Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

rutger, dit is NIET waar.. ik hoop dat je dit weet, het word vaker verteld maar het is NIET waar.. levenslang is levenslang, Mohammed B zit LEVENSLANG (tot zijn dood) in de cel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

sobel schreef:rutger, dit is NIET waar.. ik hoop dat je dit weet, het word vaker verteld maar het is NIET waar.. levenslang is levenslang, Mohammed B zit LEVENSLANG (tot zijn dood) in de cel.
Ho ho ho. Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik weet ook wel dat levenslang levenslang is, maar geef mij maar eens meerdere namen van personen die ooit in NL levenslang ( en dan bedoel ik ook tot hun dood) hebben gekregen.

Laatst ook: Een man van 23 jaar heeft een jongen met een vuistslag om het leven gebracht. Die kreeg maar 8 jaar. DAT IS ABSURD :!: Het Nederlandse strafbeleid is slap. Ongelooflijk slap.

Ik hoop dat het Nederlands strafbeleid nog zal veranderen anders zie ik het niet zitten dat daders van bepaalde misdaden worden gestraft. Moordenaars hebben tegenwoordig in NL maar een luizenleven.

Als ik in de regering had gezeten dan had ik drastische maatregelen genomen en had ik elke misdadiger zijn verdiende loon gegeven.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

die dader is gewoon krankzinnig geworden, gewoon iets mis in z'n hoofd,en dat kan iedere extreemist overkomen, als je ziet hoe zelfmoordterroristen tewerk gaan kan je alleen maar hetzelfde zien.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

rutger schreef:Ho ho ho. Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik weet ook wel dat levenslang levenslang is, maar geef mij maar eens meerdere namen van personen die ooit in NL levenslang ( en dan bedoel ik ook tot hun dood) hebben gekregen.
Ja dat zeg je wel;
Levenslang in Nederland stelt ook niks voor. Na 10 a 15 jaar staat die kerel weer op vrije voeten (iedereen op dit forum weet dit volgens mij maar al te goed).
Daar impliceer je dus dat je met levenslang niet tot aan je dood in de cel zit, wat wél het geval is. Ook in Nederland.
Laatst ook: Een man van 23 jaar heeft een jongen met een vuistslag om het leven gebracht. Die kreeg maar 8 jaar. DAT IS ABSURD :!: Het Nederlandse strafbeleid is slap. Ongelooflijk slap.

Ik hoop dat het Nederlands strafbeleid nog zal veranderen anders zie ik het niet zitten dat daders van bepaalde misdaden worden gestraft. Moordenaars hebben tegenwoordig in NL maar een luizenleven.

Als ik in de regering had gezeten dan had ik drastische maatregelen genomen en had ik elke misdadiger zijn verdiende loon gegeven.
Daar valt over te discussiëren, ik ben het met je eens dat het in Nederland wel wat strenger zou mogen.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik stel mijzelf de vraag wat de werkelijke link tussen het bericht over deze moordenaar en WO2 is. Zowel de schutter als de slachtoffers hebben zover mij bekend niets met WO2 te maken.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Het heeft mijn insziens zijdelings met WO2 te maken.

Gezien het feit dat het hier om een rascistische aanslag gaat (naar alle waarschijnlijkheid)

Het bewijst dat we hier nog steeds met racisme te maken hebben en (erger nog) met etnisch geweld. Dát hebben we blijkbaar sinds WO2 niet kunnen uitbannen.

WO2 bestond uit meer dan een aantal veldslagen en operaties. Het had een hele grote menselijke component, die we niet over het hoofd mogen zien.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Zhukov schreef:
rutger schreef:Ho ho ho. Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik weet ook wel dat levenslang levenslang is, maar geef mij maar eens meerdere namen van personen die ooit in NL levenslang ( en dan bedoel ik ook tot hun dood) hebben gekregen.
Ja dat zeg je wel;
Levenslang in Nederland stelt ook niks voor. Na 10 a 15 jaar staat die kerel weer op vrije voeten (iedereen op dit forum weet dit volgens mij maar al te goed).
Daar impliceer je dus dat je met levenslang niet tot aan je dood in de cel zit, wat wél het geval is. Ook in Nederland.
Laatst ook: Een man van 23 jaar heeft een jongen met een vuistslag om het leven gebracht. Die kreeg maar 8 jaar. DAT IS ABSURD :!: Het Nederlandse strafbeleid is slap. Ongelooflijk slap.

Ik hoop dat het Nederlands strafbeleid nog zal veranderen anders zie ik het niet zitten dat daders van bepaalde misdaden worden gestraft. Moordenaars hebben tegenwoordig in NL maar een luizenleven.

Als ik in de regering had gezeten dan had ik drastische maatregelen genomen en had ik elke misdadiger zijn verdiende loon gegeven.
Daar valt over te discussiëren, ik ben het met je eens dat het in Nederland wel wat strenger zou mogen.
Levenslang is levenslang, geloof mij dat weet ik echt.(lees even goed, heb er net een werkstuk overgemaakt dus dat weet ik allemaal wel) Alleen de kans dat je hier in NL levenslang krijgt is klein. Mensen die levenslang hebben, krijgen vaak ook strafvermindering vanwege ''goed gedrag.'' Zoals die Mohammed B, daar ben ik zeker van dat die kerel over 20 jaar weer op vrije voeten staat. Het lijkt net of de regering medelijden met ze heeft.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Geen strafvermindering
Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang. Dit is anders dan bij tijdelijke vrijheidsstraffen, waarbij er vrijwel automatisch vervroegde invrijheidstelling volgt nadat 2/3 van de straf is uitgezeten.

Alleen bij Koninklijk Besluit kan gratie worden verleend, dan wordt levenslang omgezet in een tijdelijke celstraf. Automatisch is dit zeker niet en in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, wordt slechts bij hoge uitzondering gratie verleend. Gratie wordt in de regel slechts verleend als de veroordeelde zich zo heeft ontwikkeld dat hij in staat wordt geacht zijn leven te beteren. Bovendien moet een bijzondere wijziging van de omstandigheden aan het gratieverzoek ten grondslag liggen, zoals een zeer ernstige ziekte van de veroordeelde. Nadat 20 jaar van de straf is uitgezeten kan een gratieverzoek worden ingediend.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Geen strafvermindering
Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang. Dit is anders dan bij tijdelijke vrijheidsstraffen, waarbij er vrijwel automatisch vervroegde invrijheidstelling volgt nadat 2/3 van de straf is uitgezeten.

Alleen bij Koninklijk Besluit kan gratie worden verleend, dan wordt levenslang omgezet in een tijdelijke celstraf. Automatisch is dit zeker niet en in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, wordt slechts bij hoge uitzondering gratie verleend. Gratie wordt in de regel slechts verleend als de veroordeelde zich zo heeft ontwikkeld dat hij in staat wordt geacht zijn leven te beteren. Bovendien moet een bijzondere wijziging van de omstandigheden aan het gratieverzoek ten grondslag liggen, zoals een zeer ernstige ziekte van de veroordeelde. Nadat 20 jaar van de straf is uitgezeten kan een gratieverzoek worden ingediend.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Eerst rustig het onderzoek afwachten. Opnieuw wordt er een bepaalde levenswijze aangeduid zonder bewijzen, in dit geval "skinheads". Nu draag ik deze mensen ook niet zo in mijn hart, maar zonder bewijzen beschuldigen gaat voor mij ook niet
Als je alles op een rijtje zet wat de laatste weken gebeurd is in mijn landje (volgens de pers één van de beste ter wereld om in te leven), heb ik toch mijn twijfels zowel over de pers als over mijn landje.
Wat de dader betreft: Hij wou moorden, doden en bloed zien. Hij was alleen te laf om een waardige tegenstander uit te kiezen.

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

rutger schreef:Levenslang in Nederland stelt ook niks voor. Na 10 a 15 jaar staat die kerel weer op vrije voeten (iedereen op dit forum weet dit volgens mij maar al te goed). Kan hij weer een paar onschuldige mensen neerschieten.
:? Sinds waneer ligt Antwerpen in Nederland?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Sinds het uitbaggeren van de schelde door Smit-Tak 8)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

We waren even van het onderwerp afgedwaalt.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Levenslang is levenslang, geloof mij dat weet ik echt.(lees even goed, heb er net een werkstuk overgemaakt dus dat weet ik allemaal wel) Alleen de kans dat je hier in NL levenslang krijgt is klein. Mensen die levenslang hebben, krijgen vaak ook strafvermindering vanwege ''goed gedrag.'' Zoals die Mohammed B, daar ben ik zeker van dat die kerel over 20 jaar weer op vrije voeten staat. Het lijkt net of de regering medelijden met ze heeft.
Rutger, je hebt zelf al aangehaald dat levenslang echt levenslang is. Je kunt alleen met een gratieverzoek vrijkomen, het gaat dus niet automatisch en ik acht de kans dat dat Mohammed B. ooit vrijkomt vrij klein, zo niet 0. Er zijn overigens sinds 1954 30 mensen veroordeeld tot levenslang en die zitten allemaal nog vast, met uitzondering van de drie die overleden zijn.. Overigens wordt de straf levenslang steeds vaker uitgeproken. Dat er in Nederland 'slap' gestraft wordt is overigens ook maar een fabeltj, statistieken wijzen uit dat er steeds zwaarder wordt gestraft en dat gaat al zo sinds de jaren 1980..
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:Het heeft mijn insziens zijdelings met WO2 te maken.

Gezien het feit dat het hier om een rascistische aanslag gaat (naar alle waarschijnlijkheid)

Het bewijst dat we hier nog steeds met racisme te maken hebben en (erger nog) met etnisch geweld. Dát hebben we blijkbaar sinds WO2 niet kunnen uitbannen.

WO2 bestond uit meer dan een aantal veldslagen en operaties. Het had een hele grote menselijke component, die we niet over het hoofd mogen zien.
Maar dan zou je ook aandacht moeten besteden aan opkomend rechts extremisme in Rusland, de etnische zuiveringen in voormalig Joegoslavië, de volkerenmoord onder de Hutu's en de Tutsi's etc. etc. :? :?
Op dit board aangehaalde onderwerpen als bijv. de demonstraties op Ysselstein en onderzoeken naar het stormfront hebben ten eerste binding met Nederland en ten tweede met WOII.
Dat de dader van de schietpartij in Antwerpen mogelijk rascistische motieven had, sluit ik zeker niet uit maar ik vind het plaatsen van een dergelijk nieuwsbericht op een WO2 forum redelijk ver gezocht.
Plaats reactie