Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik geloof dat ik het mbt. mevr. Verdonk volledig met Harro eens ben. Deze vrouw hoort niet in de regering thuis gezien ze een slaaf van haar emoties is. Verder wilde ik zeggen dat alhoewel ik het eens ben met KevinP dat onze samenleving wat rare regels heeft ik wel vind dat Ayaan het land uit moet. Regels zijn regels. Als we uitzonderingen gaan maken voor hoog opgeleiden dan zijn we ver van huis.

Overigens denk ik dat er een aantal heel vreemde zaken zijn die Ayaan omringen; ze heeft namelijk wel erg veel geluk gehad.:

- geen oorlogen meegemaakt - ze was al voor het uitbreken van de oorlog in Somalië weg
- in een huis in Nairobi wonen met beveiliging en een omheining in redelijke luxe -dmv geld van haar pa
- na 5 weken al een verblijfsstatus in Nederland (UITZONDERLIJK!) - en ze sprak in het AZC met de tv, sprak ze op die beelden Engels of Nederlands?
- een stormachtige carrière in de Nederlande politiek met als absolute hoogtepunt haar plaats bij de 100 meest invloedrijke mensen in de TIME-magazine lijst van 2005
- en dan nu als klapper een (hoge??) positie bij AEI (American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank in Washington)


Wat denken jullie hier eigenlijk van?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dubieus gevolg trouwens: de Hofstadgroep heeft gisteren onder leiding van Jermaine W. bloemen, chocolade en koekjes afgegeven bij de redactie van Zembla (VARA) om hen te danken voor de reportage waarover Hirsi Ali is gevallen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

KevinP schreef:"Afspraak is afspaak" is op zich geen slecht motto, maar wat als bepaalde afspraken eigenlijk helemaal niet zo goed gemaakt zijn?
Wat mij nog het meest tegenstaat is dat ze goede sier maakt met haar "afspraak is afspraak" maar dat van haar afspraken (beloften) van drie jaar terug (toen het kabinet aantrad) nog helemaal niets terecht is gekomen. Ik vraag mij werkelijk af waarom iedereen denkt dat Verdonk doet wat ze zegt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harro schreef:Ik vraag mij werkelijk af waarom iedereen denkt dat Verdonk doet wat ze zegt.
Door haar populistische taalgebruik misschien? "Dit pikken we niet!" tijdens de bijeenkomst op de Dam na de moord op van Gogh. Dit klinkt natuurlijk harstikke goed, maar het is gewoon een understatement, want wie pikt dit nou wel?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Potverdikkie, Let ik éven niet op, mis ik bijna deze discussie.

Laten we wel wezen: Die Verdonk is gewoon een populistische opportunist. Dit hele verhaal heeft ze geprobeert in te zetten voor haar eigen gewin. Ze wil namelijk fractievoorzitter worden.
Ze moest even laten zien dat ze durft op te treden.

De tweede kamer heeft zoals gewoonlijk weer veel te voorzichtig opgetreden. Ze hadden een motie van wantrouwen moeten indienen en aannemen. Weg met deze zelfingenomen vrouw.

Ik hoop werkelijk dat de VVD Verdonk zal kiezen als fractievoorzitter en lijsttrekker. Iedere partij de leider die het verdient.

Bah. Wat een walgelijke vertoning. Wat mij betreft is de situatie rond Taida identiek. Die hadden ze ook gewoon moeten toelaten.

Ons land speurt de hele wereld af naar talent om onze kenniseconomie te ondersteunen en Hirsi Ali sturen we weg.

Penny wise and Pound foolish deze regering.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik heb op zich niet zo'n medelijden met Ayaan Hirsch Ali. Ik vind dat ook zij wel erg graag in de publiciteit staat. Als je dit allemaal niet wilt, waarom begin je er dan zelf weer over in een interview? Of ben ik hierover verkeerd geinformeerd.

Het feit dat het beleid van Verdonk hard is en zwalkend ben ik ook mee eens. Deze vrouw reageert inderdaad altijd vanuit emoties en spreekt ook vaak voor haar beurt. Vandaar dat ze volgens mij de strijd met Rutten al verloren heeft.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Als Mevr. Verdonk zou waarmaken wat ze ambieert, namelijk hard, maar rechtvaardig beleid, dan zou ik het er nog steeds niet mee eens zijn.
Ik zou er dan echter wel respect voor kunnen opbrengen.

Mevr. Verdonk is mijn inziens slechts bezig in te spelen op onderbuikgevoelens in de samenleving. Angst voor buitenlanders, angst voor de islam, angst voor verandering.
Ze probeert zichzelf te presenteren als de rechtlijnige leider-met-ruggengraat.

Dát is de enige echte reden voor deze schlemielige actie!

Een hele kwalijke zaak. Hirsi Ali wordt geofferd voor haar persoonlijke ambities om partijleider te worden.

Even voor de goed orde: Met Ayaan Hirsi Ali ben ik het meestal ook niet eens.

Ik vind het een hele gevaarlijke figuur, onze ijzeren Rita. Een beetje de rattenvanger van Hamelen.

Harro schreef:
Wat mij nog het meest tegenstaat is dat ze goede sier maakt met haar "afspraak is afspraak" maar dat van haar afspraken (beloften) van drie jaar terug (toen het kabinet aantrad) nog helemaal niets terecht is gekomen. Ik vraag mij werkelijk af waarom iedereen denkt dat Verdonk doet wat ze zegt.
Volkomen terechte opmerking. Ik vraag me hetzelfde af.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Het spelletje wordt gespeeld,precies zoals links het heeft opgezet.
Als rita verdonk hirsi ali niets verwijt,word zij beschuldigd van nalatigheid en voorkeursbehandeling,werkt zij volgens de regels dan wordt haar onmenselijkheid verweten.
Makkelijk toch.
Zo raak je twee lastige vliegen in één klap kwijt.
Wij nederlanders zijn stom dat wij dit niet doorzien en dat nederland straks weer `bestuurd`wordt door softies als wouter bos.
Ik hoop dat rita het hoofd boven water houdt.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

De uitzending van het kamerdebat over hirsi ali heeft op onbarmhartige wijze de onbekwaamheid van de meeste woordvoerders onthuld.
Minister verdonk heeft niets anders gedaan dan een vaststelling op grond van onloochenbare feiten.
De vraag of mevrouw hirsi ali al dan niet in de kamer kan blijven,ligt ter beslissing van de kamer.
De minister wees daar bij herhaling op,maar het drong niet door.
DE kamerleden hadden kunnen uitspreken dat hirsi ali wat hen betrof kon blijven.
Maar het hoge woord kwam er niet uit.
`rechts`is in de door `links`opgezette valkuil getrapt.
Afgang voor beiden.
Het landsbelang is niet gediend.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

In normale situaties zou het bericht dat hirsi ali in dienst treedt van de denktank van president bush in linkse kringen fel worden veroordeeld.
Nu gaat men er om opportunistische redenen aan voorbij.
Men maakt zich intussen wel zorgen over de veiligheid van ali.
Terecht,maar die veiligheid is onder druk komen te staan door de instroom en aanwezigheid van vreemde elementen met terroristische bedoelingen,waartegen de minister wel wil optreden,maar voortdurend door de politiek werd en word dwarsgezeten.
De hypocrisie droop van het debat af.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Kom op zeg, is dit ook alweer een complot van 'links'? Dat heb ik vaker gehoord en ik vind dit complete onzin. De politiek bestaat uit een heleboel partijen en personen die allang niet meer in te delen zijn in twee kampen. De afbakening tussen 'rechts' en 'links' is meestal enkel nog een handig middel voor populisten om beschuldigingen te uiten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:Terecht,maar die veiligheid is onder druk komen te staan door de instroom en aanwezigheid van vreemde elementen met terroristische bedoelingen,waartegen de minister wel wil optreden,maar voortdurend door de politiek werd en word dwarsgezeten.
- Verdonk wil optreden tegen vreemde elementen met terroristische bedoelingen? Het probleem met het terrorisme in Nederland is juist dat het niet van buiten komt maar van binnenuit. Jongeren met een allochtone achtergrond die echter in Nederland geboren en getogen zijn. Daar kan de minister van vreemdelingenzaken helemaal niets tegen doen. Verdonk maakt zich vooral druk om 26 duizend uitgeprocedeerden en daar heb ik nog geen "elementen met terroristische neigingen" tussen kunnne ontdekken. Dat druk maken moet je overigens met een korreltje zout nemen hoor, want van het uitzettingsbeleid van Verdonk is de afgelopen jaren vrijwel niets terecht gekomen. Een bijzonder ineffectieve en dus slechte minister. "Ik hou woord" is haar motto: dezelfde minister die bijvoorbeeld nadrukkelijk beloofde dat haar uitzettingsbeleid geen gezinnen zou opbreken. Waarom houdt ze zich niet aan die belofte dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Diep triest,dat je verdonk met hitler linkt.

Maar heb je de reacties ook gelezen :lol: :lol: :lol:

En,hoe deskundig is een deskundige??
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

THOR schreef:Diep triest,dat je verdonk met hitler linkt.
Nee, niet Verdonk zelf wordt gelinkt met Hitler, maar haar motto "regels zijn regels" wordt vergeleken met het rechtsbeleid in nazi-Duitsland. Een vergelijking die wat mij betreft niet had gehoeven, want ook zonder deze vergelijking had Pressers haar boodschap duidelijk kunnen maken.

Dit is de belangrijkste boodschap van Pressers en daarmee ben ik het volkomen eens:
De wetenschapster vindt dat in een rechtsstaat de regels altijd moeten worden geduid naar hun strekking. Een bestuurder als Verdonk heeft bij de toepassing van regels de mogelijkheid een afweging te maken naar billijkheid en zorgvuldigheid, zei Pessers vandaag in het televisieprogramma Buitenhof.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gesloten