Interesse in voetbalpoule??

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Willen jullie een voetbalpoule?

Ja
22
54%
Nee
18
44%
Ja, maar...
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Ik ga mijn best doen. Het wordt wel een beetje veel zo, op voetbalpoules een wk-poule, hier een wk-poule, op het werk een wk-poule, en op het bedrijf van mijn vader een wk-poule.
Nu de vraag of ik overal hetzelfde ga invullen?

Btw in deze poule geld alleen dat je punten krijgt bij winnen of verliezen? Of ook wanneer je de uitslag kompleet goed hebt of het aantal doelpunten goed hebt??
-- Rik --
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Rik schreef:Ik ga mijn best doen. Het wordt wel een beetje veel zo, op voetbalpoules een wk-poule, hier een wk-poule, op het werk een wk-poule, en op het bedrijf van mijn vader een wk-poule.
Nu de vraag of ik overal hetzelfde ga invullen?

Btw in deze poule geld alleen dat je punten krijgt bij winnen of verliezen? Of ook wanneer je de uitslag kompleet goed hebt of het aantal doelpunten goed hebt??
Nee, als je de uitslag van een wedstrijd goed voorspelt kun je bonuspunten verdienen. Dus je krijgt in dat geval punten voor het juist voorspellen van de winnaar van de wedstrijd en bonuspunten in het geval van de juiste score. :)

Daarnaast kun je natuurlijk punten verdienen door te voorspellen welke teams in de volgende ronde komen. Per ronde zul je meer punten krijgen voor het goede team.

Over de hoogte van de punten ben ik nog aan het nadenken, misschien dat jullie suggesties hebben?? Ik dacht aan 5 punten voor het correct voorspellen van een winnaar per wedstrijd en 3 bonuspunten als je de juiste score hebt ingevuld. Dus dan zou je maximaal 8 punten per goed voorspelde wedstrijd kunnen verdienen.
Nadat de groepsfase is afgerond en de eindstanden in de groepen bekend zijn dacht ik aan iets van 5 punten per goed voorspelde positie, dat zou inhouden dat je per groep dus 20 punten kunt verdienen als je de nummer 1, 2, 3 en 4 goed zou hebben. Is dit te hoog, er zijn 8 groepen namelijk, dus dat zou in het hoogste geval 160 punten opleveren??

Hoe we de punten in de knock-out fase gaan verdelen ben ik nog niet helemaal uit. Je krijgt natuurlijk in ieder geval weer 5 punten voor een juiste voorspelling en 3 bonuspunten voor een juiste score. Daarnaast wil ik graag punten geven voor het juist voorspellen van landen die in bijvoorbeeld de kwartfinale (zeg 5 punten per goed land), halve finale (10 punten) en finale (25 punten) komen. Wie dan ook nog de Wereldkampioen goed heeft krijgt daarvoor nog eens 50 punten.

Dit is wat ik tot nu toe zo'n beetje heb verzonnen met betrekking tot de puntentelling, suggesties zijn welkom ;)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik hoop trouwens dat iedereen het excel-gebeuren snapt. Als je het niet snapt staat er op het derde tabblad (linksonderin je scherm) een uitleg bij. Je kunt anders hier natuurlijk ook je vragen stellen.

En niet vergeten je formulier te saven en op te sturen natuurlijk;

wk@wo2.nl
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Nu.nl schreef:Huntelaar niet mee naar Duitsland

Uitgegeven: 14 mei 2006 11:36
Laatst gewijzigd: 15 mei 2006 12:29

ZEIST - Marco van Basten neemt Klaas-Jan Huntelaar, Barry Opdam, Romeo Castelen, Nigel de Jong en George Boateng niet mee naar het wereldkampioenschap voetbal Duitsland. De bondscoach presenteerde zondag tijdens een drukbezochte persconferentie in Zeist zijn definitieve selectie van 23 spelers.

De meest besproken afvaller is ongetwijfeld Huntelaar. De spits maakte dit seizoen voor Heerenveen en Ajax 33 competitietreffers en leidde de Amsterdamse club naar de voorronde van de Champions league en winst van de nationale beker. "Hij heeft zich heel sterk ontwikkeld", erkende Van Basten. "Zijn tijd komt nog wel. Nu heeft hij de pech dat we maar drie centrumspitsen meenemen."

Ervaring

Huntelaar verliest het in de ogen van de bondscoach van de ervaring van Van Nistelrooij, de veelzijdigheid van Kuijt en de kracht van Vennegoor of Hesselink die mogelijk in de slotfase van de wedstrijden iets moet forceren. "Je moet alle posities dubbel bezetten en dan kun je geen vier spitsen meenemen", aldus Van Basten.

Opdam geldt als meest verrassende afwezige. De voorstopper van AZ speelde enkele heel goede kwalificatiewedstrijden en had met een doelpunt een belangrijk aandeel in de uitzege op Tsjechië. "Barry heeft de laatste maanden niet zo goed gespeeld. We hebben voor Heitinga gekozen. Die kan in onze ogen indien nodig ook links in het centrum van de verdediging spelen. Barry was er wel helemaal kapot van, maar dat kan ik begrijpen."

De Jong is afgevallen vanwege zijn knieblessure. Van Basten: "Van der Vaart is nog niet helemaal fit en de vleeswond van Jaliens is ook nog niet genezen. We willen niet te veel risico nemen en weten ook niet wanneer De Jong weer fit is."

Kwaliteiten Babel

"Boateng heeft een goed seizoen gespeeld en zorgt voor power op het middenveld. Sneijder is echter ook weer fit en in vorm. Dat heeft de doorslag gegeven. We moesten kiezen tussen Castelen en Babel. We hebben voor Ryan gekozen omdat hij in onze ogen enkele specifieke kwaliteiten heeft. Behalve Kuijt kunnen Babel, Robben en Van Persie ook op de rechterflank uit de voeten", motiveerde Van Basten zijn keuze.

Kromkamp

Opmerkelijk is de keuze voor Kromkamp die dit seizoen bij Villarreal en Liverpool weinig speeltijd kreeg. Van Basten bekritiseerde de rechtsback enkele maanden geleden bovendien vanwege zijn prominente aanwezigheid in de media. "Maar wij denken toch dat we Jan goed kunnen gebruiken", stelde Van Basten.

Kromkamp is niet de enige international die de laatste maanden weinig speeltijd kreeg. Van Nistelrooij, Babel en Van Persie konden na de winterstop ook op weinig speeltijd rekenen. Maduro, Sneijder en Van der Vaart kwamen weinig in actie vanwege blessures. "We hebben alles zorgvuldig afgewogen en denken dat dit de beste selectie is", aldus Van Basten.

Vervangers

Bij ernstige blessures kan de bondscoach zijn groep tot 24 uur voor de eerste WK-wedstrijd tegen Servië en Montenegro wijzigen. Hij moet daarvoor wel een officiële doktersverklaring aan de wereldvoetbalbond FIFA overleggen. "De vervanger van een eventueel geblesseerde speler komt uit de selectie van Jong Oranje die het EK in Portugal speelt", verklaarde Van Basten. "Die spelers zijn namelijk wedstrijdfit." Bij dat toernooi zijn onder anderen Huntelaar en Castelen actief.

WK-selectie:

Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Henk Timmer (AZ), Maarten Stekelenburg (Ajax).

Defensie: André Ooijer (PSV), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Khalid Boulahrouz (Hamburger SV), Joris Mathijsen (AZ), Tim de Cler (AZ) en Giovanni van Bronckhorst (Barcelona).

Middenveld: Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Hedwiges Maduro (Ajax), Wesley Sneijder (Ajax) en Rafael van der Vaart (Hamburger SV).

Aanval: Dirk Kuijt (Feyenoord), Ruud van Nistelrooij (Manchester United), Jan Vennegoor of Hesselink (PSV), Ryan Babel (Ajax), Arjen Robben (Chelsea) en Robin van Persie (Arsenal).

bron
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Tsja dat vond ik nou niet echt aardig van Van Basten... ik bedoel geef nou toe; Vennegoor Of Hesselink.. damn die bakt er echt niets van.. maar wel beter voor Jong Oranje..!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ik doe ook mee super idee.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

bertjan schreef:Ik doe ook mee super idee.
Perfect!!

Dit formulier invullen

Opslaan met duidelijke vermelding van je forumnaam en opsturen naar;

wk@wo2.nl of wk@wo2forum.nl

:D
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Zhukov schreef:
bertjan schreef:Ik doe ook mee super idee.
blabla
Laat maar, ik heb 'm al ontvangen :oops: :P
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Maakt niet was wel in 2 keer maar jah laat komen dat WK.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

;) komt goed dit
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

:P 't is Kroatië eh geen Croatië :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

maargoed ik heb um verstuurd! kom maar op met dat WK.. IK ben er klaar voor!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Mike.H schreef::P 't is Kroatië eh geen Croatië :P
Is dat zo?? :?

Hhm, dan heb ik het altijd verkeerd geschreven... Eigenlijk had ik natuurlijk Hrvatska op moeten schrijven he, en ipv Servië en Montenegro had ik Srbija i Crnja Gora moeten gebruiken. Maar voor de duidelijkheid heb ik dat maar niet gedaan :P

Maargoed, voor de tussenstanden en publicaties per wedstrijd zal ik netjes Kroatië schrijven.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

http://www.kroatiehrvatska.com/ aste ;)

haha hoeft niet hoor, maar de kleinste foutjes vallen mij vaak het meest op ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Vanmorgen ging mijn mobiel af...

"Ja, met Marco. Er is een speler ziek, heb je nog zin om mee te gaan?"
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Plaats reactie