Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Onzin Harro waar een wil is is een weg.
Het westen heeft al genoeg geld in de 3de wereld gestopt als het nou wat oplevert zeg ik hoera maar het levert niks op.
Er kwam alleen maar mee honger en geweld deze mensen willen duidelijk niet.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Market Garden, wil je nu echt beweren dat wij fabrieken brachten waar ze daar wat aan hebben? Sorry, maar het leverde wat arbeidsplaatsen op maar de winsten gaan allemaal naar de westerse eigenaren van de fabrieken. Het gros van de derde wereldlanden, indien die niet gebukt gaan onder oorlogen, is totaal afhankelijk van het westen: westerse toeristen, westerse bedrijven, westerse banken en export naar het westen tegen door het westen bepaalde prijzen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Er kwam alleen maar mee honger en geweld deze mensen willen duidelijk niet.
Nee, dat zal het zijn. Deze mensen hebben veel liever oorlog, genocide, hongersnood, dood en ellende. Daarom vluchten ze er ook zo massaal voor :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Market Garden, wil je nu echt beweren dat wij fabrieken brachten waar ze daar wat aan hebben? Sorry, maar het leverde wat arbeidsplaatsen op maar de winsten gaan allemaal naar de westerse eigenaren van de fabrieken. Het gros van de derde wereldlanden, indien die niet gebukt gaan onder oorlogen, is totaal afhankelijk van het westen: westerse toeristen, westerse bedrijven, westerse banken en export naar het westen tegen door het westen bepaalde prijzen.
Dat klopt, hoorde van de week een verhaal dat wij ontwikkelingshulp geven in een bepaald land voor een kippenboederij maar vervolgens dat land verbieden die zelfde kip naar de EU te exporteren. Zeer krom dus!

Maar nogmaals, ik voel me niet SCHULDIG met daaraan gekoppeld een ruimhartig vluchtelingenbeleid.
Ben wel een voorstander van eerlijke handel, en nog belangrijker VRIJE handel.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jasper J schreef:Sommige mensen in andere landen zouden idd een stapje meer moeten zetten jah.
Maar daar heeft men geen zin we gaan wel lekr naar Nederland daar hebben ze alles voorelkaar zo denk men harro.
En Nederland maar geld geven aan die landen wat gebeurt ermee oorlog en nog meer oorlog.
Als de steun al zou leiden tot oorlog: zou dat ook niet ook een heel klein beetje kunnen liggen aan de manier waarop geld gegeven werd? Of toch maar de volksaard van de derde wereld?
Jasper J schreef: We moeten eerst nu maar eens voor ons zelf gaan zorgen,dat kan mischien hard overkomen maar het is wel de waarheid.
Dat is 'de waarheid' niet, maar een mening. En het komt niet alleen hard over, het ís ook hard. 'Laat hen maar verrekken, want wij moeten voor onszelf zorgen'. Wij kunnen de derde wereld gerust helpen zonder onze eigen 'verzorging' in het gedrang te brengen. Zoals je eerder al zei: waar een wil is is een weg.

Met schuldgevoel kom je inderdaad nergens, met de nodige dosis realisme en menselijkheid wél.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Harro je zit nu wel de hele tijd te zeggen dat die mensen die hierheen komen op de vlucht zijn etc. maar er was een week terug nog een programma op NL 1 dacht ik.. daar stond dat 91% van alle mensen die hierheen komt/ is gekomen het doet om hier geld te verdienen en maar 9% om oorlog te ontvluchten.. doe nou niet alsof elke buitenlander die hier een verblijfsvergunning wil hebben een ramp heeft meegemaakt ofzo..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zeg ik dat ze hier allemaal komen om te vluchten dan? Waar zeg ik dat?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mike.H schreef:Harro je zit nu wel de hele tijd te zeggen dat die mensen die hierheen komen op de vlucht zijn etc. maar er was een week terug nog een programma op NL 1 dacht ik.. daar stond dat 91% van alle mensen die hierheen komt/ is gekomen het doet om hier geld te verdienen en maar 9% om oorlog te ontvluchten.. doe nou niet alsof elke buitenlander die hier een verblijfsvergunning wil hebben een ramp heeft meegemaakt ofzo..
Op de vlucht zijn ze natuurlijk altijd, is het niet voor levensgevaar dan is het wel voor de armoede of iets anders. Het is dus belangrijk op tijd te analyseren waar de asielzoeker kan ingedeeld worden door gedegen en snel onderzoek. Er niet voor zorgen dat een onterechte aanvraag pas na de volledige integratie van de aanvragers als onterecht wordt verklaard dus. Wat hier al enkele malen is gezegd.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:Zeg ik dat ze hier allemaal komen om te vluchten dan? Waar zeg ik dat?
lees eerst wat ik zeg; je zit nu wel de hele tijd te zeggen dat die mensen die hierheen komen op de vlucht zijn
dat zei ik en niet allemaal..

en Peter een immigrant is toch niet altijd op de vlucht.. kijk naar de Nederlandse immigranten die naar Canada gingen ofzo die gingen erheen om een nieuw bestaan op te bouwen of omdat ze grond zochten.. niet omdat ze op de vlucht waren, maar iig ik snap wel wat je bedoeld en je hebt gelijk..

maar ik hou het hierbij, want ik heb al gezegd wat ik vind en daar blijf ik bij..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike, je zegt ook: "doe nou niet alsof elke buitenlander die hier een verblijfsvergunning wil hebben een ramp heeft meegemaakt ofzo."

Daarom herhaal ik mijn vraag. Zeg ik dat ze hier allemaal komen om te vluchten dan? Waar zeg ik dat?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Mijn toon klinkt hard en is ook hard okeej,maar het is wel de enigste oplossing gewoon de mensen daarhouden.
De genen die hier heen komen snel beoordelen en eventueel snel uitzetten.
Men moet voor zichzelf gaan zorgen en daar is helemaal niet mis mee,je eigen volk kan je ook niet laten verrekken.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Te triest voor woorden. Ik trek mij terug uit deze discussie voor ik mij echt kapot ga ergeren.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dat is je goedrecht Harro,prettige dag verder.


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jasper J schreef:Mijn toon klinkt hard en is ook hard okeej,maar het is wel de enigste oplossing gewoon de mensen daarhouden.
De genen die hier heen komen snel beoordelen en eventueel snel uitzetten.
Waarom zou je nog beoordelen als je iedereen buiten wilt houden?
Men moet voor zichzelf gaan zorgen en daar is helemaal niet mis mee,je eigen volk kan je ook niet laten verrekken.
Toon eens aan hoeveel Nederlanders verrekken per nieuwe immigrant.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik zal de cijfers wel eens opzoeken alsik wat heb dan horen jullie het wel.
Maar ik vind de toon van deze discussie een beetje jammer,de sfeer vind ik wat kwaad en hatelijk das nergens voor nodig denk ik zo.



mvg jasper j
Aude Audenda
Gesloten