amerika en duitsland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
*Annemieke*
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2006, 14:37

amerika en duitsland

Bericht door *Annemieke* »

Wat denken jullie dat gebeurt zou zijn als Amerika aan de kant van Duitsland Stond?
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

In hoeveel postjes heb je deze vraag gesteld ????

Maar in al m'n goedheid zal ik hier dan even op reageren......

Ik denk dat als Amerika aan de kant van Duitsland had gestaan dat dan de atoombom op Londen zou gevallen zijn...indien de oorlog al zolang geduurd zou hebben...wat ik dus ook betwijfel omdat de Amerikanen tesamen met Duitsland Operatie Zeeleeuw (de Duitse invasie van Groot-Brittannië) ten uitvoer hadden gebracht.

En dan zouden we nu dus iedere ochtend de hitlergroet naar de nazivlag moeten doen en een duits volklied moeten zingen...
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

En rusland dan zou die dan ook meteen zijn wapens op de grond leggen ik denk dat iedereen in een Lada rijdt maar dat kan niemand zeker weten. Misschien was er wel hulp uit Australië ofzo alles zou veranderd zijn dan.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Rusland en Engeland kregen flinke materiele hulp van Amerika, dus ik denk dat als amerika samen met duitsland had gestreden we nu inderdaad elke ochtend met onze arm naar een duitse vlag stonden te wapperen.... En Australie was mogelijk veroverd geweest door japan.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

micky schreef:ik denk dat iedereen in een Lada rijdt maar dat kan niemand zeker weten.
een Volkswagen :P
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

australie mag dan wel een groot land zijn maar heeft wat betreft hulp aan geallieerden in die fictieve oorlog een probleem: ze hebben/hadden niet meer inwoners dan nederland (geloof ik, of iets meer ofzo). van die mensen kan je nog geen 30%/20% inzetten... dus dat waren hoogstens een miljoen man geweest zijn. dat klinkt best veel maar ze konden die weer niet allemaal sturen vanwege japan, en amerika kon samen met duitsland aar zoveel meer man tegenover stellen dat dat van niet-noemenswaardige hulp zou zijn.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Dan zou er in Amerika oorlog zijn geweest, want Canada was *part of the British Commonwealth* en er wonen wel aardig wat mensen in Canada, dus de kans dat er in Amerika/Canada gevochten zou worden word groter.. De Amerikanen hadden ook een basis op IJsland.. ===> minder Duitse U-boten zouden gezonken zijn.. De VS zou wel eens Australië aan hebben kunnen vallen met Japan en samen met Japen en Duitsland Rusland..

Tegelijkertijd Seelöwe met Duitsland.. Amerika vanaf het Noorden en Duitsland vanaf het zuiden..

In Noord-Afrika zouden de Britten het alleen tegen de Duitsers en Italianen niet volgehouden hebben..

Kortom; Zonder de Amerikanen hadden de Britten het tegen Duitsland niet uitgehouden (dit is mijn opinie dan..)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Als Canada Amerika zou aanvallen zouden ze 4-5 fronten hebben
- tegen canada op eigen gebied.
-Samen met de Duitsers tegen de Russen
-England op hun knieen dwingen
-Als Australië zich ermee bemoeide dat proberen te veroveren.
-Noord Afrika de koloniën van Engeland en Frankrijk
-Als ze een 2de front in Rusland wilden beginnen ook nog.

Nou nou daar zouden ze hun handen aan vol hebben.
Misschien zullen er een paar van deze fronten niet gebeuren misschien wel. Niemand weet dat.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

niet allemaal tegelijk dan he ;) first things first. grootste dreiging (bijv. canada) onder handen nemen, ondertussen wat troepen en materieel aan de duitsers verschaffen, en na canada engeland, dan enevtueel wat hulp aan japan geven met australie (al hadden die dat waarschijnlijk niet nodig), en als laatste (of tegelijk met de voorgaande) de gebieden in afrika. voortdurend hulp en materiaal geven aan duitsland. aan het eind ook gewoon meevechten. kost hoop moeite, maar uieindelijk zou het wel lukken.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hoop moeite EN geld ;)!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

gamer0004 schreef:niet allemaal tegelijk dan he ;) first things first. grootste dreiging (bijv. canada) onder handen nemen, ondertussen wat troepen en materieel aan de duitsers verschaffen, en na canada engeland, dan enevtueel wat hulp aan japan geven met australie (al hadden die dat waarschijnlijk niet nodig), en als laatste (of tegelijk met de voorgaande) de gebieden in afrika. voortdurend hulp en materiaal geven aan duitsland. aan het eind ook gewoon meevechten. kost hoop moeite, maar uieindelijk zou het wel lukken.
EN als ze goederen naar Duitsland zouden sturen zouden ze denk ik wel een schop van de Engelsen op zee hebben gehad.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

de Engelse Navy hadden ze dan wel uit de pacific moeten halen en uit allerlei andere gebieden.. De Britse Navy was niet heel geweldig hoor.. De Britten kregen niet voor niets afdankertjes van de Amerikaanse marine.. de Britten hadden ook bijna geen vliegdekschepen.. en daar win je zeeslagen mee.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

De marine van de Royal Navy was zeker wel genoeg om de Duitse schepen te vernietigen alleen de U-boten werden ene probleem.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

micky schreef:De marine van de Royal Navy was zeker wel genoeg om de Duitse schepen te vernietigen alleen de U-boten werden ene probleem.
maar het gaat over de Royal Navy tegen de Amerikaanse Marine toch :?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

De Royal Navy tegen zowel de Kriegsmarine als tegen de Amerikaanse marine. De post is begonnen met de vraag: wat als Amerika aan de kant van Duitsland had gevochten. Dus het antwoord van micky kan ook op die manier worden opgevat is mijn mening.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie