Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

dvaupell schreef:De intentie van Harro voor wat betreft dit onderwerp werd door een aantal deelnemens niet begrepen, waardoor het onderwerp volgens mij is ontspoord.
Leuke woordspeling :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Re: Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Bericht door THOR »

Zhukov schreef:
THOR schreef:Nou harro had gehoort,maar niet goed geluisterd.
Die bewuste veteraan was een canadees!
Harro heeft het over een Engelstalige veteraan, niet over een Engelsman of een Brit. Een Canadees kan ook Engels spreken, dus ik zie niet in waarom Harro niet goed heeft geluisterd.
Trouwens over nederland nieuwe stijl............hoorde ( jawel ) op ned2, een advocaat al net zulke onzin uitkramen als harro het hier doet!
Die zit net als harro in het complot tegen de regel is regel beleid :mrgreen:
Dát is ook op de man spelen, beste Thor. Precies hetzelfde als waar je in het Verdonk-topic zo over loopt te roepen. Je stoot je hier precies aan dezelfde steen en toont je geen haar beter. Jammer, gemiste kans.
Escuses voor de late reactie van mijn kant.
Heb er geen probleem mee dat je er niet mee eens bent met mijn uitspraak hierboven.
Maar,wat mij wel bevreemd ( verdonk-topic ) want dat volg je ook,dat je de uitspraken van harro wel goedkeurd.
Terwijl mijn bericht van hierboven vrij onschuldig is,gewoon een beetje plagen.
Jammer,gemiste kans!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Onzin om dit aan Verdonk te koppelen, moeten we dan ook Mohammed B gewoon weer vrijlaten? Regels mag je toch immers best eens breken?
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gaan we nu het onbewust in de verkeerde trein stappen gelijk stellen aan een politieke moord? Jongens, zoals David al schreef: als jullie de vraagstelling in dit topic niet begrijpen, reageer dan gewoon niet!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

MARKET GARDEN schreef:

Ik vraag me dan ook af, handelde de conducteur in de geest van VERDONK of is VERDONK een tijdsprodukt die handeld in de geest van de conducteur??!!

Dit vraag ik mij ook af, is de huidige verruwing van de samenleving de schuld van onze regering of zijn de mensen de laatste decenia zo veranderd dat ze stemmen op mensen die deze regels invoeren?!

Zit er overigens hard aan te denken een brief te sturen aan de NS, is er trouwens een reactie geweest van de spoorwegen op dit gebeuren?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

koos24 schreef:Zit er overigens hard aan te denken een brief te sturen aan de NS, is er trouwens een reactie geweest van de spoorwegen op dit gebeuren?
Ik meen me te herinneren dat de NS de man in Canada hebben opgespoord om excuses aan te bieden en ze hem de boete vergoed hebben.
Вместе мы непобедимы
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Re: Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Bericht door THOR »

Harro schreef:Hoorde ik gisteren bij "Buitenhof". Een Engelstalige, bejaarde veteraan uit de tweede wereldoorlog stapte na de herdenking in Amersfoort op de verkeerde trein. Hij moest naar Arnhem maar ging naar Haarlem. Dik in de tachtig, in een vreemd land en emotioneel na de herdenking was hij het spoor helemaal bijster.

Dus wat doen de Nederlandse Spoorwegen? Je zou verwachten dat ze begrip tonen, hem bij het volgende station helpen met uitstappen en een treintaxi naar Arnhem regelen. Nee, want dit is Nederland nieuwe stijl. De Nederlandse Spoorwegen gaven de man een boete van 35 euro wegens het niet bezitten van een geldig plaatsbewijs en lieten hem op het volgende station aan zijn lot over. Gevochten voor onze vrijheid maar dit is het "regels zijn regels" land van minister Verdonk. En in die geest werkt de conducteur: geen uitzonderingen want geen geldig plaatsbewijs is geen geldig plaatsbewijs. Want regels moet je rigide toepassen, zo doen wij dat in Nederland.
Bovenstaande is gewoon propaganda om VERDONK zwart te maken.
Beetje bij beetje word het volk vergiftigd....................
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Gaan we nu het onbewust in de verkeerde trein stappen gelijk stellen aan een politieke moord?
Ja, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?
De wetgeving bepaalt dat.

En als je zegt dat je de ene wet best aan je laars mag lappen, wie zegt dan dat je de andere wet niet aan je laars mag lappen?

Ethiek?

Iedere serieuze advocaat maakt daar gehakt van als zoiets in de rechtzaal wordt gezegd.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Iedere serieuse advocaat? Ik ben nieuwsgierig naar de mening van "motorway" in deze. Maar nogmaals: je hebt het topic totaal niet begrepen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Wat is dan de bedoeling van deze topic?
Behalve een standpunt van de VVD in de grond trappen?
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

I rest my case. Niet alleen heb je het topic niet begrepen, ik ontdek nu dat je zelfs het topic niet gelezen hebt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:
IJsbrand schreef:Volgens mij valt de Nederlandsche Spoorwegen onder het bewind van minister Karla Peijs en hebben jullie al enkele dagen op Rita liggen te kankeren, die met deze trein weinig van doen heeft.
Daar ging het helemaal niet om. Het gaat om de mentaliteit die past bij de stijl van minister Verdonk met als achtergrond dat ze premier wil worden van ons land. Vandaar: Nederland nieuwe stijl.
Harro schreef:Dat je niet tegen de feiten kunt is jouw probleem hoor Jasper. Ik heb het ook helemaal niet over specifiek Verdonk maar over een mentaliteit die groeit in Nederland en waarvan zij een belangrijke exponent is. Bovendien wil ze leider worden van dit land waardoor die mentaliteit een breder perspectief krijgt. Haar populariteit spreekt boekdelen. Opnieuw vieren onderbuikgevoelens, nauwelijks verholen racisme en kleinburgerlijk denken hoogtij. Nederland wordt een eng land en het gedrag van de conducteur en de minister zijn daar voorbeelden van.

Wil je nog een voorbeeld? Een man, 63 jaar oud, ziet twee weken geleden aan het strand hoe enkele jongens hout aansteken. Als de vlammen verschijnen het helmgras vlam vat kruipt de man snel onder een prikkeldraad afzetting door en dooft de vlammen met zand. Hiermee is een flinke duinbrand voorkomen en de nabijgelegen strandtent gered. Als helmgras in brand staat verspreid het vuur zich namelijk razendsnel. Een held? Niet volgens de dienstdoende wetshandhaver. Die geeft de man een boete van 65 euro. Door onder het prikkeldraad door te kruipen had hij verboden terrein betreden. Hij had 112 moeten bellen en daarna op de brandweer moeten wachten. Regels zijn regels.
dvaupell schreef:De intentie van Harro voor wat betreft dit onderwerp werd door een aantal deelnemens niet begrepen, waardoor het onderwerp volgens mij is ontspoord.

Als ik het goed begrepen heb zou dit onderwerp over de veranderende moraal in Nederland moeten gaan. Van een tolerante (in sommige ogen slappe) samenleving naar een meer strikte (in sommige ogen starre) samenleving.

Ik stel voor dat we dáár over verder gaan.

Als de discussie zelf weer onderwerp van disussie wordt, doe ik er een slotje op.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

vincent schreef:
Gaan we nu het onbewust in de verkeerde trein stappen gelijk stellen aan een politieke moord?
Ja, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?
De wetgeving bepaalt dat.

En als je zegt dat je de ene wet best aan je laars mag lappen, wie zegt dan dat je de andere wet niet aan je laars mag lappen?

Ethiek?

Iedere serieuze advocaat maakt daar gehakt van als zoiets in de rechtzaal wordt gezegd.
Lees je eigen verhaal even terug.

Bij ONBEWUST in een verkeerde trein stappen lap je geen wet aan je laars. Moord is een opzettelijk (zwaar) misdrijf.

Maar goed terug naar het onderwerp, hoop inderdaad dat de NS de veteraan een super bos bloemen, sigaar, fles wiskey enz. heeft gestuurd.

Mocht dit niet gebeurd zijn hoop ik dat ze uit schaamte voor hun eigen personeel zo wijs zijn het woord NEDERLANDSE uit hun naam te halen omdat ze dan in ieder geval niet meer de schijn wekken de Nederlandse bevolking te vertegenwoordigen!
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Maar beste koos, je snapt toch wat ik bedoelde? ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

vincent schreef:
Gaan we nu het onbewust in de verkeerde trein stappen gelijk stellen aan een politieke moord?
Ja, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?
De wetgeving bepaalt dat.

En als je zegt dat je de ene wet best aan je laars mag lappen, wie zegt dan dat je de andere wet niet aan je laars mag lappen?

Ethiek?

Iedere serieuze advocaat maakt daar gehakt van als zoiets in de rechtzaal wordt gezegd.
Nu kan ik wel een heel lang betoog gaan afsteken over positief recht versus natuurrecht (saaie en taaie kost) maar ik denk dat Harro gelijk heeft: lees eerst eens goed de vraagstelling voordat je er op reageert.

Dat was het botte antwoord, nu het aardige.

Toen ik naar de middelbare school ging, heel lang geleden, deed ik dat met de fiets. Als het stormde, dan ging ik met de bus of ik vroeg mijn vader of hij mij wilde brengen met de auto.

In de bus zat een chauffeur en een conducteur, dat was toen heel gewoon, maar sowieso, een kaartje kocht je gewoon altijd.

Hoe groot was mijn verbazing toen ik met schoolreis naar Amsterdam ging: alleen een chauffeur op de tram en niemand (behalve mijn klasgenoten en ik uit de provincie) kochten een kaartje. Aangezien we aardig door onze hoofstad zworven, viel ons toch wel op dat eigenlijk niemand een kaartje kocht, en waarom ook, er werd toch niet gecontroleerd. Uit de boeken die ik er later over las, leerde ik dat dit terug te voeren was op 'de individuele vrijheid van de burger' (die vanzelfsprekend voor diensten betaalde) danwel bezuinigingen.

Als je vervolgens wat meer leert over politieke economie, dan leer je dat de lokale overheid de burgerzin toch zwaar heeft overschat.

Marxisten en Hegellianen leren dat de geschiedenis verloopt conform de begrippen 'these' en daarop 'anti-these' en vervolgens synthese. Om bovenstaand als voorbeeld aan te grijpen: vrij reizen op de tram kan op den duur natuurlijk niet, als dat te veel gebeurt gaat de vervoerder kapot/failliet dus daarop komt een tegenreactie. Die is er ook gekomen, middels nogal agressieve controles in de Amsterdamse tram en metro. In Nederland is zelfs het openbaar vervoer geprivatiseerd en nu moet er winst op gemaakt worden en dat houdt dus in: inkomsten.

Opvallend vind ik zelf overigens de mentaliteitsverandering bij de (zwart reizende) reiziger. Blijkbaar is er een catagorie mensen die het niet nodig vindt om voor diensten te betalen. Dit is de zelfde catagorie mensen die geen enkele band heeft met de publieke ruimte en dus vindt dat die maar vernield kan worden. Of dit nu terug te voeren is tot een bepaald overheidsbeleid, is iets waar sinds Pim F. al veel over is gediscussieerd.

Vervolgens komt er een Canadees naar Nederland, stapt in de verkeerde trein en wordt bot bejegend door de NS. Natuurlijk had de beste man een geldig kaartje moeten hebben maar de ongelofelijke botheid waarmee hij benaderd werd is toch wel symptomatisch voor de anti-these, te weten het zgn 'harde beleid' van onze overheid. Ik teken hierbij aan dat de NS overigens geen overheid is, maar een bedrijf die onze overheid zo gek heeft gekregen dat ze boetes mag gaan opleggen en zelfs innen, hetgeen ik een uitermate kwalijke ontwikkeling acht.

Volgens mij zitten we in de anti-these fase. Er heerst de idiote gedachte dat het 'vroeger' allemaal 'fout' was, het is 'natuurlijk' de schuld van 'links' (hoewel links de afgelopen decennia relatief gezien weinig aan de macht was) en nu is er een reactionaire tegenbeweging aan de gang van een 'stoere' overheid. Mw. Verdonk is hiervan een goed voorbeeld vind ik.

Overigens, als men een oudere blanke Canadees al zo behandelt, hoe behandelt de NS dan bvb gestrande reizigers uit Zaire?
Ja, want wie bepaald wat er belangrijker is: Moord of in de verkeerde trein stappen?
De wetgeving bepaalt dat.
1) Dit is appels en peren vergelijken
2) En nee, de rechter bepaalt dat.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Plaats reactie