Kleur M42 Helm? Nu met Site (+ WK Helm Mod Page)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Knuckles930
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 01:35
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Knuckles930 »

Als je nog ff wacht dan heb ik die SS helm met hoe ik m heb gemod online staan.

Mischien dat k nog wel Decals, doppen en airvents kan verkopen als k er nog heb liggen of zo voor de gene die willen.

Ik ben nu ook al aan het kijken of ik op een manier nog binnenhelmen kan verzinnen om er in te zetten want mijn helmen staan boven op een lange vitrine. Maar dat zou nog wel ff duren want dan zorg ik eerst dat ik een chinstrap binnen heb.

Dus als iemand nog goeie sites heeft post ze dan maar :P
Zelf was ik van plan om ze bij een Britse site te bestellen.
No System is safe
Gebruikersavatar
Knuckles930
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 01:35
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Knuckles930 »

Site is geupdate, de SS helm is klaar en staat er op.

Om onbekende rede kan ik niet meer op mn server komen en heb in nog niet de instructie pagina kunnen uploaden.
Zodra alles weer werkt komt die er ook bij te staan.

Voor nu dus de SS helm er bij en zouden jullie mischien wat feedback kunnen geven over de laadtijden van de site.

Alvast bedankt
No System is safe
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg zonde van die bodemvondst, had hem gewoon in z'n originele staat gelaten! :frownno:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Edgar schreef:Erg zonde van die bodemvondst, had hem gewoon in z'n originele staat gelaten! :frownno:
Was al zwart geverft... Ik weet niet wat jij "origineel" noemt!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

origineel, recht uit de grond geplukt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

C. Works schreef:
Edgar schreef:Erg zonde van die bodemvondst, had hem gewoon in z'n originele staat gelaten! :frownno:
Was al zwart geverft... Ik weet niet wat jij "origineel" noemt!
Lijkt me vrij logisch he Loek? Een overgeverfde pot is nog altijd meer origineel dan een overgeverfde met fake decals, probeer dan gewoon die verf eraf te krijgen en je hebt een mooie, originele bodemvondst duitse helm.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Knuckles930
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 01:35
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Knuckles930 »

Mensen...

De helmen die op die site staan zijn Orange WK Helmen. Weinig origineels aan.

Daarnaast de helm die op de homepage staat is een helm die ik van n vriend heb over gekocht en die toen hij hem kreeg van zn pa, was hij ook al zwart geverfd was. Als je hem zelf bekijkt kun je zien dat er in ieder geval geen decals meer op kunnen zitten vanwege de stijtage. Dus ook al zou ik de zwarte verf er af halen dan heb ik een zeer roest gevoelige stalhelm over die dan nog sneller zou weg rotten. Mooie bodemvonst hou je dan over.

Nee dan plamuur ik hem liever Goed (niet gierig zoals je soms bij auto's ziet) en laat hem daarna bij een autospuiter opnieuw spuiten. En vervolgens die liner er in zetten.

Dan heb ik er meer en langer plezier van dan een roestige helm die mijn vitrine vies maakt en daarbij zou het er ook beter uit zien want ik heb er nog 2 andere helmen bij staan in originele goede staat. Ook is het mooier om dan de binnenkant te kunnen zien. (ik heb een rechthoekige vitrine op een plank ongeveer een halve meter van het plafon, waardoor je dus ook goed in de binnenkant kan kijken)

Als ik deze helm zelf uit de grond had gehaald dan was het een ander verhaal geweest, maar deze heeft duidelijk lang binnen gelegen en is zwart geverft om de roest ext. te stoppen en had een West-Duitse binnenhelm van een bouwvakkers helm die ruw met schroeven er in was gezet.

Ik wil deze helm dan liever weer nieuw te laten lijken dan te laten zoals hij nu is, je mag zelf komen kijken, dan zul je zien dat ie er nu nie echt bepaald mooi is.

Wees in ieder geval blij dat ik hem nu heb want de gene van wie ik hem heb over gekocht gebruikte hem soms als helm als hij op z'n brommer ging rijden. Dus dat is al een plus punt.

Mocht ik ooit nog een helm uit de grond halen dan zal ik hem speciaal voor jullie alleen schoonmaken en in verroeste staat in een glazen stulp zetten en er een foto van posten zodat die dan gewoon vrolijk verder bodemvonst kan blijven.

Zo eidereen weer tevreden en ingelicht over de status van zaken?
No System is safe
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Zeer handig voor low- of no-budget films!
Deas Gu Cath
Plaats reactie