Media Markt opgezet met SS-geld

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Media Markt opgezet met SS-geld

Bericht door Zhukov »

Het Algemeen Dagblad schreef:'Media Markt opgezet met SS-geld'

BRUSSEL - De Duitse keten van televisie- en witgoedzaken Media Markt is volgens de Nederlandse onderzoeksjournalist ...

Afbeelding
De Media Markt: volgens hans Knoop opgezet met 'fout' geld. FOTO ANP

...Hans Knoop opgericht met geld dat afkomstig is van geheime rekeningen van de Duitse SS. Dat beweert Knoop dinsdag in de Vlaamse krant De Morgen. De journalist zegt zich te baseren op uitgebreid onderzoek, onder meer in de bibliotheek van de vroegere Duitse Wehrmacht.

Media Markt-eigenaar Otto Beisheim was volgens Knoop in de oorlog officier van de Duitse elitetroepen van de SS. Hij zou verantwoordelijk zijn geweest voor het doorsluizen van geheime fondsen naar diverse Zwiterse rekeningen.

Door zich tijdig uit de SS terug te trekken en zich voor te doen als eenvoudige soldaat van de Wehrmacht wist Beisheim volgens Knoop de dans te ontspringen. Met het geld van de Zwitserse rekeningen bouwde hij later zijn zakenimperium uit, beweert de journalist van joodse origine, die ook oorlogsmisdadiger Pieter Menten in 1976 aan de schandpaal nagelde.

Beisheim is eigenaar van de holding Metro AG, dat naast drieduizend Media Markt-winkels ook de warenhuizen van Kaufhof bezit. Inmiddels is het concern ook beursgenoteerd. Beisheim was al eerder in verband gebracht met de elitetroepen van Adolf Hitler, maar nog nooit eerder werd de link gelegd met kapitaal dat afkomstig zou zijn van de SS. Knoop zegt dit aan de kaak te willen stellen, ,,omdat ik ervan kots als ik die orthodoxe joden kapitalen zie uitgeven in de Media Markt in de diamantbuurt in Antwerpen.’’

(ANP)

bron
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik vraag me af welke gevolgen dit heeft. Indertijd heb ik ook (ik dacht hier) een artikel gelezen dat zei dat de voorouders van Bush mede-financieeers zouden zijn geweest van het derde rijk. Hier is eigenlijk ook geen gevolg van geweest.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Volgens zijn dossier was hij Scharführer (dus lang geen officier) in het Artillerie-Regiment van de Leibstandarte en in actieve frontdienst.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

hahha,, wat een artikel,,

nu begrijp ik waarom ik in die ss-winkel zo moeilijk aan Call Of Duty2 kwam die moffen willen geen spellen die hun ondergang uitbeelden verkopen! :D :D
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Arjen schreef:Ik vraag me af welke gevolgen dit heeft. Indertijd heb ik ook (ik dacht hier) een artikel gelezen dat zei dat de voorouders van Bush mede-financieeers zouden zijn geweest van het derde rijk. Hier is eigenlijk ook geen gevolg van geweest.
Het is ook een onduidelijk verhaal en ik denk dat de mensen zo langzamerhand een beetje moe worden van dit soort "spijkers op laag water zoeken" verhalen................
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

ja, ik zelf vind het een beetje zielig, MediaMarkt is handig en goedkoop ze zeggen geen Sieg Heil! als je afrekent dus ik vind het wel allemaal meevallen. Allemaal van die complot theorie bedenken pffff
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Net of dit zo bijzonder is... Zijn zeker duizenden mensen die rijk zijn geworden door ander hun verdriet.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Wat denkt hij daar nu nog mee te bereiken...
Het heeft vrij weinig nut denk ik.

Alleen weer een negatieve stroom van opmerkingen dat 'de joden alweer over de oorlog moeten beginnen te 'zeuren' ', want dat krijg je altijd bij dit soort dingen.
En wat Harro zegt heb ik ook gelezen (wiki), zijn feiten kloppen dus niet eens. (tenzij wiki het fout heeft?)

Ik irriteer me aan dit soort berichten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik vraag mij werkelijk af hoe betrouwbaar de verdere onderzoeksresultaten zijn van een journalist die van een Scharführer een officier maakt. Enerzijds omdat we uit de eerdere zaak rond Beisheim al bleek dat hij in de Leibstandarte diende en zijn BDC-file dit onderstreept en geen enkele bron (Führerliste, Dienstalterliste) ondersteunt dat hij officier was. Anderzijds omdat de rang van Scharführer (staff sergeant) mij niet de positie lijkt waarin men verantwoordelijk was voor het doorsluizen van geheime miljoenen naar Zwitserse rekeningen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Dus mag ik nu geen cdtje meer kopen? Hou toch op zeg.
Iedere keer wordt er wel weer iets gevonden wat politiek niet correct is.
Moeten we alle media markten dan maar sluiten?
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Sgt. Gallée schreef:nu begrijp ik waarom ik in die ss-winkel zo moeilijk aan Call Of Duty2 kwam die moffen willen geen spellen die hun ondergang uitbeelden verkopen! :D :D
Haha? En de tijd van de benaming van moffen hebben we nu wel gehad, laten we het gewoon maar op Duitsers houden. :wink: :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Als hij het zo wil spelen die onderzoeksjournalist, dan kunnen negers dus ook niets meer kopen in heel Nederland, was Nederland niet groot geworden dmv slavenhandel etc?

:roll:
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dat doet mij denken aan het verhaal over de witgoedwinkels van RoVaTo, enige jaren geleden. Je hoeft geen puzzelkampioen te zijn om daar de afkorting van Rost van Tonningen in te ontdekken. Er werd meteen een link gelegd met de weduwe Rost van Tonningen en er ontstonden speculaties over de duistere herkomst van het kapitaal, waarmee de firma was opgericht. Ten onrechte, want het bedrijf van de weduwe heette namelijk Handelsonderneming Verina en had niets met RoVaTo van doen.

Eens zien of meneer Knoop zijn aantijgingen daadwerkelijk kan bewijzen. Dat de oprichter van de Media Markt bij de SS is geweest zegt natuurlijk niets. Er zijn wel meer oud SS-, NSDAP- en Wehrmachtsmensen eigenaar, mede-eigenaar of directeur van grote bedrijven. Bruno Kahl, de vroegere directeur van de Bayer fabrieken (van de aspirine, jawel) was Eikenloofdrager en oud-officier in het Panzerregiment Grossdeutschland.

En dichter bij huis: de voorloper van onze publiekszender TROS (de grootste familie van Nederland :P ) werd gelanceerd vanaf het REM-eiland, waarvan Ir. P.S. Heerema een van de grote jongens was. Diezelfde Heerema was tijdens de oorlog o.a. officier in de Germaansche SS en medewerker van Rost van Tonningens Nederlandse Oostcompagnie en dáár hoor je ook niemand over.
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Wie ruimt de kots van Hans Knoop op, als bij een Shell tankstation een Orthodoxe Jood met zijn Ford benzine staat te tanken?

Henry Ford en Sir Henry Deterding (SHELL) waren grote medesponsoren van ene Adolf Hitler en zijn NSDAP.
Henry Ford was in Amerika een groot Anti-semiet en zelfs uitgever van een krant die nog feller op de joden afgaf dan de Nazi's.
Hiermede zijn de Nazi praktijken natuurlijk niet goed te praten.

Deterding is met een Duitse Militaire Erewacht begraven en een hakenkruisvlag bedekte zijn kist. Onze Koninklijke familie is nog altijd trotse bezitter van vele aandelen Koninklijke Olie.

Of stuurt Hans de orthodoxe en ander joden nu naar de Makro van de familie Fentener van Vlissingen, waarvan een der oud directeuren ook regelmatig een bezoek bij Adolf aflegde en zich zelfs een onderscheiding liet opspelden.
Even Googlen met Frederik Hendrik Fentener van Vlissingen en u zult zien dat deze ook niet erg anti-Duits was.
Frederik Hendrik doet niet voor niets aan de naam van een eerdere Stadhouder denken.
Kijk maar eens op de sites van http://www.TonBiesemaat.nl
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Ik vraag mij werkelijk af hoe betrouwbaar de verdere onderzoeksresultaten zijn van een journalist die van een Scharführer een officier maakt. Enerzijds omdat we uit de eerdere zaak rond Beisheim al bleek dat hij in de Leibstandarte diende en zijn BDC-file dit onderstreept en geen enkele bron (Führerliste, Dienstalterliste) ondersteunt dat hij officier was. Anderzijds omdat de rang van Scharführer (staff sergeant) mij niet de positie lijkt waarin men verantwoordelijk was voor het doorsluizen van geheime miljoenen naar Zwitserse rekeningen.

Precies, maar goed je bent onderzoeks journalist, na de zaak Menten heeft eigenlijk niemand meer interesse in je publicaties.
Tja dan moet je iets om toch nog een keer genoemd te worden voor je pensioen.
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie