Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:En de Hofstadgroep - de terroristen, de vrienden van Mohammed B. - is blij en stuurt bloemen en snoep naar de VARA omdat die in Zembla met hun reportage over Hirsi Ali de bal aan het rollen brachten. Links complot? Kom nou toch!
Lees bovenstaande eens...........
VARA = links.
Dus?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Waar slaat dat op herr schaarleider wat bedoel je daarmee Harro?
Die mensen die rekken en rekken hun behandeling maar als die mensen nou oprecht de bahandeling afmaken en dan weg gaan si het goed maar dat gebeurt vrijwel nooit.
Ik heb eenbeetje het idee dat je mij ook onmenselijk vind harro,vind het een beetje zwak omdan met herr schaarleider te gaan gooien.

mvg Jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
Waar slaat dat op herr schaarleider wat bedoel je daarmee Harro?
Mee eens, dit is niet nodig..
Die mensen die rekken en rekken hun behandeling maar als die mensen nou oprecht de bahandeling afmaken en dan weg gaan si het goed maar dat gebeurt vrijwel nooit.
Ik heb de indruk dat je zelf ook niet helemaal weet wat je hiermee bedoelt. Kun je dit eens toelichten?
Harro had het over de psychologische behandeling van de slachtoffers van de Schipholbrand. Waar heb jij het over?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik bedoel ermee te zeggen dat het vaak gebeurt in Nederland dat mensen voor dat ze het land verlaten een behandeling volgen voor wat dan ook en dit vaak onnodig lang gaat duuren,het is nou eenmaal zo dat veel mensen gewoon niet terug willen naar hun land.


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Waar slaat dat op herr schaarleider wat bedoel je daarmee Harro?
Dat jij je naar mijn smaak wel héél erg rechts opstelt. Dat gebrek aan menselijkheid geeft mij een vieze smaak in de mond en als historicus met een grote interesse in het Derde Rijk ben ik die mentaliteit vaker tegen gekomen.
Jasper J schreef:Die mensen die rekken en rekken hun behandeling maar als die mensen nou oprecht de bahandeling afmaken en dan weg gaan si het goed maar dat gebeurt vrijwel nooit.
Welk bewijs heb jij dat die mensen hun behandeling "rekken en rekken"? Het is godsgeklaagt dat diagnoses van drie therapeuten blijven liggen en het slachtoffer in al die gevallenna één behandeling weer een nieuwe therapeut kreeg, om dan plotseling na de vierde diagnose tot uitzetting over te gaan, iets waar de vorige drie therapeuten het absoluut niet mee eens waren. En dat de minister dit dan in de kamer "de zorgvuldigste behandeling" durft te noemen. En als dit nu haar enige misstap was. maar we hebben al die andere schandalige, ijskoude onmenselijke beslissingen die ik hierboven al noemde ook nog.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat het vaak gebeurt in Nederland dat mensen voor dat ze het land verlaten een behandeling volgen voor wat dan ook en dit vaak onnodig lang gaat duuren,het is nou eenmaal zo dat veel mensen gewoon niet terug willen naar hun land.


mvg jasper j
Over welk soort behandelingen heb je het dan?
Dat die mensen niet naar hun land-van-oorsprong terug willen ligt voor de hand. Ze zijn meestal niet voor niets gevlucht...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Het is nogal wat om iemand van onmeselijkheid te beschuldigen Harro.
Maar ik lig echt niet wakker van jouwe vieze smaak in je mond.
Ik ben idd rechts ingestelt maar gewoon gezond rechts ingestelt niet extreem rechts dus.
En wat jij allemaal tegen komt dat weet ik niet harro het ligter maar aan wat je rechts vind he.
Volgens mij heb jij een flink bord voor je kop,want ik denk dat jij er een beetje neigt mij een neo nazi te willen noemen.


mvg Jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dvaupel dat kan gaan van trauma,s tot ziekte familliezaken enz.


mvg Jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

THOR schreef:En de Hofstadgroep - de terroristen, de vrienden van Mohammed B. - is blij en stuurt bloemen en snoep naar de VARA omdat die in Zembla met hun reportage over Hirsi Ali de bal aan het rollen brachten. Links complot? Kom nou toch!
Lees bovenstaande eens...........
VARA = links.
Wat een kul zeg. Sinds wanneer zijn die 'Hofstad-pubers' (overigens vrijgesproken van terrorisme) nu opeens deel van een links complot? En als Nova 'links' is, er zijn nog -tig andere zenders met veel meer kijkers, dus met het het gevarieerde aanbod zit het wel goed lijkt me. (tenzij je Harry Mens ook deel laat uitmaken van het linkse complot.)
Mensenrechten organisaties wijzen er zelfs keer op keer op dat Nederland de internationale rechten van kinderen schendt. Recht op een beschermde jeugd, recht op onderwijs. Fundamentaire rechten.
Ik kan dit helaas vanuit mijn werk wel redelijk bevestigen. Dat nedserland 'voorop loopt' op een heleboel dingen-als bvb mensenrechten- is een fabeltje gelet op het stijgende aantal klachten bij het Europese Hof voor de rechten van de Mens. Het is dan ook wel leuk dat de Centrale Raad van Beroep aan minderjarige asielzoekers recht op bijstand heeft toegewezen aan kinderen terwijl hun ouders daar geen recht op hadden. Er is nog hoop dus.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Tja,.......onze rechtfilosoof dorien pessers zou zeggen ( over de mensen die verdonk haten ):Die verbeelden dat ze zelf zijn uitgezet. :mrgreen:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:
De minster word ondermeer het werken onmogelijk gemaakt door haar eigen partij.
Dus de VVD is ook al deel van de "linkse kliek"??
Dit terwijl de meerderheid van de Nederlandse bevolking het met de minister eens is.
Dat beweer je nu al voor de tweede keer.. Nu graag nog even onderbouwen... Hoe weet je dat?
Het éérste klopt,het partijbestuur heeft liever RUTTE.
Waarom,omdat die in hun ogen méér kiezers trekt.
Want men heeft een nieuw doelgroep ondekt,namelijk de allochtone kiezer.
Kijk maar naar de PVDA,die had meer dan 90% van de allochtone stemmen in a`dam.

En het tweede:Natuurlijk hoort de VVD niet bij de linkse kliek.
Maar je hebt er wel de ( zo noem ik ze altijd ) de linkse VVD`rs.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Mijn stem gaat in deze poll naar Verdonk.

Hoe je het ook bekijkt, uiteindelijk is deze situatie ontstaan door gedrag van Hirsi Ali tijdens haar asielaanvraag.

Verder denk ik dat welke actie Verdonk ook had ondernomen, ze het toch nooit goed had gedaan.
Als ze Hirsi Ali direct een paspoort had toegezegd had de hele kamer op zijn achterste poten gestaan omdat ze Taïda Pasic wél het land uit heeft gebonjoured. Nu kiest ze er voor om de wet te handhaven en dan is het ook niet goed, omdat het hier een collega-kamerlid betreft, gevolg: kamer ook op de achterste poten.
In elk geval heeft ze nu in eerste instantie dezelfde koers aangehouden als in soortgelijke 'high-profile' zaken, zoals die van Pasic.

Het feit dat ze Ayaan nu alsnog een paspoort wilt geven komt volgens mij door de grote druk van de kamer en het kabinet. Zij heeft haar lijn uitgezet, is tot de orde geroepen door de kamer en het kabinet en probeert nu aan hun wensen tegemoet te komen.

Daarnaast vind ik dat we niet alleen beschuldigend naar Verdonk moeten kijken, maar ook (misschien wel juist) naar Ayaan. Als zij niet had gelogen hadden we dit gezeur nu niet gehad. En natuurlijk ook naar de VVD top, die blijkbaar wist van haar leugens en haar toch verkiesbaar stelde.

Ik denk dus dat de actie van Verdonk, hoewel erg hardvochtig, voor haar de enige juiste optie is geweest.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Wacht eventjes hoor; er is helemaal niets juist aan de wispelturige verdonk wat mij betreft; MAAR aan de leugenachtige Ayaan ook niet. Geen van beide verdient het om het volk te vertegenwoordigen wat mij betreft want geen van beide is het vertrouwen waardig.

Mensen die ons volk vertegenwoordigen zijn hiervoor namelijk door ons geselcteert om VERANTWOORDELIJKHEDEN te nemen. Geen van beide zijn ze hierin bekwaam gebleken.

Ik wilde wel nog eventes zeggen dat van alle vertegenwoordigers die volkeren over heel de wereld ooit gehad hebben er überhaupt ontzettend weinig zijn die wisten hoe verantwoordelijkheden te nemen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

KevinP schreef:
MARKET GARDEN schreef:Daar is mee bereikt dat nu duidelijk is dat ook in ons bomvolle, vreselijk tolerante landje een grens bereikt kan worden.
Nederland is inderdaad best vol en ik vind het ook helemaal niet erg dat niet iedereen meer binnengelaten wordt. Maar Nederland wordt echt niet minder vol door mensen als Taïda weg te sturen. Het gaat mij echt om de mensen als zij die allang geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving: welk nut dient het om hen weg te sturen?
Harro en Kevin die bereikte grens sloeg op het eerst geld aannemen en dan weer via Frankrijk terug komen.
Laat haar dan zeggen, ik hoef het geld niet en maak eerst mijn school af.
De waarheid komt met de jaren
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:
Jasper J schreef:Links predikt altijd allemaal onzin dat dit kabinet een onmenselijk asiel beleid voert,wat is er onmeselijk aan een streng beleid?
Het na zes, zeven jaar uitzetten van ingeburgerde mensen, het uitzetten van gezinnen met kinderen die hier geboren zijn en zelfs al naar school gaan, het uitzetten van echtgenoten en echtgenotes van Nederlandse mannen en vrouwen, het uitzetten naar landen die volgens internationale mensenrechten organisaties niet veilig zijn, het uitzetten van mensen die na terugkeer in het land van herkomst in de gevangenis verdwijnen, martelingen ondergaan of zelfs vermoord worden, het uitzetten van asielzoekers naar heel andere landen dan het land van herkomst (Somaliërs naar Nigeria, etc.), het uitzetten van de ene ouder naar Iran en de andere ouder naar Bosnië terwijl de kinderen wel een verblijfsvergunning krijgen, het uitzetten van ouders terwijl hun overleden kind hier begraven ligt, het verdwijnen van 125 minderjarige asielzoekers uit uitzetcentra, het lekken van vertrouwelijke gegevens over de asielaanvraag naar de politie in het land van herkomst, het uitzetten van door brand getraumatiseerde asielzoekers terwijl hun behandelende psychiaters dit afraden, het ontwrichten van de gemeenschap waarin ingeburgerde asielzoekers woonden, enz., enz.

Je kunt je afvragen wat er eigenlijk wel menselijk is aan dit asielbeleid? Kun je daar een antwoord op geven, Jasper?
Persoonlijk heb ik liever een hard en in jouw ogen onmenselijk asielbeleid dan de open grenzen van de jaren 60, 70 en begin jaren 80

Dit harde beleid zorgt er in ieder geval voor dat Nederland nu nergens meer in de wereld bekend staat als het MEKKA voor asiel-avonturiers.

Dat jij het hier allemaal niet mee eens bent Harro is jammer maar ook niet meer dan dat.
Als historicus ken je vast de uitspraak wel "democratie is de dictatuur van de meerderheid"

Je vergelijkingen met het 3e rijk zijn absoluut misplaatst, ik noem dat inspelen op angstgevoelens het is net zo misplaatst als Femke Halsema via omwegen (Groen links en CPN) koppelen aan Stalin.
Het 3e rijk dreef op rassenhaat dat kan ik van de Nederlandse samenleving niet zeggen.
De waarheid komt met de jaren
Gesloten