Website over Bevrijding Groningen-Stad

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Website over Bevrijding Groningen-Stad

Bericht door Bjorn »

Ik loop al geruime tijd met het idee om een Website te maken over de Bezetting en Bevrijding van Groningen (stad Groningen).
Weet iemand waar ik het beste zo'n Website kan maken?
Iets wat gratis, makkelijk en ook nog mooi is? Want ik ben totaal niet handig in HTML-gedoe... :oops:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zelf; met een programma zoals Frontpage (zit bij bepaalde office-versies) en vele andere programma's. Je hebt ook nog van die sites waar je zelf dingen aan toe kunt voegen, maar daar ben ik niet zo in thuis.

Hoort dit in WOII Actueel trouwens? Alvast verplaatst naar "vragen".
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Als je van plan bent een serieuze website te gaan bouwen over het onderwerp dat je noemt zou ik (als ik jou was) eerst een plan op gaan stellen over wat je op je site wilt gaan plaatsen.

Bepaal een structuur, welke hoofd onderwerpen wil je hebben, welke subonderwerpen.

Bepaal een ontwerp van je website en ga oefenen met een programma zoals Frontpage of Dreamwaever zodat je je bedoelde ontwerp ook kan maken.

Als alles wordt zoals jij hebt bedoeld zal het alleen maar meer voldoening schenken als je website online is.

Ga er echter van uit dat dit niet een klus is van enkele dagen. Zeker als je HTML nog moet leren zal je geduld moeten hebben.........stapje voor stapje................veel oefenen...........en dan kom je er wel


Tegen de tijd dat alles werkt kan je eens gaan nadenken over een webstek voor je site. Dit kan bij gratis providers of je kan een URL aanschaffen voor dit doel.

succes en houd ons op de hoogte
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Bedankt voor de tips!!! :)

Nee, het is zeker geen klus waar je binnen een week mee klaar bent. (tenminste, als je het goed wilt hebben)
Ik ben nu van plan allerlei boeken door te spitten en grondig te lezen, en van daaruit bepaalde punten te noteren en daarvan weer verhaaltjes van te maken.

Hier ben ik zeker weten een paar maanden zoet mee. :)
Plaats reactie