Zelfmoordcapsule op marktplaats

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat dit "origineel" is.
Vooral als men zoiets op Marktplaats aanbied, zegt het me al genoeg. Ik vertrouw niet eens een SS helm die op MP staat!!
Infanterie: Königin aller Waffen!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Bij zulke zaken is het sowiezo onmogelijk om na te gaan of die dingen origineel uit die periode zijn.
Wanneer je een vervelende schoonmoeder hebt, is het misschien wel een optie om haar te laten testen of het wel cyaankali is.
Klein btj door de thee doen, en je weet het :wink: :)
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

SiNiStEr schreef:
sturmman schreef:Dat buisje was een cm of 5...zo groot zijn die dingen naar mijn idee niet.

En wie zegt dat er cyaankali in zat in niet gewoon een desinfectans of wat dan ook...

Sbas
Moet je het proberen, dan weet je het meteen. Als je belletjes begint te blazen was het desinfectant en als je na een paar sec. niks meer doet was het toch dat andere. :evil: :P
Van Ciaankali ga je ook schuimbekken ;)

Sbas
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Mooi item, als het origineel was geweest!
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Jelle H. schreef:Mooi item, als het origineel was geweest!
Hehe dat zeg je goed :evil:
Kleine kans op originaliteit van zo'n ding ik heb helaas de foto ook niet gezien :cry:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Volgens mij is het strafbaar om dat te verkopen!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

zou best kunnen, maar je kunt toch ook bv gewoon cillit bang ofzoo slikken als je toch levensmoe bent :P
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Als het 5 cm is kan het ook cyanide uit een medic kist zijn. Ik heb de advertentie niet gezien, maar cocaine ed (ook in gebruik bij de wh) zat in zulke maat buisjes.
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

en daarbij kan je ook niet zeker weten of het nog wel werkt
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nee en zou het idd ook niet testen. Maar het is gewoon verboden.
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Voor de geïnteresseerde hij staat nog steeds op marktplaats alleen onder een andere link.
Hier bij ook een foto.

Afbeelding
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Zoiets had goring mee gesmokkeld onder zijn tong? Dan had ie wel een heel grote mond...
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

pionier schreef:Zoiets had goring mee gesmokkeld onder zijn tong? Dan had ie wel een heel grote mond...
Hoezo meegesmokkeld :?

Als je bedoelt met zn zelfmoord tijdens Neurenberg, lijkt me sterk aangezien ze strenge gecontroleerd werden. (Er was een bewaker die zei dat hij de capsule aan Goring gegeven heeft..)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Dat is 1 van de vele verhalen. Niemand kan zeggen of het waar is dat het door de 19 jarige soldaat aan hem is gegeven in een vulpen. Punt is dat hij het wel heeft bewaard op dergelijke plekken. Kan me niet voorstellen dat dat niet gemerkt zou worden.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

pionier schreef:Dat is 1 van de vele verhalen. Niemand kan zeggen of het waar is dat het door de 19 jarige soldaat aan hem is gegeven in een vulpen. Punt is dat hij het wel heeft bewaard op dergelijke plekken. Kan me niet voorstellen dat dat niet gemerkt zou worden.
Die soldaat zelf wel, en laat dat nou diegene zijn dat dat verteld heeft.

Maar we dwalen af ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie