Interesse in voetbalpoule??

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Willen jullie een voetbalpoule?

Ja
22
54%
Nee
18
44%
Ja, maar...
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Interesse in voetbalpoule??

Bericht door Zhukov »

Ik wilde net eens met een mooi topic over het WK voetbal beginnen, en zat dus het speelschema eens door te lezen. Nu lijkt het mij wel een leuk idee om hier op het forum een poule op te zetten, kijken die de grootste voetbalkenner is, of de beste gokker!! 8)

Nou vroeg ik me dus af of meer mensen daar zin in hebben. Want ik heb geen zin om een poule op te zetten voor vier mensen, waarvan de helft dan nog afhaakt ook. De vraag is dus;

Wie heeft er zin om een WK-poule te spelen!!?

Dan volgt gelijk vraag 2; hoe willen jullie de poule hebben??

Het leukste om te voorspellen is natuurlijk de laatste fase van het WK, dus wanneer er een knock-out systeem geldt. De winnaar van een wedstrijd gaat door naar de volgende ronde. Hieraan vooraf zit echter nog een groepsfase, waarin elk land drie wedstrijden speelt.

We kunnen nu doen dat iedere deelnemer een eindstand per groep opgeeft, wat voor hem de deelnemers aan het knock-out systeem duidelijk maakt. We kunnen echter ook doen dat iedereen van alle groepswedstrijden een uitslag geeft, wat per groep een eindstandje bekend maakt. Dit is nauwkeuriger en leuker, maar wel meer werk. Zowel invullen als bijhouden. :P


De puntentelling zal ik nog even over nadenken, wat het eerlijkst is. Maar dat hangt ook af van de vorm die we kiezen. Wanneer we alleen een eindstand voor de groepsfase geven, dan kunnen daar geen extra punten verdiend worden per wedstrijd.

Per deelnemer zal ik bijhouden welke score iemand heeft en regelmatig een update op het forum geven.

Vragen en opmerkingen kunnen hier worden gesteld, animo wordt gepeild :P
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Leuk idee! Ik doe wel mee.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

lijkt me een leuk idee, ik heb zelf weinig, lees geen. verstand van voetbal, maar het is een leuk idee, zo komt er tenmiste weer een leuke sfeer:)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Yep hier nog iemand die dit wel ziet zitten !

Misschien dat de mod's er ook een 'prijsje' aan willen hangen in de vorm van een beker met 'Poule winnaar WK' o.i.d.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

mja, dat lijkt me dan weer niets eigenlijk, het bekertje word dan steeds minder speciaal, dan kan je aan alles een bekertje plakken
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ik doe graag mee. Ik denk dat het het beste is als we het al direct vanaf de eerste ronde doen en elke ronde weer een nieuwe voorspelling maken over de komende wedstrijden. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ja, met voorspellingen voor de wedstrijden in de groepsfase lijkt mij ook het leukst. En wat is dan het meest wenselijk?

Dat iedere deelnemer een 'eigen' WK opstelt, dus met een op gegeven uitslagen gebaseerde groepseindstand en plaatsing voor de knock-out wedstrijden?? Of gewoon dat we voor iedere speeldag een lijstje met wedstrijden opstellen en er op de uitslag gegokt kan worden??

Mij lijkt de eerste optie het leukst, want dan krijg je voor iedere deelnemer een WK gebaseerd op zijn voorspellingen. Omdat de kans klein is dat iedereen de juiste eindstanden in de groepen kan voorspellen, zullen we dan bij het knock-out systeem overgaan op het voorspellen van de uitslag voor de knock-out wedstrijden. Wel kunnen we dan punten geven aan de deelnemers die de juiste ploegen in de volgende ronde hadden gegokt. Op deze manier wordt een juiste eindstand in de poulefase beloond met extra punten en zijn tevens mensen die iets minder gelukkig hebben gegokt niet uitgeschakeld.

Ik kan eventueel een excel-sheet maken, waarin de uitslagen van de wedstrijden ingevuld kunnen worden. Dan worden de eindstanden in de groepen meteen uitgerekend door excel, zodat iedereen zijn standen helemaal uit hoeft te gaan lopen rekenen. Dan gaat er niet zoveel tijd in het voorspellen te zitten en wordt het wat toegankelijker voor de niet-voetbalfans.

Het blijft dan natuurlijk ook wel leuk als de voorspellingen ook op het forum komen te staan, maar daar kan ik ook wel voor zorgen. :)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Oh lijkt me lagge :)! Count me in (H)!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

sobel schreef:mja, dat lijkt me dan weer niets eigenlijk, het bekertje word dan steeds minder speciaal, dan kan je aan alles een bekertje plakken
Da's waar. Geen beker dus.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Een wo2 item :cheer:
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Een meet and greet met de forummember van je dromen!

p.s. leuke dames aanwezig?
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Vind ik een goed idee.
Ben altijd wel benieuwd naar de nieuwe standen etc. Kan ik t hier makkelijk vinden! :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

lijkt me een leuk idee,
niet dat ik verstand heb van voetbal..
wel van basketbal :P
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Grappig: Ik zie nu de stand staan van 5 Ja en 6 Nee en 1 Ja maar....

Helaas dat de 6 Nee stemmers zich niet laten horen....waarom niet ??
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Feldmarschall
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 sep 2005, 17:18
Locatie: Klimmen (Zuid-Limburg)

Bericht door Feldmarschall »

Jow i'm in!
I reject your reality and substitute my own
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
Plaats reactie