Ciney 30 april 2006

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

over dat een controle wagen bij ciney, een beetje onzin allemaal, als je je gewoon netjes aan de regels houd is er niets aan de hand
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Uit de krant:
"De aan leiding van de wapencontroles was een grote WAPENBEURS die zondag in het Belgische plaatsje Ciney werd gehouden."
Het schijnt dat de belgische politie alle Nederlandse Auto's die uit Ciney vertroken hebben gevolgd en dan kentekens en zo heeft door gegeven aan de Nederlandse politie die bij de grens stond te wachten.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

pfff dat woord wapenbeurs maakt het meteen zo mja ''extreem''...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ons (feldmarchall en ik) hebben ze anders niet aangehouden. Terwijl ze wel zo stom naar ons zaten te kijken:p
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Wij zijn ook niet aangehouden!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik vind het prima zo. Zolang je geen illegale rotzooi koopt is er niks aan de hand. Vroeg of laat hebben ze je toch wel als je illegaal koopt.

Wel behoorlijk storend dat het nu opeens een 'wapenbeurs' is. Moet niet gekker worden. En beetje overdreven vond ik het ook.

Iemand die perse iets illegaals wil nemen krijgt dat toch wel voor elkaar, beurs of niet.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Politie neemt aan grens veel wapens in beslag
Door Frank Lambregts

Dinsdag 2 mei 2006 - BREDA/OSSENDRECHT – Bij een wapencontrole heeft de politie zondag drie personen aangehouden en veel verboden wapens in beslag genomen.

De controle vond plaats bij Hazeldonk en bij de grensovergang van de A12 bij Ossendrecht.

Aanleiding tot deze internationale wapencontrole, onder leiding van de Belgische federale politie, was een grote militariabeurs in de Belgische plaats Ciney.

Daar nam de politie eerder ook al nazi-insignes en -emblemen, oorlogsmunitie en vuurwapens in beslag.

Door tips van de Belgische politie konden bezoekers die terugkwamen van de beurs bij de grens worden gecontroleerd.

De actie duurde van 13.00 uur tot 20.00 uur. In totaal zijn bij Hazeldonk en Zoomland achttien auto’s gecontroleerd. In tien gevallen was het raak.

Zeven personen kregen een proces-verbaal en konden doorrijden en drie personen zijn opgepakt. Dit waren een 64-jarige man uit Amsterdam, een 21-jarige man uit Rockanje en een 56-jarige man uit Spijkenisse. Ze moesten hun spullen inleveren. Verboden wapens die de politie aantrof, waren onder andere patroonhouders voor machinepistolen, verschillende soorten geweren, boksbeugels, verschillende soorten pistolen, zoals alarmpistolen, een balletjespistool en een seinpistool, een revolver, munitie voor pistolen en ook imitatiewapens die lijken op een machinepistool.

Deze zijn in Nederland verboden, maar in veel andere landen wel verkrijgbaar. Het is de politie er veel aan gelegen wapens in beslag te nemen. Dat geldt ook voor de nepwapens, omdat die vaak worden gebruikt bij overvallen en niet als zodanig zijn te herkennen.

Aan de controle op de twee plaatsen in West-Brabant namen ongeveer zeventig mensen deel.

bron: http://www.bndestem.nl/bergenopzoom/article303607.ece
Sinds wanneer zijn Nazi emblemen en insignes verboden in Nederland dan :S?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Volgens mij niet
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Waarom werden ze dan in beslag genomen?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

en sinds wanneer zijn alarmpistolen verboden? Deze dingen kon je altijd bij de kijkshop kopen. Hetzelfde geld voor een seinpistool, volop verkrijgbaar bij de grotere watersport handels. Vreemd, vreemd, vreemd
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Tex, seinpistolen na 1945 zijn illegaal, maar voor 1945 dus niet als ze op zwartkruit werken.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ze vinden die te veel op een echt pistool lijken, daarom mag het niet.
Maar zou je wel zo'n afgietsel van een pistool (degene die er geweest zijn weten vast wel wat ik bedoel) mogen hebben, om een tasje mee op te vullen? Ik denk het eigenlijk niet.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Vind het allemaal maar een beetje vaag. Als we zo graag een europa willen, laten we dan ook even 1 europese regelgeving nemen en niet elke land zijn eigen regels, maar wel open grenzen hebben. Zoals die bb-guns, volop verkrijgbaar in de plaatselijke supermarkten van Duitsland, maar word je er in NL mee gesnapt dan kun je als ik het goed heb, rekenen op een boete van rond de 1000 euro. Ik vind het allemaal maar scheef.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Volgens mij zijn we hier allemaal neo-nazi's als we het volgens de politie moeten geloven.... ten minste, zo komt het bij mij over...
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Best wel onzin allemaal, die wapenwet hier. Er gebeurt toch niks. In Belgie mag alles wel en gebeuren daar rare dingen? Zover ik weet dus niet. Waarom moet altijd ons landje eraan geloven?
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Plaats reactie