Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

vandaag in het nieuws: was er invloed van pc spelletjes (waarin moorden extra bonussen oplevert ofzo) op dader?
De wapenwet word nu ook bovengehaald. Maar in de illegaliteit komen ze even vlug aan een wapen zoals nu het geval was vrees ik. In het geval van die dader, lijkt alsof hij in korte tijd zot gekomen is, zou hij inderdaad niet zo makkelijk in een wapenzaak aan een wapen mogen geraakt zijn. Bvb een wachttijd waarin men de persoon en z'n achtergrond kan onderzoeken.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

bollebekboerke schreef:vandaag in het nieuws: was er invloed van pc spelletjes (waarin moorden extra bonussen oplevert ofzo) op dader?
De wapenwet word nu ook bovengehaald. Maar in de illegaliteit komen ze even vlug aan een wapen zoals nu het geval was vrees ik. In het geval van die dader, lijkt alsof hij in korte tijd zot gekomen is, zou hij inderdaad niet zo makkelijk in een wapenzaak aan een wapen mogen geraakt zijn.
Vuurwapen. Belangrijk verschil. Iedereen kan zich van een wapen voorzien (messen, stokken,...), een vuurwapen zou moeilijker moeten zijn. Vergeet niet dat boksbeugels, zelfs in de eigen woning, altijd verboden zijn, in tegenstelling tot een vergund vuurwapen.
Bvb een wachttijd waarin men de persoon en z'n achtergrond kan onderzoeken.
Mee eens. Bv. afhaling wapen uitstellen na bestelling als standaardprocedure.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

PanzerMeister schreef:Vergeet niet dat boksbeugels, zelfs in de eigen woning, altijd verboden zijn, in tegenstelling tot een vergund vuurwapen.
Nog zo'n onwaarheid....

In B behoort de boksbeugel tot de categorie van de Verboden Wapens...en de naam van deze categorie impliceert NIET dat het bezit verboden is!!!!!
Het is echter verboden het te dragen, er handel in te drijven, er publiciteit voor te maken, enz....

Ik stel voor dat je de Wapenwet zoals die nu bestaat eens bestudeert ....

http://www.just.fgov.be/index_nl.htm

Ga naar de info, justitie van A tot Z, dan letter W voor wapens...


JOhan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Arjen schreef:Haplo, het misstaat je dat iemand dood wenst.
Natuurlijk is het niet netjes van me.
Dat is iets wat ik zelf ook weet.
Tijdens mijn antwoord was het de eerste maal dat ik gewaar werd van dit bericht en dan reageer je nog wel eens zoals het eigelijk niet moet.
Laat ik het anders zeggen,
Levenslange opsluiting.
En dan ook echt levens lang.
Hetzij gewoon, hetzij in de isoleer.
Zo'n figuur mag gewoon niet meer vrij komen.
Wat er al word gezegt: Hij is een gevaar voor de samenleving.

Ik vraag me wel eens af wat zijn familie van hem denkt.
Als zijn gehele familie niks meer met hem te maken wil hebben kan ook dat als een behoorlijke straf voor hem zijn.
Je zit in de bak en er is niemand die op bezoek komt.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

johan willaert schreef:
PanzerMeister schreef:Vergeet niet dat boksbeugels, zelfs in de eigen woning, altijd verboden zijn, in tegenstelling tot een vergund vuurwapen.
Nog zo'n onwaarheid....

In B behoort de boksbeugel tot de categorie van de Verboden Wapens...en de naam van deze categorie impliceert NIET dat het bezit verboden is!!!!!
Het is echter verboden het te dragen, er handel in te drijven, er publiciteit voor te maken, enz....

Ik stel voor dat je de Wapenwet zoals die nu bestaat eens bestudeert ....

http://www.just.fgov.be/index_nl.htm

Ga naar de info, justitie van A tot Z, dan letter W voor wapens...


JOhan
Het is verboden "verboden wapens" op te slaan.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

PanzerMeister schreef:[Het is verboden "verboden wapens" op te slaan.
Lees de definitie van een opslagplaats dan....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

PanzerMeister schreef:
bollebekboerke schreef:vandaag in het nieuws: was er invloed van pc spelletjes (waarin moorden extra bonussen oplevert ofzo) op dader?
De wapenwet word nu ook bovengehaald. Maar in de illegaliteit komen ze even vlug aan een wapen zoals nu het geval was vrees ik. In het geval van die dader, lijkt alsof hij in korte tijd zot gekomen is, zou hij inderdaad niet zo makkelijk in een wapenzaak aan een wapen mogen geraakt zijn.
Vuurwapen. Belangrijk verschil. .
natuurlijk bedoelde ik een "vuur"wapen
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

bollebekboerke schreef:
PanzerMeister schreef:
bollebekboerke schreef:vandaag in het nieuws: was er invloed van pc spelletjes (waarin moorden extra bonussen oplevert ofzo) op dader?
De wapenwet word nu ook bovengehaald. Maar in de illegaliteit komen ze even vlug aan een wapen zoals nu het geval was vrees ik. In het geval van die dader, lijkt alsof hij in korte tijd zot gekomen is, zou hij inderdaad niet zo makkelijk in een wapenzaak aan een wapen mogen geraakt zijn.
Vuurwapen. Belangrijk verschil. .
natuurlijk bedoelde ik een "vuur"wapen
Dat weet ik wel hoor. :)
Ik wou nog eens duiden dat iedereen zich kan voorzien van een wapen zonder dat dit een vuurwapen hoeft te zijn. Elk huishouden heeft tientallen potentiele wapens in huis.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

idd, voor een losgeslagen gek is alles een mogelijk wapen, hij kan zo een doe-het-zelf binnen gaan en een hakbijl kopen.
Een vuurwapen is iets minder persoonlijk (zo is de pa van m'n oude buur in WOI gestopt als sniper te Diksmuide, hij zag door z'n vizier de "mens" teveel die een soldaat toch nog altijd is.)
Een vuurwapen daarentegen laat minder sporen na die een dader zou kunnen aanwijzen, maar als we zien hoe die dader tewerk ging lijkt het er idd sterk op dat hij zich in z'n waanzin liet leiden door films en pc games.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Natuurlijk gaat het hier om een geflipte persoonlijkheid. Racisten reageren anders, via omwegen.
Dat dit drama weer eens politiek wordt uitgespeeld in Belgie verwonderd me niet. Voor de politiek is het nu opgelost, de wapenwet wordt aangepast. En vanaf nu zal het niet meer gebeuren. Basta.

- En terwijl ik dit schrijf hoor ik op de radio over een omkoopschandaal met bouwvergunningen in het oh zo mondaine Knokke.
- En hoor ik over brandstichting in een gevangenis in Nijvel door gevangenen. Met molotovcoctails. Gevangenen en molotovcoctails ???
De bewakers staken tegen de werkomstandigheden en staan tijdens de brand met de armen gekruist terwijl de brandweer niet weet hoe er aan te beginnen. Echt een professionele houding.
- En in Stekene schiet een Italiaanse kok van een restaurant de huisbaas dood omdat de huishuur niet kan betaalt worden.
- En komt mijn vrouw me zeggen dat ik nog 4100 € moet bijpassen bij de reeds 6000 € afgehouden belastingen op mijn arbeidersloon.
- En las ik in de krant dat Belgie één van de beste landen ter wereld is om in te leven.

We zijn samen goed bezig.

Leo
Plaats reactie