, maar ik persoonlijk vind er niets aan.
Klopt vind ik ook, helaas staat de Nederlandse wet niet anders toe en ben je wel verplicht om vastgelaste wapens te kopen.. wil je wapens verzamelen.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

ehm.. Polte hij woont in België.
Maar in België zal het ook wel verboden zijn.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Weet ik staat erbij......
Ik sprak ZEN.45 niet aan maar ik sprak in het algemeen........
Is in België niet verboden.................
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Plaats reactie