Interesse in voetbalpoule??

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Willen jullie een voetbalpoule?

Ja
22
54%
Nee
18
44%
Ja, maar...
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik ben ondertussen bezig met een excel-sheet waarop je heel gemakkelijk jouw voorspellingen in kunt vullen. Dan worden gelijk de eindstanden berekend en de knock-out wedstrijden weergegeven.

Qua puntentelling lijkt het mij het verstandigst om punten te geven voor het goed voorspellen van een winnaar van een wedstrijd, extra punten voor de juiste score. Vervolgens zijn punten te verdienen met het goed voorspellen van de eindstanden in de groepen. Daarna zullen we per knock-out wedstrijd een voorspelling kunnen doen, waarbij hetzelfde principe geldt; punten voor goede winnaar, extra punten voor juiste eindstand. Degenen die de juiste ploegen in de knock-out fase gegokt hadden krijgen natuurlijk bonuspunten naarmate hun voorspelling klopt.

Weet iemand trouwens hoe je een excel-formulier op internet kunt zetten, zodat het - voor iedereen die er interesse in heeft - te downloaden is??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik heb geen verstand van voetbal, maar ik ga een gok wagen! Eens zien of een n00b meer verstand heeft van voetbal dan een kenner :lol:

Zhukov, misschien is dit wat?
>>Rapidshare<<
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Maarschalk, als je wilt kan ik je officiële wo2.nl-webruimte regelen. Is dat wat?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Proos schreef:Maarschalk, als je wilt kan ik je officiële wo2.nl-webruimte regelen. Is dat wat?
Ja als dat zou kunnen, dat zou wel heel erg mooi zijn!! Ik heb 'm zo goed als af, dus hij zou in principe gelijk op internet gezet kunnen worden :P

Alvast bedankt!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zhukov:
http://www.sendmefile.com

Daar kan je het bestand uploaden!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jongens, ik heb die excel-sheet af en met dank aan Proos op de server van het forum mogen zetten!!

Het is de eerste keer dat ik zoiets heb gemaakt, dus op- of aanmerkingen zijn welkom.

Het bestand bestaat uit 3 excel-tabbladen die je onderaan het excel-scherm kunt kiezen; groepsfase, knock-out fase en uitleg. Ik denk dat het allemaal wel voor zich spreekt, maar voor wie het niet helemaal duidelijk is heb ik er ook maar een uitleg bij gemaakt. :P

Eigenlijk hoef je alleen maar de gele velden in te vullen, dan berekent excel de eindstanden en dergelijke. De mensen die de wedstrijden in de groepsfase niet interessant vinden en alleen de eindstanden in de groepen willen voorspellen kunnen onderaan het eerste blad de gele eindstand-tabelletjes invullen. Die hoeven niet eerst alle wedstrijden bij langs te gaan.

Overigens moeten deze eindstand-tabellen wél altijd ingevuld worden, voordat je naar tabblad twee (knock-out) gaat, want anders werken de doorverwijzingen niet :P

Vragen of opmerkingen zijn welkom ;)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Oh wacht, dan moet ik natuurlijk ook wel nog die link erbij zetten 8)

U klikt hier voor het WK-speelschema.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ziet er goed uit zhukov!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Dank je Sobel. :)

Is iedereen het er trouwens mee eens dat het makkelijkst is wanneer iedereen die wil deelnemen het ingevulde formulier naar mij stuurt??
Dat lijkt me handiger dan wanneer iedereen zijn scores in aparte posts op het forum gaat zetten :)

Er is trouwens ook geen haast bij het invullen, er is een inschrijvingsperiode van een kleine maand. Vrijdag 9 juni wordt de eerste wedstrijd gespeeld (Duitsland - Costa Rica), dus laten we zeggen dat de forumlieren uiterlijk maandag 5 juni moeten zijn ingeleverd?
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

het ziet er inderdaad erg mooi uit, Zhukov. Ik kan me niet voorstellen dat dit je eerste ervaring met Excel is :wink:

Kan het bestand trouwens met een pb worden verstuurd?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Drs. S. schreef:het ziet er inderdaad erg mooi uit, Zhukov. Ik kan me niet voorstellen dat dit je eerste ervaring met Excel is :wink:
Nou, het is voor het eerst dat ik zoiets echt serieus heb gemaakt. Veel verder dan wat spelen en goochelen met formules ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Maar excel is natuurlijk een erg mooi programma om zo maar eens iets in te gaan proberen :P
Kan het bestand trouwens met een pb worden verstuurd?
Hhm, dat zou ik niet weten eigenlijk. Lijkt me niet, tenzij iedereen zijn eigen bestand op internet zet ook. Misschien is mailen makkelijker??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Goed, de eerste fout ontdek ik gelukkig zelf :oops:

In de knock-out fase moeten de bovenste helft van het speelschema en de onderste helft elkaar na de kwartfinales kruisen. En dat deden ze niet.
Ik heb het gemaakt, als het goed is moet-ie nu kloppen. :P
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Deelnemers kunnen de ingevulde excel-formulieren opsturen naar

wk@wo2.nl of wk@wo2forum.nl

Doe vooral ook mee als je totaal geen verstand van voetbal hebt. Wellicht lacht Vrouwe Fortuna je toe en ben je in één klap dé WK-kenner van dit forum!! Invullen van het bestand is simpel, mensen die het voorspellen van de wedstrijden in de groepsfase teveel werk vinden kunnen volstaan met het voorspellen van de eindstanden van de groepen. Dan loop je alleen wel natuurlijk de kans mis punten voor wedstrijden in de groepsfase te verdienen.

Dus nogmaals;

Vul dit formulier in en stuur het op naar één van bovenstaande adressen!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En voila, bij dezen een aanklikbare link, voor optimaal e-mailgemak:

wk@wo2forum.nl

Klikken, bestand van Zhukov eraanhangen en versturen maar. Wel een lief tekstje erbij tikken natuurlijk, bijvoorbeeld met je forumnaam.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Formulier Verstuurd.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Plaats reactie