Militaria voor militaria.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Militaria voor militaria.

Bericht door sobel »

hallo,

ik zat weer eens op de 6Pack site te kijken waar ze doen aan het progamma 'knollen voor citroenen'' het is hierbij de bedoeling dat iets word geruild voor weer iets waardevollers en zo maar door.

(dit is eerder door een canadees gedaan en lees hier het resultaat http://www.nu.nl/news.jsp?n=716816&c=50)

het klinkt dus erg leuk, en mischien is het een leuk idee om dit te doen met militaria, waarbij het 'laatste' item word geveilt en de opbrengst gaat naar een goed doel :) zo is iedereen tevreden, de een een nieuw item, de ander ook :)

mocht er interesse zijn in zoiets, dan heb ik wel zin het verder uit te werken. dit is nog maar een idee, dus niets is zeker :)

groeten

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Sjah, leuk, maar hoort dit bij verzamelen? Vind ik persoonlijk niet. :roll:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik denk niet dat mensen een duurder/zeldzamer item willen ruilen voor een minder waardevolle :P Maar wel een leuk idee opzich...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Edgar schreef:Sjah, leuk, maar hoort dit bij verzamelen? Vind ik persoonlijk niet. :roll:
agoed ik wist niet precies waar ik het moest planten, en het heeft enigzins met verzamelen temaken :), je verzamelde item ruil me om weer een ander item in je collectie op te nemen, maargoed de mods oordelen maar of dit hier thuishoort of in de babbelbox
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik vind het een leuk idee maar niet voor militaria eerlijk gezegt.

WWII militaria zijn historische objecten met een verhaal en een geschiedenis erachter, dit hoort geen ruil-object te worden en dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden. Maar wellicht zijn het met andere spullen te doen ofzo, wie weet.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

daar heb je gelijk in ja, zo had ik het nog niet gezien.
maar zoals ik al zei het is maar een idee :) mischien een idee om het te doen met andere objecten of zoiets :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik heb in mn studenten intro met een ei en een appel ook moeten ruilen, alleen brachten wij t er niet goed vanaf met onze gruilde waardeloze troep. Maar een kennis had op een gegeven moment een oude mazda gescoord :shock:

PS: Ik zou er ook niet aan mee doen eigenlijk :oops:


Sbas
Plaats reactie