Musea zamelen oorlogsmateriaal in

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Musea zamelen oorlogsmateriaal in

Bericht door Drs. S. »

[u]NOS[/u] schreef:01 Mei 2006 16:04
Musea zamelen oorlogsmateriaal in

Vijftien oorlogsmusea in Nederland houden een inzamelingsactie voor materiaal uit de Tweede Wereldoorlog. De musea hebben belangstelling voor onder meer foto's en dagboeken.

Mensen kunnen vanaf donderdag terecht bij alle deelnemende musea. Met de actie proberen de musea te voorkomen dat er oorlogsherinneringen verloren gaan.

Om ervaringen van overlevenden van de Tweede Wereldoorlog te bewaren, zijn hun verhalen op internet gezet. Ze vertellen waarom bepaalde oorlogsmonumenten zijn opgericht. Ook kunstenaars komen aan het woord. De verhalen zijn te lezen op de internetsite http://www.oorlogsmonumenten.nl .
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Je kan natuurlijk ook alle spullen om Marktplaats zetten verdien je er tenminste wat aan maar dat staat niet groot in de krant.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Het is heel mooi dat musea dat doen vind ik,
Nu spreken ze misschien ook een aantal mensen aan die het anders misschien had weggegooit.
En nu komt het in een museum terecht. maarja sommige mensen hebben de beschikking niet om het op marktplaats te zetten, :wink:
Stond ook een heel leuk verhaal in de dagblad van het noorden heb ik net gezien, :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Op zich is dat natuurlijk een goede zaak, zo weet je zeker dat het op een goede plaats terecht komt.
Helaas voor ons verzamelaars.
Ze zouden ook natuurlijk bij een ieder van ons langs mogen komen.
-- Rik --
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik denk dat er best veel wordt weggegooid door de onwetende. Daarom is het wel een goed initiatief. Maar inderdaad, een gemiddelde verzamelaar is ook zuinig op zn spulletjes, het mooie van een museum is echter wel dat er meer mensen wat aan hebben dan alleen de verzamelaar.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

je bent er bij vergeten te vermelden
dat ik ook mee doe aan die actie!
je kunt natuurlijk ook spullen bij mij afgeven :lol: :P
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

@ wittmann, iedereen zou geen nee zeggen tegen gratis spullen 8)
Maar iemand nog gehoord van resultaten of er nog veel is afgegeven? :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

lamme musea, dat ze betalen zoals iedereen!
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind het een goede actie... zo blijft het tenmiste bewaard... anders rot het toch weg of word het weggegooid... keep the history alive!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Op televisie werd wat uitgezonden over mensen die wat meebrachten, wel leuke dingen maar vooralsnog niet spectaculair volgens mij.
-- Rik --
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

het is eigenlijk wel een goed getimde actie nu de generatie WO2 uitsterft verdwijnen er ook meer spullen op de vuilnisbelt! Kortom goed intiatief!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Goed plan :!: Maar wij hebben hier toch ook allemaal een ''Museum''? :P
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

rutger schreef:Goed plan :!: Maar wij hebben hier toch ook allemaal een ''Museum''? :P
dat bedoelde ik ook :P
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

En de ingezamelde spullen zullen wel linea recta naar zolder van het museum gaan, omdat ze het toch al twintigduizend keer hebben,...
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Dat denk ik ook. :(
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Plaats reactie