Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Ik zal de cijfers wel eens opzoeken alsik wat heb dan horen jullie het wel.
Maar ik vind de toon van deze discussie een beetje jammer,de sfeer vind ik wat kwaad en hatelijk das nergens voor nodig denk ik zo.



mvg jasper j
We zijn allen nieuwsgierig naar je cijers.

V.w.b. de toon van het gesprek neem ik ook aan dat je de hand een beetje in eigen boezem steekt?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Een klein beetje wel jah dvaupel ik maak ook del uit van de discussie het lijkt me het beste om een rust pauze in te lassen en dan weer fris verder te gaan .

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Jasper J schreef:Mijn toon klinkt hard en is ook hard okeej,maar het is wel de enigste oplossing gewoon de mensen daarhouden.
De genen die hier heen komen snel beoordelen en eventueel snel uitzetten.
Men moet voor zichzelf gaan zorgen en daar is helemaal niet mis mee,je eigen volk kan je ook niet laten verrekken.

mvg jasper j
Volgens mij heeft u niet helemaal door dat u met simplistische oplossingen ("ophoepelen") een zeer gecompliceerd probleem als globalisatie en de daaraan verbonden migratie niet kunt oplossen. Waar ik me bij u het meest aan stoor is het volkomen gebrek aan menselijke maat en inlevingsgevoel.

Boven is door diverse deelnemers al aangegeven dat het geval Ayaan krokodillentranen heeft opgewekt -vooral in de Tweede Kamer. Ik ken persoonlijk diverse asielzoekers aan wie ik een Nederlands paspport meer gun dan aan Ayaan. Als die mensen er uit moeten word ik zeer waarschijnlijk burgerlijk ongehoorzaam.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ow nu gaat het om gunnen ,slim idee we schaffen de wetten of en we geven het paspoort aan mensen die we het gunnen hou even op zeg.
Ik kan me perfect in leven in mensen maar soms moet de wet gewoon uitgevoert worden hoe hard dat ook mogen zijn .
Aan wetten en regels hebben we te danken dat wij het best goed hebben in Nederland .


jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Jasper J schreef:Ow nu gaat het om gunnen ,slim idee we schaffen de wetten of en we geven het paspoort aan mensen die we het gunnen hou even op zeg.
Ik kan me perfect in leven in mensen maar soms moet de wet gewoon uitgevoert worden hoe hard dat ook mogen zijn .
Aan wetten en regels hebben we te danken dat wij het best goed hebben in Nederland .


jasper j
Ja hoor, verdraai mijn woorden even zeg! Eerst mijn berichtje lezen, nadenken en dan verder praten. Als u zo door blijft gaan ga ik dezelfde kamer als Harro zoeken en daar een biertje drinken.

Dat 'we' het zo goed hebben hebben 'we'overigens helemaal niet aan onze wetten en regels te danken. Wel eens van 'non-sequitur' gehoord?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dan ga je lekr een biertje drinken sucses.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik ga trouwens lettelijk een biertje drinken en discuseer na een rustpauze graag verder.

mvg jasper j :lol:
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Okee; ik zat vanmiddag dit hele gesprek eens op mijn werk te volgen (het is aardig hard gegaan vandaag merkte ik) en ik moest mijzelf bedwingen niet te reageren (helaas mag ik dit niet op mijn werk).

Het is ook eigenlijk zo dat wat ik wilde zeggen best wat tijd vergt om goed "op papier" te zetten dus is het misschien wel goed dat het zo gelopen is. Ik wilde iets toevoegen aan deze discussie door in te gaan op iets wat Jasper J zei:
J.J. schreef: het lijkt me het beste om een rust pauze in te lassen en dan weer fris verder te gaan .
Dit lijkt mij namelijk een prima plan. Ik had namelijk vanmiddag op mijn werk dus zitten bedenken wat ik wilde zeggen en gezien het mij toch wel iets van tijd zal kosten om dit goed te zeggen wilde ik hier de tijd voor nemen.

Mijn voorstel is dus dat ik eens goed mijn best ga doen en dan een mooi topic open om daarin de situatie eens mooi te ontleden en dan daarna met frisse moed overnieuw in dit onderwerp te duiken.

Lijkt jullie dit iets?

Arjen
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Soms vraag ik me af of mensen nog wel weten dat ze het hebben over medemensen. Mensen die helemaal niet zoveel verschillen van onszelf. Men zou zich wat meer in hen moeten verplaatsen om zo een wat minder generaliserend oordeel te hebben.

Verder bemoei ik me verder niet me deze discussie. Discussies vol generalisatie zijn al meerdere keren op dit forum voorgekomen en daarmee zijn we ook niks opgeschoten. Gelukkig zijn er ook een heleboel mensen die hun mening kunnen vormen zonder te generaliseren en populistische uitspraken te doen. Andere mensen zouden nog veel kunnen leren van de geschiedenis, maar daar staan ze waarschijnlijk helemaal niet voor open. Jammer, want over de Tweede Wereldoorlog zouden ze een heleboel kennis kunnen opdoen die geprojecteerd kan worden naar dergelijke actuele vraagstukken.

Wellicht dat Verdonk ook weer eens in de geschiedenisboeken zou moeten duiken, zodat we volgend jaar niet meer vermeld staan in het jaarboek van Amnesty International?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ben het er mee eens Arjen.

mvg jasper j
Aude Audenda
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

MARKET GARDEN schreef:6/ 7 jaar is inderdaad erg lang maar wordt vaak veroorzaakt door bijvoorbeeld het weggooien van paspoorten. Daardoor kan de IND niet controleren wat waar is van het verhaal, zelfs niet eens waar een vluchteling vandaan komt.

Een asielzoeker / vluchteling met een duidelijk controleerbaar verhaal zal niet 6/7 jaar moeten wachten.
Buiten dat geld ook hier weer de goeden moeten onder de kwade lijden.
Als er in heden en verleden niet zo was gerommeld met aanvragen had de IND veel ruimhartiger kunnen omgaan met aanvragen.

Over dat 6/7 jaar moeten wachten gesproken,daar is men zelf ( de vluchteling ) ook verantwoordelijk voor.
Als men is afgewezen kan/gaat men in beroep,en dat keer op keer.
Dat moet veranderen in,éénmaal afgewezen dan het land uit.
En dan over de kinderen die hier zijn geboren,in de eerste plaats is men daar zelf verantwoordelijk voor.
Als een echtpaar/stel zonder kinderen word afgewezen,wordt men geadviseerd ( men kan dus meerdere keren een aanvraag doen ) om kinderen te nemen zodat men meer kans heeft om te worden toe gelaten .
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

NOS-TT, pagina 105
Kinderartsen moeten zich verzetten tegen het uitzetten van zieke kinderen die illegaal in Nederland zijn. Dat vindt de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde. De NVK heeft een gedragscode voor artsen gemaakt. Daarin staat wat kinderartsen moeten doen als een patientje mogelijk wordt uitgezet. Als de gezondheid in gevaar komt moet de arts bezwaar maken. Verder mag hij patientjes nooit weigeren, ook geen onverzekerde of illegale kinderen. Ook moeten artsen het maatschappelijk werk waarschuwen als dat nodig is. De code moet nog door de leden van de NVK worden goedgekeurd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:NOS-TT, pagina 105
Kinderartsen moeten zich verzetten tegen het uitzetten van zieke kinderen die illegaal in Nederland zijn. Dat vindt de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde. De NVK heeft een gedragscode voor artsen gemaakt. Daarin staat wat kinderartsen moeten doen als een patientje mogelijk wordt uitgezet. Als de gezondheid in gevaar komt moet de arts bezwaar maken. Verder mag hij patientjes nooit weigeren, ook geen onverzekerde of illegale kinderen. Ook moeten artsen het maatschappelijk werk waarschuwen als dat nodig is. De code moet nog door de leden van de NVK worden goedgekeurd.

Kinderen is heel moeilijk, vooral ziek.
Wat ik me wel eens afvraag is het volgende:

2 mensen (man en vrouw) zijn illegaal in Nederland en er wordt tijdens hun verblijf IN Nederland een kind geboren.
Die is dan toch automatisch Nederlander?
En daar aan gekoppeld de vraag; Heeft het kind dan leerplicht? Recht op kinderbijslag?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

koos24 schreef:
Harro schreef:NOS-TT, pagina 105
Kinderartsen moeten zich verzetten tegen het uitzetten van zieke kinderen die illegaal in Nederland zijn. Dat vindt de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde. De NVK heeft een gedragscode voor artsen gemaakt. Daarin staat wat kinderartsen moeten doen als een patientje mogelijk wordt uitgezet. Als de gezondheid in gevaar komt moet de arts bezwaar maken. Verder mag hij patientjes nooit weigeren, ook geen onverzekerde of illegale kinderen. Ook moeten artsen het maatschappelijk werk waarschuwen als dat nodig is. De code moet nog door de leden van de NVK worden goedgekeurd.

Kinderen is heel moeilijk, vooral ziek.
Wat ik me wel eens afvraag is het volgende:

2 mensen (man en vrouw) zijn illegaal in Nederland en er wordt tijdens hun verblijf IN Nederland een kind geboren.
Die is dan toch automatisch Nederlander?
En daar aan gekoppeld de vraag; Heeft het kind dan leerplicht? Recht op kinderbijslag?
Twee mensen echtpaar/stel die illegaal zijn in nederland,die hier een kind verwekken.
Dat kind is bij geboorte geen automatisch nederlander.
Waarom niet?
Simpel,omdat de ouders dat op dat moment ook niet zijn.

Het kind wordt als pressie middel gebruikt om het nederlanderschap te verkrijgen.
En dat is zeer verwerpelijk.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Koos24 schreef
2 mensen (man en vrouw) zijn illegaal in Nederland en er wordt tijdens hun verblijf IN Nederland een kind geboren.
Die is dan toch automatisch Nederlander?
En daar aan gekoppeld de vraag; Heeft het kind dan leerplicht? Recht op kinderbijslag?
Da's nou het frappante; Als een kind wordt geboren uit 2 niet-Nederlandse ouders dan heeft het kind NIET de Nederlandse nationaliteit, maar kan dit op de 18e verjaardag wèl aanvragen.
Hoe het zit met leerplicht e.d. weet ik eerlijk gezegd niet.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten