Wat voor eikels zijn jullie?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Welke actie is leuker?

Wat voor eikel ben jij? (overheid)
9
28%
Wat voor eikels zijn jullie? (SP)
3
9%
Alletwee even leuk
1
3%
Alletwee niet leuk
16
50%
Geen mening
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 32

KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Wat voor eikels zijn jullie?

Bericht door KevinP »

WAT VOOR EIKELS ZIJN JULLIE?

Het ‘Normen en Waarden Kabinet’ Balkenende 2 wil weten wat voor eikel jij eigenlijk bent. Voor de beantwoording hebben ze watvooreikelbenjij.nl gelanceerd. Aan deze campagne hebben ze – vraag ons niet hoe – bijna 1 miljoen euro besteed.

Na de totaal geflopte 'Normen en Waarden site' 16miljoenmensen.nl (kosten 294.000 euro) mocht het natuurlijk niet nog eens mis gaan. Maar goed, de vraag van de regering is nu dus niet óf je een eikel bent, maar wat vóór eikel je bent.

What the f...? Wij eikels? Hallo kabinet: wat zijn jullie zelf dan? Wie zijn jullie om ons op zo’n toon toe te spreken? Wat hebben jullie gedaan de afgelopen 3 jaar waardoor je je zo’n arrogante houding kunt aanmeten? Tijd om jullie wat vragen te stellen:

Wat Voor Eikels Zijn Jullie?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

SP moet zijn klep houden.
We mogen blij zijn dat die lui nog niet aan de macht zijn.
De vragen van de SP test irriteerden mij zo erg dat ik de test niet heb kunnen afmaken. Die van de overheid was wel grappig, maar niet om van te lachen. Maarja optie 1 voor mij dus :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Maar is die 1 miljoen die de overheid besteedde aan deze actie ook nuttig besteed? Al eerder besteedde men enorm veel belastinggeld aan de actie 16miljoenmensen.nl, maar dit was een enorme flop. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.

Of ik het nu eens ben met de SP of niet: de actie "wat voor eikel ben jij?" haalt volgens mij weinig tot niks uit. Bovendien: een overheid die spreekt over normen en waarden, bestempelt de jeugd nu dus tot eikel? Daarom vind ik de actie van de SP een stuk leuker, bovendien zal die vast niet zoveel geld gekost hebben.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik vind beide acties niet leuk.
De actie van de regering is sullig. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die iets leert van zo'n vragenlijstje.
De actie van SP laat goed zien dat iedereen stomme dingen doet, maar helaas laten ze zichzelf buiten het voetlicht. Als ze zichzelf niet gespaard hadden, zou ik het klasse vinden. Nu vind ik het een kunstje dat in kwaliteit de actie van de overheid overtreft, maar toch nog beneden de maat blijft.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Waarom zijn we vingertjes aan het wijzen meneer en mevrouw Nederland? Als een van ons een vingertje wijst; zullen we die dan voortaan gewoon naar onszelf wijzen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik vind de actie van de overheid echt een aanfluiting. De SP laat op de voor de SP bekende stijl zien hoe eenvoudig het is om zoiets te doen.

Beide sites bieden geen oplossingen maar tonen wel beiden de problemen aan.
En, toegegeven, de zaken die op Watvooreikelszijnjullie worden genoemd zijn wel allemaal terecht maar op ludieke wijze gebracht.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ik ben een grote eikel ofzo.. maar dat wist ik al :lol:
daar heb ik niet eens de test voor hoeven doen...

e erg
i ntilligent
k nap
e n
l ief

verder mogen ze vanmij naar de maan lopen met die stomme campagne
denken ze echt dat er ook maar iemand is die zich er iets van aantrekt?
is net als met roken... boeit niemand
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Je weet toch wel dat "intilligent" fout is hè? :mrgreen:

ik vind het erg zielig van de SP om aandacht te trekken met "stoere" praat zonder naar hunzelf te kijken, maar ja, ik heb het ook niet erg op met links.
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie