Duits verzamelen, nee! Alleen geallieerd, ja!???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Skylighter schreef:Altijd leuk om te zien hoe mensen van 13 hier vaak afgezeken worden. Jullie snappen best wel wat hij bedoeld...
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=13399 Hier wordt hij anders niet afgezeken. Het tegenovergestelde zelfs.


Maar met dit soort uitspraken in dit topic? Dan zou ik hem aanraden om eerst wat informatie te doen ophalen ipv zulke uitspraken te doen, en aangezien hij dat niet heeft gedaan zou ik zeggen, zeg dan helemaal niets.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

En hij heeft zelf een U-boot Spange....... :?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Polte schreef:
Skylighter schreef:Altijd leuk om te zien hoe mensen van 13 hier vaak afgezeken worden. Jullie snappen best wel wat hij bedoeld...
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=13399 Hier wordt hij anders niet afgezeken. Het tegenovergestelde zelfs.
Wat heeft het ermee te maken dat hij daar niet afgezeken wordt. Ik moet Skylighter 100% gelijk geven. Je moet nu niet net gaan doen of je zelf nooit schrijffouten maakt. Die schrijffout had ikzelf misschien ook nog wel gemaakt, laat staan een jongen van 13 jaar oud.
Polte schreef: Maar met dit soort uitspraken in dit topic? Dan zou ik hem aanraden om eerst wat informatie te doen ophalen ipv zulke uitspraken te doen, en aangezien hij dat niet heeft gedaan zou ik zeggen, zeg dan helemaal niets.
Jij kunt niet weten of hij daarover informatie op gezocht heeft of niet en daarnaast heeft. Overigens laat ik even buiten beschouwing of Nander gelijk heeft of niet. Ik ben het namelijk niet helemaal met hem eens. Het is afhankelijk van je verzamelgebied of je zo'n pop neer kunt zetten of niet.
Waffenambt schreef:En hij heeft zelf een U-boot Spange....... :?
Dus??? :?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Om ff on-topic te blijven, ik begrijp jullie agrumenten van hisotrische waarde etc, goed. Toch blijft duits in sommige ogen een gevoelige aangelegenheid. Rémy carré legde het netjes uit. Ik moet zeggen dat ik wel door deze topic meer sympathie ben gaan krijgen tegen over Duits verzamelaars het respect is groter geworden dat ik heb tegenover deze verzamelaars. Hier ben ik er blij om!

mvg,

Bjørn
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
bomber_nander
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:20
Locatie: mECHELEN

Bericht door bomber_nander »

Waffenambt schreef:En hij heeft zelf een U-boot Spange....... :?
als je dat ziet liggen op een rommelmarkt voor een paar euro's, dan koop je dat toch...
Gebruikersavatar
braaf manneke
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2006, 18:07
Locatie: mechelen(een boeregat in belgie)

Re: Duits verzamelen, nee! Alleen geallieerd, ja!???

Bericht door braaf manneke »

Edgar schreef:
Sgt. Gallée schreef:maar een ijzeren kruis in me vitrine, nee dat liever niet!
Die voormalige eigenaar heeft waarschijnlijk ook gewoon z'n leven gewaagd voor dat stukje eremetaal, en verdient net zo veel respect als bijvoorbeeld een britse medaille. Wel is de ideologie verkeerd, maar het percentage fanatieke nazi's in het Duitse leger was erg klein, dus ik zie totaal geen reden om zoiets niet in je vitrine te willen hebben.
Ook al vochten ze voor een verkeerd doel, het was HUN gevecht, van die soldaten in het Duitse leger, en dat dient ook gerespecteerd te worden.
ben ik het helemaal mee eens :yes:
Duits wo2 militaria gezocht
Gebruikersavatar
braaf manneke
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2006, 18:07
Locatie: mechelen(een boeregat in belgie)

Bericht door braaf manneke »

Polte schreef:
bomber_nander schreef: duits verzamelen op zich vind ik niet erg ik vind het alleen zielig waneer iemand een duitse beul van auswitch of zo maakt........ :)
Leer eens Auschwitz maar eens goed te typen, ga daarna boeken lezen en dan praten we wel verder.....

Don't you think?
typfoutje kan gebeuren he
Duits wo2 militaria gezocht
Gebruikersavatar
braaf manneke
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2006, 18:07
Locatie: mechelen(een boeregat in belgie)

Bericht door braaf manneke »

bomber_nander schreef:
Waffenambt schreef:En hij heeft zelf een U-boot Spange....... :?
als je dat ziet liggen op een rommelmarkt voor een paar euro's, dan koop je dat toch...
ik heb ook een frontspange gekocht en da was ma vo 5 euro. en als ge ier komt om ne maat van mij uit te maken, komt da dan eens voor mijn deur doen en ni ier.
Duits wo2 militaria gezocht
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

let aub ff op je spelling, ik kan het echt moeilijk lezen, daarbij ook nog, gaan we hier dreigen? laten we het aub volwassen houden..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Graag weer naar het onderwerp.
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Ik pik een beetje laat in op het topic en heb het snel snel eens overlezen.
Ik begrijp het standpunt van Sgt.Gallée maar dat is dan ook zijn persoonlijke mening. Zelf ben ik al een 8 jaar verzamelaar van militaria, zo'n 75% van mijn collectie beslaat dan ook Duits materiaal WO2. Thuis, vrienden, familie etc. weten dat ik dit verzamel, in het begin kreeg ik daar ook wel antwoorden op van 'hakenkruis hier, hakenkruis daar' maar eens een goede repliek geven en je standpunt verdedigen en de kous is af.
Ook ik ben van mening dat de Duitse soldaat vocht in een oorlog die eigenlijk niet de zijne was, ook hij was trots op zijn stukje 'metaal' en met recht en reden. Wehrmacht soldaten hebben even moedig gestreden als US, Brits, enz.. Zelf heb ik een Ijzeren Kruis 2e klasse 1914 liggen (zie foto links onderaan) en is dat voor mij evenwaardig als een andere medaille gestreden door een geallieerde soldaat. Ik ontken natuurlijk niet dat er geen oorlogsmisdaden gepleegd zijn maar dat is echt door een minderheid van de troepen gebeurd, de meesten waren gewone burgers die als vrijwilliger in dienst getreden zijn. Net zoals zovele 'private' US soldaten..

Afbeelding

En wat met Duitse burgers die door Amerikanen neergeschoten werden? Je gaat me toch niet vertellen dat de Amerikanen geen wraakgevoelens jegens de Duitse bevolking hadden als reeds enkele van hun makkers gesneuveld waren? Oorlog is wreed en onbegrijpelijk. Maar je moet ook het standpunt begrijpen van degene aan de andere zijde, als je documentaires ziet waar Duitse veteranen aan het woord zijn, dan zal je ook zien dat hun tranen even bitter zijn als die van geallieerde vets.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Waarom niet Duits verzamelen? Oké, de geallieerde waren ''the good guys'', maar dat betekent niet dat je dan meteen een Neo bent, absoluut niet. Ik verzamel Duitse spullen omdat dat voor mij meer waarde heeft, wat ook is. (misschien niet airborne spullen) Dus voor mij JA, Duitse spullen komen mijn verzamelkast in.
82nd All Americans
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Antex schreef:Waarom niet Duits verzamelen? Oké, de geallieerde waren ''the good guys'', maar dat betekent niet dat je dan meteen een Neo bent, absoluut niet. Ik verzamel Duitse spullen omdat dat voor mij meer waarde heeft, wat ook is. (misschien niet airborne spullen) Dus voor mij JA, Duitse spullen komen mijn verzamelkast in.
Late reactie :P
Plaats reactie