Nieuwe wending in het Forum?? betreft rangen?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Nieuwe wending in het Forum?? betreft rangen?

Bericht door Sgt. Gallée »

Ik had misschien een ideetje! Is het misschien leuk om een rangensysteem in te voeren zoals bij tommy-talk.com. Zodat je per aantal geposte berichten in rang kan stijgen. Ik begrijp dat wij veel van de wo2 behandelen en niet alleen de engelsen maar hier valt toch wel wat op te bedenken!

mvg,,
Bjørn
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Lijkt me niets. Dan ga je immers onderscheid maken tussen de bezoekers op basis van het aantal posts. Iemand met 1000+ posts krijgt door een hogere rang meer aanzien (zeker bij nieuwe leden) terwijl het feitelijk niets zegt over de inhoud van zijn posts.
Вместе мы непобедимы
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Zhukov schreef:Lijkt me niets. Dan ga je immers onderscheid maken tussen de bezoekers op basis van het aantal posts. Iemand met 1000+ posts krijgt door een hogere rang meer aanzien (zeker bij nieuwe leden) terwijl het feitelijk niets zegt over de inhoud van zijn posts.
Inderdaad... viel duidelijk te merken met het oude bolletjes systeem. Van mij mogen de aantal posts die je hebt gedaan (links bij je nama te lezen) ook weg.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dit is hier al eens geweest... het bolletjes systeem... vind het niet echt goed... aangezien iemand met een hoge post aantal niet direct meer kennis hoeft te hebben.. en dat door rangen wel naarvooren komt omdat je ''hoger'' staat
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja; precies. Een aander soort rangen zou wel leuk zijn: Zhukov zou bijvoorbeeld maarschalk kunnen zijn en ik dorpsgek.
:P
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Jij bent toch al dorpsgek? :P

Maar inderdaad, we zijn ooit bewust van de bolletjes afgestapt. De motivatie staat nog wel ergens bij mededelingen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik schaam me alleen maar voor m'n posts :oops: :oops: :oops:
Ik weet echt niet hoe ik het voor elkaar krijg.

Voor mij ook geen "rang"!
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Een rang is gebasseerd om postcount.
Postcount zegt niets over de inhoud van de getelde posts.
Rang impliceert dat echter dat ene user beter dan de andere is.
Liever 5 kwaliteits-posts dan 5000 in "Wat luister je nu?"

Voorstel lijkt mij derhalve niets.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het rangensysteem lijkt mij ook niets.
Ik denk dat we dan beter eens per jaar iemand kunnen aanwijzen die de beste posts plaatst.

Een rangensysteem zal in mijn ogen slechts tot gevolg hebben dat het aantal onzin posts schrikbarend toe zal nemen, waardoor het Babbelboxgehalte van het forum te hoog wordt. En hoewel de Babbelbox op zich heel gezellig is, denk ik dat serieuze en goede inhoudelijke posts de boventoon moeten blijven voeren op dit forum.

Oftewel: Kwaliteit boven kwantiteit.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Sjoerd schreef:
Oftewel: Kwaliteit boven kwantiteit.

goed gesproken!! :P

Ik vind inderdaad zelfs het feit dat het aantal posts wordt vermeld al enigsinds overbodig

mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ik ben het ook volledig met jullie eens. Velen zullen dan (vooral nieuwe leden lijkt me), extra veel gaan posten om een hogere rang te halen.

En inderdaad goed gezegt: Kwaliteit gaat boven kwantiteit. :wink:
Laatst gewijzigd door Tim Y. op 18 mei 2006, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Helemaal mee eens.
Ranking is wel leuk maar je hebt er niks aan.
Ik zie liever posts waar men wat aan heeft.
Als het aantal posts ook word verwijderd zullen er in mijn optiek ook minder onzinnige topics worden geopend.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Helemaal niet; ik ben namelijk hoe dan ook al dorpsgek volgens Proos en ik blijf nog steeds onzinnige topics openen hoor!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Je berichten staan anders wel leuk op 1940 Arjen!!!
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Oke, ik heb mijn mening herzien goede agrumenten! Ik vond het vooral een sterke van: 'met een rang lijkt iemand veel kennis te hebben en dat hoeft niet' dat kwaliteit - kwantiteit verhaal!

Misschien moet er dan voor mij een blok op de posts bij 10 posten dan ben ik eerlijk over mijn kennis hahahha
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gesloten