Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

IJsbrand schreef:Beste mensen,

Volgens mij valt de Nederlandsche Spoorwegen onder het bewind van minister Karla Peijs en hebben jullie al enkele dagen op Rita liggen te kankeren, die met deze trein weinig van doen heeft.
precies,
dat je een objectief bericht plaats oke,
kunnen we met zen alle op de ns gaan schelden
maar om je eigenmening er dan in te gaan verwerken
gaat mij te ver want niet iedereen deelt die mening,
zo is het geen objectief bericht meer.
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Beste Wittmann,

Volgens mij zit jij ook in de verkeerde trein.
Ik snap weinig van jouw verhaal......
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

IJsbrand schreef:Volgens mij valt de Nederlandsche Spoorwegen onder het bewind van minister Karla Peijs en hebben jullie al enkele dagen op Rita liggen te kankeren, die met deze trein weinig van doen heeft.
Daar ging het helemaal niet om. Het gaat om de mentaliteit die past bij de stijl van minister Verdonk met als achtergrond dat ze premier wil worden van ons land. Vandaar: Nederland nieuwe stijl.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Harro je haalt er weer Verdonk bij,heb je een soort obsessie voor deze vrouw ofzo?
Okeej het kan niet wat er gebeurt is maar het slaat nergens op om te zeggen land van Verdonk.
Erg jammer dat je gewoon door gaat omdeze moedige vrouw zwart te maken.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat je niet tegen de feiten kunt is jouw probleem hoor Jasper. Ik heb het ook helemaal niet over specifiek Verdonk maar over een mentaliteit die groeit in Nederland en waarvan zij een belangrijke exponent is. Bovendien wil ze leider worden van dit land waardoor die mentaliteit een breder perspectief krijgt. Haar populariteit spreekt boekdelen. Opnieuw vieren onderbuikgevoelens, nauwelijks verholen racisme en kleinburgerlijk denken hoogtij. Nederland wordt een eng land en het gedrag van de conducteur en de minister zijn daar voorbeelden van.

Wil je nog een voorbeeld? Een man, 63 jaar oud, ziet twee weken geleden aan het strand hoe enkele jongens hout aansteken. Als de vlammen verschijnen het helmgras vlam vat kruipt de man snel onder een prikkeldraad afzetting door en dooft de vlammen met zand. Hiermee is een flinke duinbrand voorkomen en de nabijgelegen strandtent gered. Als helmgras in brand staat verspreid het vuur zich namelijk razendsnel. Een held? Niet volgens de dienstdoende wetshandhaver. Die geeft de man een boete van 65 euro. Door onder het prikkeldraad door te kruipen had hij verboden terrein betreden. Hij had 112 moeten bellen en daarna op de brandweer moeten wachten. Regels zijn regels.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Het enige wat jij doet is die paar foute dingen er uit halen,jij maakt mensen zelfs wijs dat als ze voor verdonk zijn toch wel racistisch zijn.
Heel jammer Harro ik vind je postings over wo2 altijd heel interesant maar had dit niet achter je gezocht.
Verdonk racist Nederlandse bevolking ook zo ingestelt?
Waar haal je die onzin toch vandaan.

mvg jasper j
Aude Audenda
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Dat je niet tegen de feiten kunt is jouw probleem hoor Jasper. Ik heb het ook helemaal niet over specifiek Verdonk maar over een mentaliteit die groeit in Nederland en waarvan zij een belangrijke exponent is. Bovendien wil ze leider worden van dit land waardoor die mentaliteit een breder perspectief krijgt. Haar populariteit spreekt boekdelen. Opnieuw vieren onderbuikgevoelens, nauwelijks verholen racisme en kleinburgerlijk denken hoogtij. Nederland wordt een eng land en het gedrag van de conducteur en de minister zijn daar voorbeelden van.

Wil je nog een voorbeeld? Een man, 63 jaar oud, ziet twee weken geleden aan het strand hoe enkele jongens hout aansteken. Als de vlammen verschijnen het helmgras vlam vat kruipt de man snel onder een prikkeldraad afzetting door en dooft de vlammen met zand. Hiermee is een flinke duinbrand voorkomen en de nabijgelegen strandtent gered. Als helmgras in brand staat verspreid het vuur zich namelijk razendsnel. Een held? Niet volgens de dienstdoende wetshandhaver. Die geeft de man een boete van 65 euro. Door onder het prikkeldraad door te kruipen had hij verboden terrein betreden. Hij had 112 moeten bellen en daarna op de brandweer moeten wachten. Regels zijn regels.
Vermoedelijk zullen wij het wel nooit met elkaar eens worden maar op een gebied moet ik je gelijk geven.
Een stukje eigen verantwoording en menselijkheid is bij een grote groep ver te zoeken.
Zo kan ik me niet voorstellen dat de NS de conducteur had ontslagen als hij GEEN boete had opgelegd.

Als oplettend krantenlezer zie ik vaker berichten opduiken die duiden op een veregaande vorm van desinteresse voor elkaar.

* Een groep mensen die toekijkt bij een oude vrouw die in een gracht
verdrinkt.
* Toeschouwers bij ongevallen en mishandelings zaken die NIET proberen
te helpen
* Een steeds groter wordend tekort aan vrijwilligers op scholen,
verenigingen enz.

Ik vraag me dan ook af, handelde de conducteur in de geest van VERDONK of is VERDONK een tijdsprodukt die handeld in de geest van de conducteur??!!
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

IJsbrand schreef:Beste Wittmann,

Volgens mij zit jij ook in de verkeerde trein.
Ik snap weinig van jouw verhaal......
nou kort samen gevat
deelde ik jouw mening dat verdonk er totaal niets mee te maken had.
of heb ik dat nou verkeerd??
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Dan zitten wij dus in dezelfde trein :) :)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

IJsbrand schreef:Dan zitten wij dus in dezelfde trein :) :)
mits jij een geldig plaatsbewijs hebt, want zo moet dat in het land verdonk :? :? :lol:
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

erg laag van die conducteur, als ik zoiets zou zijn zou ik ofwel die conducteur overtuigen of em op een nogal agressieve manier die mens gerust doen laten vrees ik
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
jdeleur
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mei 2006, 13:39

Bericht door jdeleur »

Waar trek je de grens.
Zo kan je iedereen wel gratis met de trein laten gaan.

Met deze vraag is de NS nu bezig.


Bron ?

Spits
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

wittmann schreef:
IJsbrand schreef:Dan zitten wij dus in dezelfde trein :) :)
mits jij een geldig plaatsbewijs hebt, want zo moet dat in het land verdonk :? :? :lol:
Dat moet nu ook in het land van JPB en binnenkort bij RITA.
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

jdeleur schreef:Waar trek je de grens.
Zo kan je iedereen wel gratis met de trein laten gaan.

Met deze vraag is de NS nu bezig.


Bron ?

Spits
:?: die mens mocht neit gratis o pde train ,daar gaat het toch nie over?
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

De intentie van Harro voor wat betreft dit onderwerp werd door een aantal deelnemens niet begrepen, waardoor het onderwerp volgens mij is ontspoord.

Als ik het goed begrepen heb zou dit onderwerp over de veranderende moraal in Nederland moeten gaan. Van een tolerante (in sommige ogen slappe) samenleving naar een meer strikte (in sommige ogen starre) samenleving.

Ik stel voor dat we dáár over verder gaan.

Als de discussie zelf weer onderwerp van disussie wordt, doe ik er een slotje op.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie